Η BYD, κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο υπερταχέων σταθμών φόρτισης, προσφέροντας φορτιστές ισχύος έως 1.000 kW. Αυτοί οι νέοι φορτιστές θα επιτρέπουν φόρτιση αυτονομίας 400 χλμ.
σε μόλις πέντε λεπτά, μειώνοντας παράλληλα τον χρόνο φόρτισης των υφιστάμενων τεχνολογιών μπαταριών κατά 20%-30%. Η ανάπτυξη του δικτύου αναμένεται να ξεκινήσει εντός 12 μηνών και θα υποστηρίξει την ευρωπαϊκή διάθεση νέων μοντέλων της εταιρείας.
Η BYD στοχεύει να εδραιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι το 2030, με σχέδια για εγκατάσταση παραγωγικής μονάδας στην Ουγγαρία και ανάπτυξη ερευνητικού κέντρου.
Πιο αναλυτικά
Η BYD, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο υπερταχέων σταθμών φόρτισης, με στόχο να κατακτήσει δυναμικά την ευρωπαϊκή αγορά EV.
Η σχετική ανακοίνωση έγινε από τη Stella Li, αντιπρόεδρο και επικεφαλής Ευρώπης της BYD, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου στις Βρυξέλλες.
Το δίκτυο της BYD θα περιλαμβάνει φορτιστές νέας γενιάς, τεχνολογίας «megawatt flash», που θα προσφέρουν ισχύ έως και 1.000 kW
Η BYD σχεδιάζει να εγκαταστήσει υπερσύγχρονους φορτιστές ισχύος έως και 1.000 kW, οι οποίοι αξιοποιούν ηλεκτρική αρχιτεκτονική 1.000 Volt. Το σύστημα αυτό επιτρέπει τη φόρτιση αυτονομίας 400 km σε μόλις πέντε λεπτά, με τη Li να το χαρακτηρίζει «game changer», τονίζοντας πως φέρνει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στους χρόνους ανεφοδιασμού ενός συμβατικού αυτοκινήτου βενζίνης.
Σύμφωνα με την ίδια, οι νέοι σταθμοί θα βελτιώνουν σημαντικά και τη φόρτιση των ήδη υπαρχουσών τεχνολογιών μπαταριών, μειώνοντας τον χρόνο επαναφόρτισης κατά 20% έως 30%. Η σταδιακή ανάπτυξη του δικτύου αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με σταθμούς να εγκαθίστανται τόσο σε συνεργασία με τοπικούς παρόχους υποδομών όσο και σε επιλεγμένες αντιπροσωπείες της BYD.
Το νέο δίκτυο θα υποστηρίξει και την επικείμενη ευρωπαϊκή διάθεση των μοντέλων Han L και Tang L, τα οποία βασίζονται στη νέα πλατφόρμα Super e της εταιρείας. Στην Κίνα, η BYD ήδη διαθέτει αυτοκίνητα με μπαταρίες που υποστηρίζουν φόρτιση 1 MW, με την τεχνολογία αυτή να επεκτείνεται πλέον και διεθνώς.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο φιλόδοξο πλάνο της BYD να καταστεί βασικός παίκτης στην Ευρώπη έως το 2030. Ήδη μέσα στο 2025, αναμένεται να εγκαινιαστεί μονάδα παραγωγής στην Ουγγαρία, μαζί με κέντρο έρευνας και ανάπτυξης (R&D) και τα ευρωπαϊκά κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Βουδαπέστη.
«Θα συναρμολογούμε στην Ευρώπη για να πουλάμε στην Ευρώπη. Είμαστε εδώ για να μείνουμε», τόνισε η Stella Li, προσθέτοντας πως εφόσον συνεχιστεί η υφιστάμενη ανοδική πορεία -με τις πωλήσεις να αυξάνονται 10% μηνιαίως στην Ευρώπη- ενδέχεται να δούμε και επιπλέον εργοστάσια σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Ο Ian Plummer, εμπορικός διευθυντής της Auto Trader, σχολίασε πως, αν και οι οδηγοί δεν απαιτούν ταχεία φόρτιση καθημερινά, η αίσθηση ισοδυναμίας με τον χρόνο ανεφοδιασμού ενός ICE οχήματος αποτελεί ακόμα ψυχολογικό εμπόδιο για την ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών. Η BYD, σύμφωνα με τον ίδιο, κινείται ακριβώς προς αυτήν την κατεύθυνση, προσπαθώντας να κλείσει το κενό.
Η BYD δεν είναι η μόνη που δραστηριοποιείται στον χώρο. Η Tesla διαθέτει ήδη δίκτυο ταχυφορτιστών, ενώ η Ionity -κοινοπραξία των BMW, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz και Volkswagen- προχωρά φέτος στην εγκατάσταση φορτιστών 600 kW, εντείνοντας τον ανταγωνισμό στον χώρο της ηλεκτρικής υποδομής.
Η επέκταση της BYD στην Ευρώπη δείχνει πως οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν επιθυμούν μόνο να εξάγουν αυτοκίνητα, αλλά και να δημιουργήσουν ολοκληρωμένα οικοσυστήματα στην ευρωπαϊκή ήπειρο, με το βλέμμα στραμμένο στη μακροπρόθεσμη εγκατάσταση και στην τεχνολογική πρωτοπορία.