Η Ford ανακοίνωσε την κατάργηση επιπλέον 1.000 θέσεων εργασίας στο εργοστάσιό της στην Κολωνία, λόγω της μειωμένης ζήτησης για τα ηλεκτρικά οχήματά της.
Αυτή η απόφαση αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου λιτότητας που προβλέπει συνολικά 2.900 περικοπές θέσεων έως το 2027.
Παρά την αύξηση του μεριδίου αγοράς της Ford στη Γερμανία, η καθυστέρηση στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση έχει οδηγήσει την εταιρεία σε μειονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού.
Το κόστος μετατροπής της γραμμής παραγωγής σε ηλεκτρική ανήλθε στα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, με την προσδοκία ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσώπευαν το 35% των νέων ταξινομήσεων, ενώ σήμερα είναι μόλις το 18%.
Πιο αναλυτικά
Την κατάργηση επιπλέον 1.000 θέσεων εργασίας στο εργοστάσιό της στην Κολωνία ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία Ford, αναθεωρώντας το ήδη εφαρμοζόμενο σχέδιο λιτότητας, το οποίο προέβλεπε περικοπές 2.900 θέσεων έως το 2027.
Σύμφωνα με την ανακοίνωσή αυτοκινητοβιομηχανίας, λόγω της περιορισμένης ζήτησης των ηλεκτρικών οχημάτων της, η Ford προχωρά σε κατάργηση από τον Ιανουάριο της δεύτερης βάρδιας εργασίας στην γραμμή παραγωγής στην Κολωνία. Πριν από έναν χρόνο, η διοίκηση της εταιρίας είχε ανακοινώσει ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο μάλιστα είχε οδηγήσει και στην πρώτη στην ιστορία απεργία εργαζομένων στο εργοστάσιο της Κολωνίας, το οποίο λειτουργεί από το 1930.
Πρόσφατα η διοίκηση και εργαζόμενοι κατέληξαν σε συμφωνία, με την πλευρά των εργαζομένων να εκφράζει ακόμη την απροθυμία και την δυσαρέσκειά της. Το σχέδιο, το οποίο ξεκίνησε το 2024, προέβλεπε συνολικά κατάργηση 2.900 θέσεων εργασίας έως το τέλος του 2027 – συμπεριλαμβανομένων των τομέων της διοίκησης. Οι εργαζόμενοι θα είχαν την επιλογή εθελουσίας εξόδου με αποζημίωση απόλυσης ή την μερική συνταξιοδότηση.
Το σχέδιο ανασυγκρότησης επεκτείνεται τώρα ώστε να συμπεριλάβει την κατάργηση ακόμη 1.000 θέσεων και εργοδότες και εργαζόμενοι αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα τις σχετικές συνομιλίες. Εάν πάντως εφαρμοστούν τελικά τα σχέδια της εταιρίας, η Ford θα απασχολεί στο τέλος του 2027 μόνο 7.600 εργαζόμενους, ενώ στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας απασχολούσε 20.000. Ως μεγαλύτερο πρόβλημα της εταιρίας θεωρείται η καθυστέρησή της στην μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, η οποία την οδήγησε σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινητοβιομηχανίας, κατά το τρέχον έτος η Ford έχει πουλήσει στην Γερμανία 74.000 οχήματα, εκ των οποίων μόνο τα 20.000 είναι ηλεκτροκίνητα. Το μερίδιο αγοράς της εταιρίας έχει πάντως αυξηθεί κατά το τρέχον έτος, από 3 σε 4,5%, αν και η αύξηση δεν αρκεί προκειμένου να καλύψει τις απώλειες.
Επιπλέον, το κόστος της μετατροπής της γραμμής παραγωγής στην Κολωνία σε ηλεκτρική έφθασε τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, με το σκεπτικό ότι μέχρι το 2023 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Γερμανία θα αντιπροσώπευαν τουλάχιστον το 35% του συνόλου των αυτοκινήτων που ταξινομούνται, ενώ σήμερα είναι μόνο το 18%.
Συνοπτικά
- Η Ford καταργεί επιπλέον 1.000 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της στην Κολωνία λόγω μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
- Το ευρύτερο σχέδιο λιτότητας της εταιρείας προβλέπει συνολικά 2.900 περικοπές θέσεων έως το 2027.
- Η καθυστέρηση στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση έχει θέσει τη Ford σε μειονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού.
- Το κόστος μετατροπής της γραμμής παραγωγής σε ηλεκτρική ανήλθε σε 2 δισεκατομμύρια ευρώ, με τις προσδοκίες για ηλεκτρικά οχήματα να μην επιτυγχάνονται.