Η γερμανική start-up NorcSi στοχεύει να φέρει επανάσταση στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων με την ανάπτυξη ανόδων από πυρίτιο, έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση 10,7 εκατομμυρίων ευρώ για την εκβιομηχάνιση της τεχνολογίας της. Το πυρίτιο προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης έως και δέκα φορές περισσότερου λιθίου σε σχέση με τον γραφίτη, ενώ η NorcSi έχει ξεπεράσει το πρόβλημα της μηχανικής ευθραυστότητας των ανόδων. Η τεχνολογία της υπόσχεται αύξηση ενεργειακής πυκνότητας, μείωση χρόνου φόρτισης και χαμηλότερο κόστος, ενώ η χρήση πυριτίου, που είναι άφθονο και εύκολα προσβάσιμο, μπορεί να ενισχύσει τη βιομηχανική ανεξαρτησία της Ευρώπης.
Πιο αναλυτικά
Η γερμανική start-up NorcSi, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη ανόδων από πυρίτιο, εξασφάλισε πρόσφατα χρηματοδότηση ύψους 10,7 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την εκβιομηχάνιση της καινοτόμου τεχνολογίας της.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το πυρίτιο έχει τη δυναμική να «φέρει επανάσταση στον κόσμο των μπαταριών». Τα νέα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την εγκατάσταση γραμμής παραγωγής και τη βιομηχανική κατασκευή ανόδων πυριτίου. Εφόσον το εγχείρημα προχωρήσει όπως σχεδιάζεται, θα πρόκειται για παγκόσμια πρωτιά. Η NorcSi δηλώνει ότι έχει ήδη ξεπεράσει το βασικό τεχνικό εμπόδιο που μέχρι τώρα φρέναρε τη συγκεκριμένη τεχνολογία: Τη μηχανική ευθραυστότητα των ανόδων.
H χρήση πυριτίου αντί γραφίτη απαιτεί λιγότερες πρώτες ύλες υψηλού κόστους, γεγονός που αναμένεται να μειώσει το συνολικό κόστος της μπαταρίας
Μήπως λοιπόν πλησιάζει η εποχή των μπαταριών με βάση το πυρίτιο; Παρότι το πυρίτιο μπορεί να αποθηκεύσει έως και δέκα φορές περισσότερο λίθιο σε σύγκριση με τον γραφίτη, παρουσιάζει έντονες διαστολές και συστολές κατά τους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, κάτι που μειώνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Η NorcSi αναπτύσσει μια λύση με τριπλή τεχνική: Επίστρωση μέσω εμβάπτισης, εφαρμογή σε φύλλο χαλκού και τελική επεξεργασία με παλμούς από λάμπες φλας. Το αποτέλεσμα είναι μια σταθερή νανοδομή ανάμεσα στο χαλκό και στο πυρίτιο, ικανή να αντέξει τις διακυμάνσεις όγκου και να παραμένει οικονομικά αποδοτική.
Τα πλεονεκτήματα είναι πολλαπλά: Αύξηση ενεργειακής πυκνότητας χωρίς αύξηση όγκου ή βάρους, και ταυτόχρονα μείωση του χρόνου φόρτισης -από 20% έως 80% σε μόλις 10 λεπτά.
Για παράδειγμα, με αυτή την τεχνολογία, ένα Hyundai Ioniq 5 θα μπορούσε να εξοπλιστεί με μπαταρία 145 kWh, χωρίς αλλαγή σε βάρος ή διαστάσεις, πετυχαίνοντας αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.
Επιπλέον, η χρήση πυριτίου απαιτεί λιγότερες πρώτες ύλες υψηλού κόστους, γεγονός που αναμένεται να μειώσει το συνολικό κόστος της μπαταρίας.
Το πυρίτιο παρουσιάζει και στρατηγικά οφέλη. Σε αντίθεση με το γραφίτη, του οποίου η εφοδιαστική αλυσίδα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα, το πυρίτιο είναι άφθονο και πιο εύκολα προσβάσιμο. Αυτή η ανεξαρτησία θα μπορούσε να ενισχύσει τη βιομηχανική κυριαρχία της Ευρώπης, σε μια εποχή όπου προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος στην τεχνολογία των μπαταριών.
Συνοπτικά
- Η NorcSi αναπτύσσει ανόδους από πυρίτιο για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση 10,7 εκατομμυρίων ευρώ.
- Το πυρίτιο επιτρέπει την αποθήκευση δεκαπλάσιου λιθίου σε σχέση με τον γραφίτη, αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα και μειώνοντας το κόστος.
- Η τεχνολογία της NorcSi υπόσχεται ταχύτερη φόρτιση και μεγαλύτερη αυτονομία, με ένα Hyundai Ioniq 5 να φτάνει άνω των 1.000 χιλιομέτρων.
- Η χρήση πυριτίου ενισχύει τη βιομηχανική ανεξαρτησία της Ευρώπης λόγω της αφθονίας και της προσβασιμότητάς του.