Το άρθρο περιγράφει τις εντατικές δοκιμές που υπέστη το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Kia EV4 για να αξιολογηθεί η αντοχή της μπαταρίας του.
Οι δοκιμαστές της εταιρείας οδήγησαν το όχημα για 110.000 χιλιόμετρα υπό ακραίες συνθήκες, όπως η οδήγηση με τέρμα γκάζι σε τμήματα της Autobahn και η ταχυφόρτιση, για να καταπονήσουν την μπαταρία όσο το δυνατόν περισσότερο.
Παρά την έντονη καταπόνηση, η μπαταρία έχασε μόνο 5% της χωρητικότητάς της, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία της. Η Kia προσφέρει εγγύηση ότι η μπαταρία θα διατηρεί το 70% της υγείας της μετά από 160.000 χιλιόμετρα ή οκτώ χρόνια χρήσης.
Πιο αναλυτικά
Ποια είναι η μεγαλύτερη ανησυχία των σκεπτικιστών της ηλεκτροκίνησης; Η μπαταρία βέβαια. Για να διασφαλίσουν ότι το νέο Kia EV4 θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, οι δοκιμαστές της εταιρείας έλαβαν μια απλή εντολή: Να την κακοποιήσουν όσο πιο πολύ μπορούσαν.
Έτσι λοιπόν, υπέβαλλαν το Kia EV4 σε εντατικό πρόγραμμα καταπόνησης με διάρκεια 110.000 km. Δεν ακούγονται πολλά, αλλά αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 4-5πλάσια απόσταση.
Διότι κατά τα λεγόμενά τους, το 90% με 95% της απόστασης καλύφθηκε με το πόδι στο πάτωμα
Άρα είναι ασφαλές να συμπεράνουμε ότι το πρωτότυπο δοκιμών κινήθηκε κατά κόρον σε τμήματα της Autobahn χωρίς όριο ταχύτητας, όπου οδηγήθηκε με τη γνωστή τακτική «όσο πάει».
Στη συνέχεια, ακολουθούσε ταχυφόρτιση σε κάποιον πανίσχυρο φορτιστή και πάλι από την αρχή. Περιττό να πούμε ότι η παρατεταμένη οδήγηση με τέρμα γκάζι υπερθερμαίνει την μπαταρία. Κάτι που επιδεινώνει ακόμα περισσότερο η ταχυφόρτιση.
Όταν αυτό επαναλαμβάνεται συνέχεια, επιβαρύνει έντονα την μπαταρία. Και βέβαια, η κίνηση με πολύ υψηλές ταχύτητες αυξάνει δραματικά την κατανάλωση. Οπότε σε αυτά τα 110.000 km αντιστοιχούν πολύ περισσότερες φορτίσεις, άρα και κύκλοι φόρτισης, σε σχέση με μια καθημερινή χρήση.
Κερασάκι στην τούρτα: Τα 10.000 km μέσα στο Nürburgring. Θυμίζουμε ότι ο Όμιλος Hyundai έχει εξελίξει όλες τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας που διασφαλίζουν ακούραστη απόδοση σε συνθήκες πίεσης.
Ένα Tesla Model 3 Performance μέσα στην Πράσινη Κόλαση άρχισε να ρίχνει την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων στο 1/4 του γύρου. Η οποία κάποια στιγμή έφτασε να μειωθεί και κάτω από το μισό.
Την ίδια στιγμή, το ανταγωνιστικό του Hyundai Ioniq 5 N μπορεί να συμπληρώσει δύο συνεχόμενους πολύ γρήγορους γύρους, χωρίς αντίστοιχα προβλήματα.
Και τι συμπεράσματα έβγαλε όλη αυτή η ταλαιπωρία; Μέχρι το τέλος της δοκιμής στην πίστα, καθώς και των δοκιμών στο δρόμο, η μπαταρία του Kia EV4 έχασε μόνο 5% της χωρητικότητάς της.
Η κορεατική μπαταρία προσφέρει εγγύηση ότι η υγεία της μπαταρίας θα είναι στο 70% μετά από 160.000 km ή οκτώ χρόνια χρήσης.
Συνοπτικά
- Το Kia EV4 υπέστη εντατικές δοκιμές 110.000 χιλιομέτρων για να αξιολογηθεί η αντοχή της μπαταρίας του υπό ακραίες συνθήκες.
- Η οδήγηση με τέρμα γκάζι στην Autobahn και η ταχυφόρτιση χρησιμοποιήθηκαν για να καταπονήσουν τη μπαταρία.
- Παρά την καταπόνηση, η μπαταρία έχασε μόνο το 5% της χωρητικότητάς της, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία της.
- Η Kia εγγυάται ότι η μπαταρία θα διατηρεί το 70% της υγείας της μετά από 160.000 χιλιόμετρα ή οκτώ χρόνια χρήσης.