Η Xiaomi ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη δοκιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου SU7 Ultra σε δημόσιους δρόμους της Ευρώπης, συγκεκριμένα στο Μόναχο, με σκοπό την πιστοποίηση σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Το SU7 Ultra διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 1.548 PS, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε μόλις 1,98 δευτερόλεπτα.
Παράλληλα, έχει εντυπωσιακές επιδόσεις και τεχνολογία, όπως κορυφαία φρένα και αεροδυναμικό σχεδιασμό. Η Xiaomi σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πωλήσεις του SU7 Ultra το 2027, αν και η ικανότητα οδήγησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις απαιτήσεις διπλώματος.
Πιο αναλυτικά
Ο κινεζικός κολοσσός ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη επίσημα καταχωρημένη δοκιμή του Xiaomi SU7 Ultra σε δημόσιους δρόμους στην Ευρώπη. Και συγκεκριμένα στο Μόναχο.
Σύμφωνα με ανάρτηση του προέδρου του ομίλου Xiaomi, Lu Weibing στο Weibo, ένα SU7 Ultra παραγωγής δοκιμάστηκε επίσημα στους δρόμους της Ευρώπης, έχοντας λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις τύπου.
Όπως έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν, οι προδιαγραφές της ηλεκτρικής μπερλίνας, που μεταξύ άλλων δοκιμάστηκε και στην Ελλάδα είναι εντυπωσιακές.
Το Xiaomi SU7 Ultra δοκιμάζεται στην Ευρώπη, όχι για να πουληθεί άμεσα, αλλά για να πιστοποιηθεί ότι περνάει όλους τους ευρωπαϊκούς ελέγχους
Φορά τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο V8S στο πίσω μέρος, έκαστος με απόδοση 578 ίππους και στροφάρισμα στις 27.200 rpm. Κι έναν V6S των 392 ίππων μπροστά. H κωδική ονομασία των κινητήρων δεν είναι τυχαία. Αλλά αντιστοιχεί στην ισχύ που θα απέδιδε ένα θερμικό μοτέρ V6 και V8.
Όσο για τη συνολική ισχύ; 1.548 PS και 1.770 Nm. Το 0-100 km/h έρχεται σε 1,98”, το 0-200 km/h σε 5,86”, το 1/4 του μιλίου σε 9,23” και η τελική σταματά στα 350 km/h. Με τις επιδόσεις να ζαλίζουν και το βάρος να ξεπερνά τους 2,2 τόνους η Xiaomi έχει προικίσει το SU7 Ultra με κορυφαία φρένα.
Τα μπροστινά κάρμπον δισκόφρενα έχουν διάμετρο 430 mm, τη μεγαλύτερη σε αυτοκίνητο παραγωγής. Με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4πίστονες πίσω, η Xiaomi ανακοινώνει ότι το 100-0 πραγματοποιείται σε μόλις 30,8 m!
Το τεχνικό φύλλο είναι το ίδιο εντυπωσιακό με τις πραγματικές επιδόσεις στην πίστα. Στο Nürburgring, ένα πρωτότυπο SU7 Ultra σημείωσε χρόνο 6’22”091, καθιστώντας το το τρίτο ταχύτερο αυτοκίνητο όλων των εποχών στην Πράσινη Κόλαση. Παράλληλα, η έκδοση μαζικής παραγωγής με το «Track Professional Package» ολοκλήρωσε την ίδια διαδρομή σε 7’04″957, θέτοντας νέο ρεκόρ για ηλεκτρικές μπερλίνες παραγωγής.
Η Xiaomi έχει ανακοινώσει πως θα διαθέσει σε μόλις 100 μονάδες παγκοσμίως την έκδοση SU7 Ultra Nürburgring Limited Track Edition, με τιμή κάτω από €100.000. Το πακέτο περιλαμβάνει αγωνιστικά καθίσματα, πίσω αεροτομή, roll cage και ανθρακονημάτινα αεροδυναμικά στοιχεία.
Μιλώντας για αεροδυναμική, ο συντελεστής οπισθέλκουσας σε Cd 0,19 και ο συσσωρευτής CATL Qilin 2.0 των 93,7 kWh χαρίζει στον «κινεζικό πύραυλο» αυτονομία 630 km (κατά τον πάντα αισιόδοξο κύκλο CLTC).
Η Xiaomi αυτή τη στιγμή δοκιμάζει το SU7 Ultra στην Ευρώπη, όχι για να το πουλήσει, αλλά για να βεβαιωθεί ότι περνάει όλους τους ευρωπαϊκούς ελέγχους. Είναι ένα σημαντικό βήμα για να ξεκινήσει επίσημα τις πωλήσεις από το 2027 και μετά. Το ερώτημα όμως είναι άλλο. Μπορεί ο οδηγός, όσο ευκατάστατος και να είναι να δαμάσει ένα αυτοκίνητο 1.548 PS, χωρίς ειδικό δίπλωμα;