Η BYD παραδέχεται ότι ο σφοδρός πόλεμος τιμών στην Κίνα, στον οποίο έχει πρωταγωνιστήσει, δεν είναι βιώσιμος. Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της εταιρείας, Stella Li, δήλωσε ότι οι ακραίοι ανταγωνιστικοί όροι έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση της μέσης τιμής των καινούργιων αυτοκινήτων κατά 19% τα τελευταία δύο χρόνια.
Παρά τις βραχυχρόνιες απώλειες, η BYD προβλέπει ότι αυτή η στρατηγική θα της επιτρέψει να υπερκεράσει τους μικρότερους ανταγωνιστές στο μέλλον. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνεται διεθνώς, πουλώντας περισσότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη από την Tesla και σχεδιάζοντας νέα μοντέλα.
Πιο αναλυτικά
Μόλις την περασμένη εβδομάδα δημοσιεύσαμε την είδηση ότι κρατικοί αξιωματούχοι της Κίνας έχουν αρχίσει συναντήσεις με ιθύνοντες της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας. Προκειμένου να συγκρατήσουν τον ανηλεή πόλεμο τιμών που διεξάγεται μεταξύ τους, κάτι για το οποίο ευθύνεται κυρίως η BYD.
Η πρωτοπόρα εταιρεία ρίχνει συνεχώς τις τιμές προκειμένου να κυριαρχήσει στις πωλήσεις, κάτι που συμπαρασύρει και τις υπόλοιπες μάρκες. Ως αποτέλεσμα, η μέση τιμή των καινούργιων αυτοκινήτων στην Κίνα έχει μειωθεί κατά 19% τα τελευταία δύο χρόνια. Σκέψου ότι η BYD πουλάει εκεί μια επαναφορτιζόμενη υβριδική λιμουζίνα των 4,8 m με γενναίο εξοπλισμό για μόλις €10.500.
Ή ότι πρόσφατα μείωσε την τιμή του Seagull, του οποίου η εισαγωγική έκδοση ξεκινά πλέον από τα €6.750. Αλλά όπως παραδέχεται η ίδια, αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ.
Στις δυτικές οικονομίες, παρεμβαίνουν οι φορείς ώστε να μην υπάρχει καρτελοποίηση της αγοράς και οι τιμές παραμένουν ψηλά. Στην Κίνα συμβαίνει το αντίστροφο
Μιλώντας σε εκδήλωση του Bloomberg News στο Λονδίνο, η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, παραδέχτηκε το προφανές: «Ο ανταγωνισμός είναι πολύ ακραίος και σκληρός».
Πρόσθεσε, «όχι, δεν είναι βιώσιμος» και προέβλεψε ότι κάποια συνεννόηση μεταξύ των μεγάλων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι στον ορίζοντα.
Και η ίδια η BYD υπόκειται σε συνέπειες εξαιτίας της ακραίας τιμολογιακής πολιτικής. Ο πόλεμος των τιμών λέγεται ότι είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έχει μειωθεί κατά περίπου $22 δισεκατομμύρια τις τελευταίες εβδομάδες.
Ωστόσο, μακροπρόθεσμα αυτό θα της επέτρεπε να «σβήσει» τις μικρές εταιρείες και να υπερκεράσει τις μεγάλες. Οπότε θα έβγαινε ωφελημένη τα επόμενα χρόνια.
Η παγκόσμια επέκταση της BYD δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Πλέον πουλάει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη από την Tesla. Ενώ τον Απρίλιο είχε σημειώσει αύξηση 169% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024.
Εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι θα λανσάρει τουλάχιστον δύο νέα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη τη χρονιά που διανύουμε. Έτσι, ενώ οι τιμές μπορεί να βρίσκονται υπό πίεση στην εγχώρια αγορά, η BYD εξακολουθεί να στοιχηματίζει πολλά στο διεθνές της μέλλον.