Το Mazda MX-30, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω περιορισμένης αυτονομίας και χώρων. Από τα τέλη του 2024, δεν θα πωλείται πλέον ως αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά θα παραμείνει διαθέσιμο με την έκδοση e-Skyactiv R-EV, η οποία συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα με ηλεκτρική αυτονομία 85 χλμ.
και συνολική αυτονομία 600 χλμ. Η μπαταρία έχει μειωθεί, ενώ το βάρος του μοντέλου έχει αυξηθεί.
Το e-Skyactiv R-EV έχει ήδη ξεκινήσει τη διάθεσή του σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, αν και όχι στην Ελλάδα.
Πιο αναλυτικά
Το Mazda MX-30 αποτέλεσε την πρώτη απόπειρα της ιαπωνικής εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Με 5θυρο αμάξωμα, πίσω πόρτες που άνοιγαν ανάποδα και προσεγμένη εικόνα στο εσωτερικό, προδόθηκε από την περιορισμένη αυτονομία και τους μέτριους χώρους επιβατών.
Κάπως έτσι, η Hiroshima αποφάσισε σιωπηλά να παύσει την πώλησή στην Ευρώπη από τα τέλη του 2024. Αλλά μόλις τώρα το πήραμε είδηση. Το Mazda MX-30 δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό που αποσύρεται από τους τιμοκαταλόγους και κανείς δεν το παίρνει χαμπάρι.
Πέρyσι τον Ιούλιο, αναφέραμε ότι «η Mercedes-Benz EQC έπαυσε να παράγεται εδώ κι έναν χρόνο, αλλά δεν την αναζήτησε κανείς». Στην περίπτωση του ιαπωνικού μοντέλου, θα συνεχίσει να έχει παρουσία στις ευρωπαϊκές αγορές με την έκδοση e-Skyactiv R-EV.
Όποιος θέλει να απολαύσει τα ηλεκτρικά κάλλη του Mazda, θα έχει την επιλογή. Απλώς ενίοτε θα ακούει τον wankel κινητήρα σαν απαλό θρόισμα στο βάθος
Και πάλι το ιαπωνικό SUV κουμπώνει στον φορτιστή, απλώς πλέον υπόσχεται 85 αντί για 200 km ηλεκτρικής αυτονομίας κατά WLTP. Όταν αυτά τελειώσουν, αναλαμβάνει ένας περιστροφικός κινητήρας με χωρητικότητα 830 cc και άμεσο ψεκασμό.
Αποδίδει 75 ίππους στις 4.700 rpm και 116 Nm στις 4.000 rpm. Βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό και δεν έχει καμία μηχανική σύνδεση με τους τροχούς. Αναλαμβάνοντας αποκλειστικό τον ρόλο της γεννήτριας.
Η συνολική αυτονομία του EREV MX-30 φτάνει τα 600 km (WLTP), χάρη στο 50άρι ντεπόζιτο βενζίνης. Η μπαταρία έχει μειωθεί από τις 35,5 kWh στις 17,8, αλλά η προσθήκη βενζινοκινητήρα έχει αυξήσει το βάρος στα 1.703 kg από τα 1.645 kg της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η διάθεση του e-Skyactiv R-EV έχει αρχίσει σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, ακόμα δεν είναι διαθέσιμο στην ελληνική.
Δύο ακόμα εντυπωσιακά στοιχεία: Πρώτον, ότι το Mazda MX-30 προσφέρεται και ως δίλιτρο ατμοσφαιρικό βενζίνης, με mild hybrid υποβοήθηση. Όχι όμως στην Ευρώπη.
Και δεύτερον, ότι ενώ θεωρείται το πρώτο BEV της ιαπωνικής φίρμας, το 2012 είχε προϋπάρξει το Mazda2 EV. Κατασκευάστηκε μόλις σε 100 τεμάχια και ήταν διαθέσιμο μόνο στην Ιαπωνία. Όπου ονομαζόταν Demio και δεν βγήκε ποτέ στις αντιπροσωπείες.
Όλες οι μονάδες διατέθηκαν μέσω leasing σε κρατικές υπηρεσίες και εταιρείες στην περιοχή Chugoku της δυτικής Ιαπωνίας, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της Mazda. Στόχος ήταν η συλλογή δεδομένων και η αξιολόγηση της ηλεκτροκίνησης σε πραγματικές συνθήκες χρήσης.