Η Ford Mustang Mach-E, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, ανανεώνεται μετά από τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας με μικρές εξωτερικές αλλαγές και σημαντικές βελτιώσεις στο εσωτερικό της. Η μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού προσφέρει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο, ενώ η αντλία θερμότητας θα είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, βελτιώνοντας την αυτονομία σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
Σημαντική είναι επίσης η αναβάθμιση του συστήματος υποβοήθησης οδήγησης Blue Cruise, το οποίο πλέον επιτρέπει αλλαγές λωρίδας χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Οι τιμές του ανανεωμένου μοντέλου αναμένονται σύντομα, με την βασική έκδοση να ξεκινά από 63.903 ευρώ.
Πιο αναλυτικά
Ύστερα από τέσσερα χρόνια καλής και πιστής υπηρεσίας, η Ford Mustang Mach-E, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο του Μπλε Οβάλ δέχεται ένα φρεσκάρισμα. Το μενού περιλαμβάνει ελάχιστες εξωτερικές αλλαγές, μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων και βελτιωμένη αυτονομία.
Παλαιότερα, όταν μια μάρκα ανανέωνε ένα μοντέλο της, αυτό έπρεπε να φαίνεται. Όμως αυτό ίσχυε πριν την ψηφιακή εποχή -σήμερα, οι αναβαθμίσεις είναι περισσότερο τεχνολογικές παρά αισθητικές. Αυτό ισχύει και για τη Ford, πρωτοπόρο στον τομέα της. Η Mustang Mach-E, που έκανε την εμφάνισή της το 2021, είναι το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο. Ύστερα από 90.000 πωλήσεις στην Ευρώπη (εκ των οποίων 323 στην Ελλάδα) –αριθμός καθόλου αμελητέος– φαίνεται να επισκιάζεται πλέον από τα «συγγενικά» Capri, Explorer, ακόμη και από την Puma Gen-E, αν και αυτό παίζει σε διαφορετική κατηγορία.
Η αντλία θερμότητας θα διατίθεται πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της Ford Mustang Mach-E
Για να τονωθεί η πορεία της «ηλικιωμένης» πλέον Mach-E, οι δημιουργοί της αποφάσισαν να της χαρίσουν μια μικρή ανανέωση –χωρίς όμως να πειράξουν τη βασική της σχεδίαση.
Ένα διακριτικό σπλίτερ εμπρός για πιο σπορ ύφος, τρία νέα χρώματα (Velocity Blue, Molten Magenta Red και Terrain Sand), νέες ζάντες –και κάπου εκεί τελειώνουν οι εξωτερικές διαφοροποιήσεις.
Οι πραγματικές καινοτομίες κρύβονται στο εσωτερικό. Πρώτη και κύρια, η μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων του αυτόματου σασμάν, ο οποίος μεταφέρεται από την κεντρική κονσόλα στη κολόνα του τιμονιού.
Ένας διακόπτης αντικαθιστά τον παλιό μοχλό, προσφέροντας έτσι επιπλέον αποθηκευτικό χώρο.
Μια άλλη, λιγότερο ορατή αλλά πολύ πρακτική καινοτομία είναι η αντλία θερμότητας, η οποία μέχρι τώρα προοριζόταν μόνο για τις πλουσιότερες εκδόσεις. Πλέον θα διατίθεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της Mach-E, εξοικονομώντας ενέργεια και αυξάνοντας την αυτονομία, ιδιαίτερα σε συνθήκες ψύχους ή καύσωνα.
Όπως συνηθίζεται πλέον, οι σημαντικότερες εξελίξεις βρίσκονται στον τομέα της τεχνολογίας. Το σύστημα πολυμέσων Sync 4 εξελίσσεται, αλλά η πιο ουσιαστική αλλαγή αφορά το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Blue Cruise, το οποίο πλέον επιτρέπει και την αλλαγή λωρίδας.
Αν και δεν μιλάμε ακόμα για πλήρη αυτόνομη οδήγηση, το 45% των λειτουργιών μπορούν τώρα να γίνουν χωρίς να αγγίξει ο οδηγός το τιμόνι. Το Blue Cruise είναι μάλιστα ένα από τα δύο συστήματα που έχουν λάβει έγκριση στην Ευρώπη -το άλλο είναι της Mercedes-Benz- για λειτουργία χωρίς επαφή με το τιμόνι κάθε 30 δευτερόλεπτα, τουλάχιστον εντός των «blue zone», οι οποίες καλύπτουν, σύμφωνα με τη Ford, το 95% των διαδρομών στον αυτοκινητόδρομο.
Η λειτουργία αυτή, Eπιπέδου 2, προσφέρεται με συνδρομή, αλλά μπορεί πλέον και να αγοραστεί μόνιμα -με τις σχετικές τιμές, όπως και εκείνες του ανανεωμένου μοντέλου, να αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα. Παρ’ όλα αυτά, η βασική έκδοση της Mach-E αναμένεται να συνεχίσει από τις 63.903 ευρώ.