Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, επαναλαμβάνει την προτίμησή του για τα σπορ αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, τονίζοντας ότι η εμπειρία οδήγησης περιλαμβάνει και συναισθηματικά στοιχεία, όπως η μυρωδιά της βενζίνης και ο θόρυβος του κινητήρα.
Παρά την ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το FT-Se, ο Toyoda εκφράζει σκεπτικισμό για την πλήρη επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και διαβεβαιώνει ότι η Toyota θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη θερμική γκάμα της, διατηρώντας εμβληματικά μοντέλα όπως το Supra.
Η εταιρεία σκοπεύει να συνδυάσει την παράδοση με την ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία στους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων.
Πιο αναλυτικά
Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που η Toyota παρουσίασε το πρωτότυπο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο FT-Se. Ακόμη όμως δεν έχει περάσει στην παραγωγή. Ο λόγος; Ο Akio Toyoda, ο πρόεδρος της εταιρείας μάλλον προτιμά τα αυτοκίνητα επιδόσεων με θερμικούς κινητήρες!
Ο πρώην CEO του μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο – για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά – μίλησε στο Automotive News εκφράζοντας την προτίμησή του αναφορικά με τα σπορ μοντέλα: «Για εμένα, η έννοια του σπορ αυτοκινήτου περιλαμβάνει τη μυρωδιά της βενζίνης και φυσικά, θορυβώδη κινητήρα».
Αν και αναγνωρίζει πως υπάρχουν άτομα εντός της Toyota που εργάζονται πάνω σε ένα διασκεδαστικό EV, ο ίδιος παραμένει σταθερός στις προσωπικές του προτιμήσεις, χωρίς όμως να είναι δογματικός ή πλήρως αρνητικός απέναντι στα σπορ ηλεκτρικά μοντέλα.
Ο Akio Toyoda, με την προσωπική του εμπειρία ως οδηγός, δείχνει ότι τα σπορ αυτοκίνητα δεν είναι μόνο τεχνολογία αλλά και συναίσθημα
Όπως έχουμε ξαναπεί, ο Akio Toyoda δεν είναι μόνο ένα υψηλόβαθμο στέλεχος ενός αυτοκινητικού κολοσσού. Δοκιμάζει τα αυτοκίνητα της Toyota και τρέχει σε διάφορους αγώνες με το ψευδώνυμο Morizo. Το οποίο υιοθέτησε το 2007 όταν συμμετείχε στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Nürburgring και το χρησιμοποιεί έκτοτε.
Η Toyota για να τιμήσει την αγωνιστική κληρονομία του Toyoda έδωσε το όνομα Morizo σε μια ειδική έκδοση της GR Corolla και του Lexus LBX Morizo RR.
Ο Toyoda παραδέχεται πως «δεν είναι το ίδιο συναρπαστικό να αγωνίζεσαι με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς οι μπαταρίες τους δεν διαρκούν για πάνω από μία ώρα σε πίστα». Με άλλα λόγια, θεωρεί πως η αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία δεν είναι ακόμα αρκετά ώριμη, προσθέτοντας ότι σε αγώνες αντοχής, το πρόβλημα θα ήταν «ο χρόνος φόρτισης και η αλλαγή της μπαταρίας».
Ο πρόεδρος της Toyota έχει εκφράσει επανειλημμένα τον σκεπτικισμό του σχετικά με την πλήρη επικράτηση των EV. Πριν από περίπου έναν χρόνο είχε δηλώσει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων. Παρ’ όλα αυτά, βλέπουμε ότι η ιαπωνική εταιρεία ενισχύει τις προσπάθειές της στον τομέα των μηδενικών εκπομπών, επεκτείνοντας συνεχώς την γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων.
Ο Hideaki Iida, υπεύθυνος σχεδίασης της Gazoo Racing, ανέφερε στο InsideEVs ότι η έκδοση παραγωγής του FT-Se αναμένεται στην αγορά μετά το 2026. Το σπορ κουπέ θα εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα – και, σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό Fumihiko Hazama, θα εφοδιάζεται με νέα γενιά μπαταριών, επιτυγχάνοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 250 km/h.
Ωστόσο, πριν η Toyota μπει για τα καλά στον χώρο των ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων, σκοπεύει να διατηρήσει και θα ενισχύσει την θερμική γκάμα των σπορ μοντέλων της. Ήδη έχει επιβεβαιώσει ότι το Supra θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά την τρέχουσα γενιά, ενώ έχουν κυκλοφορήσει φήμες για επιστροφή των Celica και MR2. Φήμες από την Ιαπωνία μάλιστα κάνουν λόγο και για εξέλιξη της επόμενης γενιάς του Toyota GR 86.
Πριν μερικούς μήνες άλλωστε, ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota Αυστραλίας, Sean Hanley, διαβεβαίωσε τους ενθουσιώδεις φίλους της αυτοκίνησης ότι «οι θερμικοί κινητήρες και τα χειροκίνητα κιβώτια θα είναι μαζί μας για πολύ καιρό ακόμα», επειδή όπως είπε, η εταιρεία γνωρίζει πως η «καρδιά των petrolheads χτυπά για τον ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Βλέπουμε λοιπόν πως η Toyota μπορεί να στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση πλην όμως επιλέγει να μην εγκαταλείψει την παράδοση. Ο Akio Toyoda, με την προσωπική του εμπειρία ως οδηγός, δείχνει ότι τα σπορ αυτοκίνητα δεν είναι μόνο τεχνολογία αλλά και συναίσθημα. Και η ιαπωνική φίρμα είναι έτοιμη να συνεχίσει να προσφέρει αυτή τη μοναδική εμπειρία στους λάτρεις του αυτοκινήτου.