Σταϊκούρας στον Realfm 97,8: Η κατάσταση στον σιδηρόδρομο είναι πιο ασφαλής σήμερα από τότε – Τι δήλωσε για τα Τέμπη και την Hellenic Train

Ασφαλέστερος ο σιδηρόδρομος σήμερα σύμφωνα με Σταϊκούρα, με ολοκλήρωση στα έργα σηματοδότησης και προκλήσεις λόγω καιρού, ενώ εγγυάται συνεργασία για βελτίωση.
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Για την υπόθεση των Τεμπών, την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου και τις μεταφορές μίλησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας στους Νίκο Χατζηνικολάου, Κάτια Μακρή και Αντώνη Δελλατόλα από την συχνότητα του Realfm 97,8.

Αναφορικά με τα δημοσιεύματα που τον επικρίνουν ότι δεν έκανε αρκετά για τον σιδηρόδρομο ο Χρήστος Σταϊκούρας σχολίασε ότι «μην με ρωτάτε για την εικόνα που παρουσιάζουν άλλοι. Μπορώ να σας παρουσιάσω εγώ την εικόνα την οποία εγώ πιστεύω ότι έχουμε κάνει συλλογικά ως κυβέρνηση και ως υπουργείο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο».

Και πρόσθεσε: «Συλλογικά σημαίνει ότι όταν αναλαμβάνεις μία πρωτοβουλία πολλές φορές εμπλέκονται και άλλα υπουργεία. Για παράδειγμα όταν μιλάμε για προσλήψεις ανθρώπινου κεφαλαίου, για παράδειγμα στον ΟΣΕ, είναι και ο ΑΣΕΠ. Άρα χρειάζεται πολύ καλή συνεργασία με άλλα υπουργεία». «Ποιο ήταν το επίδικο επί μεγάλο χρονικό διάστημα μετά τα Τέμπη; Αν υπήρχε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση τότε ίσως και να μην είχαμε το δυστύχημα. Την σηματοδότηση την παραλάβαμε στο 54%. Τον Σεπτέμβριο του ’23 ήταν στο 100%. Δεύτερον η τηλεδιοίκηση, την παραλάβαμε στο 31%. Τον Σεπτέμβριο του ’23 ήταν στο 100%», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

«Όμως μετά ήρθε ο ‘Daniel’ και είμαστε στο 80% σήμερα. Γι’ αυτό και τα έργα του ‘Daniel’ τα οποία θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται το επόμενο διάστημα. Ήδη έχουμε στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τις σχετικές συμβάσεις για να υλοποιηθούν μέχρι το καλοκαίρι του ’26», σημείωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

«Τα προβλήματα, όπως ακούτε από όλους και είναι αλήθεια αυτό, είναι διαχρονικά. Όποιος πιστεύει ότι λύνονται σε 1,5 χρόνο τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί επί τρεις, τέσσερις δεκαετίες στον σιδηρόδρομο θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι δεν έχει αίσθηση της πραγματικότητας», είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Σε ερώτηση αν η κυβέρνηση έχει ως προτεραιότητα της σιδηροδρομικές μεταφορές ή επενδύει περισσότερους στους αυτοκινητοδρόμους ο Χρήστος Σταϊκούρας απάντησε ότι «απόδειξη ότι θέλουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο είναι ότι με τους ευρωπαίους έχουμε αυτό το action plan, το σχέδιο δράσης το οποίο υποβάλλουμε κάθε δύο μήνες. Αυτό είναι 70 σελίδες. Έχει τα πάντα που πρέπει να κάνουμε όλοι μας, πολιτεία και φορείς αλλά και η ανεξάρτητη αρχή για να έχουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο. Δεύτερον χρηματοδότηση. Για πρώτη φορά το 2024 εξασφαλίσαμε πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ για να κάνουμε επενδύσεις στις υποδομές του σιδηροδρόμου».

«Εγώ υποστηρίζω ότι η κατάσταση σήμερα είναι πιο ασφαλής από ό,τι ήταν τότε. Δεύτερον χρειάζεται πολύ, συστηματική δουλειά -εκτιμώ περίπου επί μία δεκαετία- για να έρθουμε σε ένα ακόμα πολύ καλύτερο σημείο από ότι είμαστε σήμερα. Αυτά όλα τα έχω υποστηρίξει με στοιχεία, δημόσια προκαλώντας δύο φορές συζητήσεις στο ελληνικό κοινοβούλιο παρουσία των συναδέλφων της αξιωματικής αντιπολίτευσης και γενικά της αντιπολίτευσης, που κάποιοι εκ των οποίων μιλούσαν και θετικά για το έργο που γίνεται το τελευταίο 1,5 έτος. Δεύτερον τα παρουσίασα τον μήνα Δεκέμβριο όταν ψηφίσαμε τον νέο φορέα στην Βουλή. Έχουμε ψηφίσει ξέρετε έναν νέο φορέα, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ πλέον είναι ένας. Να μην υπάρχουν τρεις υπόλογοι που κανένας δεν αναλάμβανε ευθύνη», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Σε άλλη ερώτηση για το πότε η τηλεδιοίκηση θα λειτουργεί στο 100% του σιδηροδρόμου ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε ότι «για το κομμάτι Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτιμώ μέχρι περίπου το καλοκαίρι του ’26. Όμως στο μόνο τμήμα που λείπει, Δομοκός – Λάρισα, οι μετακινήσεις γίνονται με απόλυτα ασφαλή τρόπο. Γιατί γίνονται έλεγχοι και στα δύο άκρα αυτού του τμήματος που είναι το μόνο από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη το οποίο δεν έχει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση σήμερα που μιλάμε λόγω του ‘Daniel’».

Για τα συμπεράσματα του πορίσματος της Γάνδης που παρουσιάστηκαν από την Realnews και τους ελέγχους στο φορτίο της αμαξοστοιχίας ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών υπογράμμισε ότι «με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο -δεν ανακαλύψαμε την πυρίτιδα στην Ελλάδα ούτε άλλαξε κάτι τα τελευταία τρία, τέσσερα, πέντε χρόνια. Το ίδιο ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης- ο έλεγχος του φορτίου γίνεται και είναι ευθύνη του αποστολέα που ταξινομεί και βάζει και τεκμηριώνει τα εμπορεύματα, του μεταφορέα, της μεταφορικής εταιρείας δηλαδή που επαληθεύει αν τα εμπορεύματα είναι ασφαλή. Και αν τα φορτία έρχονται από το εξωτερικό τότε εμπλέκονται και οι τελωνειακές αρχές, δηλαδή η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Αυτό ισχύει σε όλη την Ευρώπη, όχι μόνο στην Ελλάδα».

Και συνέχισε: «Η μόνη ευθύνη που έχει ο ΟΣΕ, δηλαδή ο διαχειριστής της υποδομής, είναι να διατηρεί και να λειτουργεί την σιδηροδρομική υποδομή με ασφάλεια, μόνο επί της υποδομής».

«Πάμε στο δεύτερο υποερώτημα που άκουσα για το κομμάτι της μπορεί ανάμειξης μου ή γνώσης μου για το τι γινόταν τον Φεβρουάριο του ’23 επειδή τότε ήμουν υπουργός Οικονομικών. Πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι είναι Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Το λέει η ίδια η λέξη ανεξάρτητη. Πάρα ταύτα η ΑΑΔΕ έχει τοποθετηθεί δημόσια και το γνωρίζετε τα περισσότερα μέσα ότι το συγκεκριμένο φορτίο που ήρθε από το εξωτερικό ελέγχθηκε και μάλιστα και επί τόπου. Υπάρχει σχετική αναφορά της ΑΑΔΕ και του τελωνείου Ευζώνων», είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Σε άλλη ερώτηση αν η ελληνική πολιτεία θα συνεχίσει την συνεργασία με την Hellenic Train ή θα επιδιώξει να επιστρέψει ο σιδηρόδρομος στον κρατικό έλεγχο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών απάντησε: «Πρώτα από όλα είναι η σχέση που σήμερα έχουμε με την Hellenic Train. Έχουμε τρεις συμβάσεις. Η σύμβαση είναι του ελληνικού Δημοσίου με την Hellenic Train για τους επιβάτες, το λέω όσο πιο απλά γίνεται. Αυτή είναι δεκαετής. Είναι μία σύμβαση του ΟΣΕ με την Hellenic Train για την χρήση της υποδομής. Αυτή ανανεώνεται κάθε έτος και είναι μία σύμβαση της ΓΑΙΑΟΣΕ για το τροχαίο υλικό με την Hellenic Train, που ανανεώνεται κάθε πέντε χρόνια. Επί αυτών των συμβάσεων λειτουργεί σήμερα ο σιδηρόδρομος και στο εμπορικό και στο εμπορευματικό κομμάτι».

«Όμως υπάρχει άλλο ένα στοιχείο. Το στοιχείο έχει να κάνει με την δημόσια τοποθέτηση της Hellenic Train από τον Μάρτιο του ’23 στο ελληνικό κοινοβούλιο περί του περιεχομένου των φορτίων της συγκεκριμένης αμαξοστοιχίας. Εάν τυχόν προκύψει από την δικογραφία, εάν προκύψει ως αποτέλεσμα αποφάσεων της ελληνικής δικαιοσύνης ότι υπάρχει η οποιαδήποτε ευθύνη της Hellenic Train αντιλαμβάνεστε ότι η ελληνική πολιτεία θα επαναξιολογήσει τις σχέσεις τις οποίες ανέφερα προηγουμένως», σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Για το βαρύ πολιτικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για το υπουργείο του ακόμη και εντός της κυβερνητικής παράταξης ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι «επειδή με γνωρίζετε παρά πολλά χρόνια ξέρετε ότι συνήθως αναλαμβάνω τις ευθύνες σε υπουργεία που συνήθως είναι πολύ δύσκολη κατάσταση ή έχουν πολλές δυσκολίες να αντιμετωπίσουν. Το ίδιο έγινε το ’12-’15 με μνημόνιο. Το ίδιο έγινε το ’19 με ’23 στο υπουργείο Οικονομικών με covid, με πόλεμο, με ενεργειακή κρίση και ήταν εις πλήρη γνώση μου τι ευθύνες αναλαμβάνουμε σε αυτό το υπουργείο. Προσπαθούμε να εργαστούμε πολύ μη κάνοντας απλώς επικοινωνία αλλά ουσία. Γιατί αυτή είναι η ουσία και αυτό αξιολογεί ο πολίτης, αν εργαζόμαστε σκληρά έτσι ώστε να βελτιώσουμε την καθημερινότητά του και ο καθένας θα κρίνει».

«Επειδή μιλήσατε για τα Τέμπη και εγώ ανέλαβα το καλοκαίρι του ’23 εγώ είχα μία ευθύνη και την οποία προσπαθούμε να την υλοποιήσουμε στο έπακρο: ΕΔΟΣΑΑΜ (Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων). Ο ΕΔΟΣΑΑΜ όχι μόνο στελεχώθηκε αλλά πολύ σημαντικό για εμένα δύο στους τρεις που θα βγάλουν το πόρισμα είναι ευρωπαίοι του ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων. Παρευρίσκονται εδώ επτά ημέρες κάθε μήνα από τότε στην χώρα μας και από τότε στο μεσοδιάστημα ό,τι έχουν ζητήσει από την πολιτική ηγεσία το έχουν έτσι ώστε να φέρουν ακόμη περισσότερες πραγματογνωμοσύνες για τα αίτια μεταξύ άλλων της φωτιάς που ακολούθησε την σύγκρουση», κατέληξε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Ακούστε το ηχητικό: https://www.enikos.gr/wp-content/uploads/2025/02/2025-02-04xatzinikolaou-staikouras.mp3

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διπλωματικές πηγές: Τι αναφέρουν σχετικά με την συνάντηση Γεραπετρίτη με ΝτιΚάρλο για το Κυπριακό

«Ο Υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης συναντήθηκε, σήμερα 12.02.2025, με τη Βοηθό Γενική Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών αρμόδια για Πολιτικές και Ειρηνευτικές Υποθέσεις, Rosemary DiCarlo...

Κώστας Τσουκαλάς: Λυπηρό πισωγύρισμα η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας με μόλις 160 ψήφους

«Με αποκλειστική ευθύνη του πρωθυπουργού η σημερινή θα περάσει στην ιστορία ως η ημέρα που διακόπηκε μία από τις ελάχιστες παραδόσεις συναίνεσης του πολιτικού...

Στον Άρειο Πάγο ο Κυριάκος Βελόπουλος: Ζητεί να μην ενταχθούν τα τρία νέα βίντεο στη συνολική δικογραφία για τα Τέμπη

Στον Άρειο Πάγο μετέβη σήμερα (Τετάρτη, 12/2) ο Κυριάκος Βελόπουλος, προκειμένου να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά ζητώντας να μην ενταχθούν τα νέα βίντεο στη συνολική...

Γεωργιάδης στον Realfm 97,8: Η κυβέρνηση δεν ανακατεύεται με την δικογραφία – Τι είπε για τα νέα βίντεο

Για την υπόθεση των Τεμπών και την έντονη κριτική που δέχεται η κυβέρνηση μίλησε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης στους Νίκο Χατζηνικολάου, Κάτια Μακρή...

Ηγουμενίτσα: Βανδάλισαν το ιατρείο του βουλευτή της ΝΔ, Βασίλη Γιόγιακα

Άγνωστοι δράστες βανδάλισαν το βράδυ της Τρίτης (11/2) το ιατρείο που διατηρεί ο βουλευτής Θεσπρωτίας της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλης Γιόγιακας, στην Ηγουμενίτσα. Όπως φαίνεται και...

Τάσος Γιαννίτσης: Έστειλε επιστολή στον Νίκο Ανδρουλάκη – Τι αναφέρει

Επιστολή στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Νίκο Ανδρουλάκη έστειλε ο Τάσος Γιαννίτσης, ευχαριστώντας τον ίδιο και την ΚΟ του κόμματος που στήριξαν την πρόταση...

Βουλή: Πηγαδάκια, απρόοπτα και χειροφιλήματα στην τέταρτη ψηφοφορία για Πρόεδρο της Δημοκρατίας – Όλο το παρασκήνιο

Πηγαδάκια διαφόρων κομματικών «αποχρώσεων», συνομιλίες και ζεστό κλίμα, χειροφιλήματα και πλούσιο παρασκήνιο συνέθεσαν το πολιτικό σκηνικό εντός της αίθουσας της Ολομέλειας της Βουλής πριν...

Κατερίνα Σακελλαροπούλου: Συνεχάρη τον Κωνσταντίνο Τασούλα

Επικοινωνία με τον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Τασούλα, είχε πριν από λίγο η Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας συνεχάρη τον κ. Τασούλα για...

Κακλαμάνης προς Κωνσταντίνο Τασούλα: Η ευστάθεια στη λειτουργία των θεσμών θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα της πορείας σας και υψηλή προτεραιότητά σας

«Κύριε Πρόεδρε, η Βουλή των Ελλήνων, πριν από λίγο, σας ανέδειξε στο πιο διακεκριμένο σκαλί τα πολιτειακής ιεραρχίας. Ως Πρόεδρος της Βουλής και παλαιός...

Τασούλας: Κορυφαία τιμή και βαρύτιμη ευθύνη η ανάδειξή μου στη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας

Ο Πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης μετέβη στο γραφείο του Κωνσταντίνου Τασούλα προκειμένου να ανακοινώσει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Άνοιγμα με ήπια άνοδο 0,22% – Στις 1.552,33 μονάδες ο Γενικός Δείκτης

Μικρές ανοδικές τάσεις καταγράφουν οι τιμές των μετοχών στο...

Διπλωματικές πηγές: Τι αναφέρουν σχετικά με την συνάντηση Γεραπετρίτη με ΝτιΚάρλο για το Κυπριακό

«Ο Υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης συναντήθηκε, σήμερα 12.02.2025, με...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ