Οι αδυναμίες του επιδοτούμενου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Αναλύονται οι αδυναμίες του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», όπως οι ελλείψεις κονδυλίων και τα προβλήματα στη διαδικασία επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων.
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Το είχα επισημάνει εγκαίρως, ότι το επιδοτούμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», θα εξαντληθεί πριν την καταληκτική του ημερομηνία, που είναι στις 30 Απριλίου 2025.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2020 από την απόφαση της κυβέρνησης να κυκλοφορήσουν «πράσινα» οχήματα, που δε ρυπαίνουν, επιδοτώντας την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και ποδηλάτων. Κι εδώ είναι η μια παθογένεια, καθώς τα συμβατικά ποδήλατα δεν ρυπαίνουν, παρά μόνο κουράζουν παραπάνω με την πενταλιά.

Το έργο ανέλαβε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, για ιδιώτες και εταιρείες, και προέβλεπε την υποβολή αίτησης για αγορά ηλεκτρικού οχήματος, την καταβολή του πλήρους τιμήματος αγοράς, την εξέταση της αίτησης από το Υπουργείο και εκ των υστέρων την επιστροφή του ποσού της επιδότησης.

Το δεύτερο επιδοτούμενο πρόγραμμα, με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ έφερε πολύ καλά αποτελέσματα πωλήσεων και ώθησε την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, παρά τις μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέταση των αιτήσεων.

Αυτό το πρόβλημα λύθηκε, εν μέρει, περνώντας το έργο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πριν την ολοκλήρωσή του. Όμως και πάλι παρέμειναν αρκετά τα προβλήματα.

Τώρα, στο πρόγραμμα 3 που εφαρμόζεται με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ, ανοιγοκλείνοντας την πλατφόρμα αιτήσεων ουδείς γνωρίζει αν θα μείνουν χρήματα για να επιδοτηθεί. Και είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα, διότι όποιος μπει στην ιστοσελίδα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» θα δει ότι από τα 199.825,84 ευρώ, μένουν μόλις 129,85 ευρώ για επιδότηση οχήματος και 188.834,13 ευρώ για επιδότηση ποδηλάτου. Μια ακόμα παθογένεια. Επίσης, απομένουν 10.861,86 για επιχειρήσεις που θέλουν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Με τις αιτήσεις να εξετάζονται με πιο γρήγορο ρυθμό, δεσμεύονται ή αποδεσμεύονται χρήματα και μπαίνουν ξανά στο σύστημα, αλλά και πάλι αυτή η διαδικασία είναι σαν το μαρτύριο της σταγόνας.

Η αγορά αυτοκινήτου περιμένει τις αποφάσεις της κυβέρνησης αν θα βρει έξτρα κονδύλι να ενισχύσει το πρόγραμμα 3 και να τονωθεί η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, όμως η κυβέρνηση, αυτή τη στιγμή, μάλλον έχει άλλα θέματα να λύσει.

Δεδομένου ότι είναι και από τις λίγες κυβερνήσεις στην Ευρώπη που συνεχίζουν, και μάλιστα με γενναίο τρόπο την επιδοματική πολιτική, μη μας φανεί παράξενο αν δεν έχουμε 4ο πρόγραμμα ή αν θα είναι κουτσουρεμένο. Ιδωμεν.

Προς το παρόν μένουμε με τις εξής επισημάνσεις, που αποτελούν και τις παθογένειες του συστήματος από την πρώτη μέρα.

  1. Γιατί να επιδοτούνται τα ηλεκτρικά ποδήλατα που κατά βάση τα αγόρασαν εύρωστοι χομπίστες και όχι άτομα για να πηγαίνουν πιο εύκολα καθημερινά στη δουλειά τους;
  2. Γιατί να μην βρεθεί τρόπος ώστε να γίνεται αυτόματα η διαδικασία με την αγορά του ηλεκτρικού να αφαιρείται το ποσό της επιδότησης; Με τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις στοιχείων όλα γίνονται;
  3. Το να μεταφέρονται αδιάθετα χρήματα από τη μία κατηγορία (ποδήλατα) στην άλλη (οχήματα) είναι μια παθογένεια, όμως δύσκολα αποφεύγεται, εκτός κι αν καταργηθεί η επιδότηση ποδηλάτων.
  4. Δεν τέθηκαν εισοδηματικά κριτήρια για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος, εξ αρχής, παρά μόνον ανώτατη τιμή (λιανική τιμή προ φόρων) τα 50.000 ευρώ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αγοράσουν πολλοί που είχαν καλή έως πολύ καλή οικονομική κατάσταση ηλεκτρικό όχημα, είτε για πρώτο είτε για δεύτερο στην οικογένεια, καθώς είχαν να καταβάλλουν όλα τα χρήματα, εν αντιθέσει με έναν μισθωτό που ήταν δύσκολο να βρεις 40.000 ή 50.000 μετρητά. Η κυβέρνηση ενώ βάζει εισοδηματικά κριτήρια στα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, για παράδειγμα, σε ένα τέτοιο ζήτημα κράτησε άλλη στάση.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Κίνα προς ΗΠΑ: Άρση των επιβληθέντων δασμών προϋπόθεση για έναρξη διαπραγματεύσεων

Στα μέσα Μαΐου ο τρίτος γύρος συνομιλιών ΗΠΑ-Ιαπωνίας για τους δασμούς

«Ο πόλεμος στην Ουκρανία θα παραταθεί» – Η προειδοποίηση του Αμερικανού Αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς

Λουτρό αίματος στο Σουδάν: Τουλάχιστον 542 άμαχοι νεκροί στο Βόρειο Νταρφούρ μέσα σε τρεις εβδομάδες

Ντόναλντ Τραμπ: Αποστέλλει επιτέλους οπλισμό στην Ουκρανία – Αποκαλύπτεται ο χάρτης με τα σπάνια ορυκτά της χώρας

Ολυμπιακός: Αποθέωση και φρενίτιδα στη Μαδρίτη για το εισιτήριο στο Άμπου Ντάμπι

Αγγελόπουλοι στα αποδυτήρια του Ολυμπιακού: «Καμία ομάδα τέσσερα συνεχόμενα Final 4, πάμε για το τρόπαιο»

Ισραήλ: Απειλεί με «συντριπτική ισχύ» αν η Συρία εγκαταλείψει τους Δρούζους

Ολυμπιακός: Με Μονακό ή Μπαρτσελόνα στα ημιτελικά του Final 4 της Euroleague στο Άμπου Ντάμπι

Conference League: Η Τσέλσι εξασφάλισε εισιτήριο τελικού – Προβάδισμα πρόκρισης για Μπέτις

ΗΠΑ: Ο Τραμπ προειδοποιεί με σκληρές κυρώσεις όσους προμηθεύονται ιρανικό πετρέλαιο

Europa League: Επικές νίκες για Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και Τότεναμ και ολοταχώς για αγγλικό εμφύλιο στον τελικό

Ρεάλ Μαδρίτης – Ολυμπιακός 84-86: Θρίαμβος στο Final 4 της Euroleague για τους Πειραιώτες

Ford Mustang GTD, συντρίβει το ρεκόρ κατά 5,5″ στο Nürburgring [video]

Θετικό πρόσημο για τους δείκτες της Wall Street χάρη στην τεχνολογία

00:00 / 00:00

Νέο Škoda Elroq: Καινοτομία, τεχνολογία και βιωσιμότητα σε δράση [video]

Το νέο Škoda Elroq αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό SUV της τσεχικής μάρκας που ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Modern Solid». Με καθαρές και δυναμικές...

Volkswagen, αυξάνει πωλήσεις αλλά βυθίζεται σε ζημιές

Η Volkswagen γιορτάζει την παραγωγή του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων, σημειώνοντας αύξηση 157% στις πωλήσεις EV στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2024....

Οι Κινέζοι δημιούργησαν εκρηκτικό twin-turbo V8, που εκτοξεύεται στις 8.000 rpm

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, γνωστή για την πρωτοκαθεδρία της στην ηλεκτροκίνηση, παρουσίασε πρόσφατα έναν νέο twin-turbo V8 κινητήρα, που εκτοξεύεται στις 8.000 rpm, στο Σαλόνι...

Πόσο εκτοξεύθηκε το κόστος συντήρησης αυτοκινήτου την τελευταία τριετία;

Το μέσο κόστος επισκευής αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχει εκτοξευθεί στα €718, σημειώνοντας αύξηση από τα €600 το 2022. Ο κινητήρας παραμένει η πιο ακριβή αιτία...

Στο Μπέρμινχαμ αποκαλύπτονται τα εντυπωσιακά Renault Trafic, Goelette και Estafette

Η Renault παρουσίασε στη διεθνή έκθεση επαγγελματικών οχημάτων στο Μπέρμινχαμ τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα Trafic, Goelette και Estafette, που κατασκευάζονται σε μια πρωτοποριακή ηλεκτρική...

iCaur, ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρικών off-roader κατακτά την Ευρώπη

Η iCaur, μια νέα μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κινεζικής Chery Automobile, έκανε την εμφάνισή της στην ευρωπαϊκή αγορά με το SUV V23, το οποίο...

Bentley Batur Convertible, ντεμπούτο στο Ντουμπάι για το συλλεκτικό GT

Η Bentley Batur Convertible πρόκειται για το τρίτο κατά παραγγελία μοντέλο της βρετανικής φίρμας, ύστερα από τις Bacalar και Batur Coupé, το οποίο σηματοδοτεί...

Νέες τιμές για το Cupra Born με εκπληκτικές εκπτώσεις που αγγίζουν τα €6.000

Η Τεχνοκάρ Μ.Α.Ε.Ε. προχώρησε σε σημαντικές μειώσεις τιμών για το Cupra Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, με εκπτώσεις που φτάνουν έως και...

Παγκόσμια αποκάλυψη για το επαναστατικό Isuzu D-Max EV

Η Isuzu παρουσίασε το νέο D-Max EV, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό pick-up στην Ευρώπη, που συνδυάζει ανθεκτικότητα και ισχύ. Με μπαταρία 66,9 kWh, προσφέρει...

Google Maps Live Updates, νέα λειτουργία, πιο ζωντανή πληροφόρηση

Η νέα λειτουργία Live Updates, που άρχισε να διατίθεται ευρύτερα το 2025, έρχεται να αναβαθμίσει την καθημερινότητα των οδηγών, προσφέροντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο...

Akio Toyoda: “Τα σπορ αυτοκίνητα επιβάλλεται να παραμείνουν θερμικά”

Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, επαναλαμβάνει την προτίμησή του για τα σπορ αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, τονίζοντας ότι η εμπειρία οδήγησης περιλαμβάνει και...

Η BYD μαγνητίζει τα βλέμματα στην έκθεση Auto Shanghai 2025

Στην έκθεση Auto Shanghai 2025, η BYD παρουσίασε μια εντυπωσιακή γκάμα νέων μοντέλων και τεχνολογιών, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων νέας...

Παγκόσμιο ρεκόρ της CATL στην ασφάλεια μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων

Η CATL ανακοίνωσε ότι έγινε η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που πληροί τις νέες αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας GB 38031-2025 για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, έναν χρόνο...

Isuzu D-Max εξηλεκτρίζεται: Έρχεται σε αμιγώς πράσινη έκδοση

Το νέο Isuzu D-Max EV, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι επαγγελματικών αυτοκινήτων του Birmingham, αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2026. Το ηλεκτρικό pick-up διατηρεί...

Στο σφυρί κρυφή Mazda MX-5 με V8 κινητήρα 380 ίππων

Ένα ιδιαίτερο Mazda MX-5 NC με κινητήρα V8 5.3 LS1 από παλιότερη Camaro βρίσκεται σε δημοπρασία, προσφέροντας 380 άλογα και δυναμική σχέση δύναμης-βάρους 3,15...

Integra Type R DC2 παραμένει απούλητο παρά την προσφορά 90.000 ευρώ

Το Honda Integra Type R DC2, ένα εμβληματικό μπροστοκίνητο αυτοκίνητο, παραμένει απούλητο παρά την προσφορά των 90.000 ευρώ σε πρόσφατη δημοπρασία. Το συγκεκριμένο μοντέλο του...

Αδιανόητο και εξευτελιστικό: Διαγράμμιση πάνω σε ξερόκλαδα και σβουνιές

Απαράδεκτες εικόνες στην Καρδίτσα: Διαγράμμιση δρόμου πάνω σε κλαδιά, φύλλα και σβουνιές.Αίσθηση και αγανάκτηση προκαλούν οι εικόνες από διαγράμμιση οδικού δικτύου στην περιοχή των...

Aston Martin DBX S, ισχυρότερη, ελαφρύτερη, απόλυτα συναρπαστική

Η Aston Martin παρουσίασε τη νέα DBX S, την ισχυρότερη έκδοση του SUV, με τον twin-turbo V8 κινητήρα να αποδίδει 727 ίππους. Παρά την...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ντενίση: «Τι με φέρατε εδώ πέρα για 5 λεπτά;» – Το ξέσπασμα της ηθοποιού...

Στην εκπομπή "Πρωινό" του ΑΝΤ1, η Μιμή Ντενίση παραχώρησε...

Ο 28χρονος που θανατώθηκε ως ο «Δράκος του Σέιχ Σου» – «Μανούλα μου γλυκιά...

Ο 28χρονος Αριστείδης Παγκρατίδης, γνωστός ως ο «Δράκος του...

Μαργαρίτα Θεοδωράκη: «Πληγώθηκα βαθιά από τη διαθήκη του πατέρα μου – Είμαι πεπεισμένη ότι...

Η Μαργαρίτα Θεοδωράκη παραχώρησε μια συγκινητική συνέντευξη στην εκπομπή...

Νίκος Κοκλώνης: Ξέσπασε στο Πρωινό για τα χρέη και την Καινούργιου – «Ψέματα δεν...

Στην εκπομπή "Πρωινό" του ΑΝΤ1, ο Νίκος Κοκλώνης απάντησε...

// ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ