Η Mercedes-Benz αποφάσισε να παρατείνει την παρουσία της A-Class στην αγορά μέχρι το 2028, παρά τις προηγούμενες δηλώσεις για διακοπή παραγωγής το 2026.
Η απόφαση αυτή οφείλεται στη συνεχιζόμενη ζήτηση για το μοντέλο, καθώς και στη βραδύτερη από την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης για τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας.
Παρά την πτώση των πωλήσεων από το 2019, η A-Class εξακολουθεί να προσελκύει αγοραστές. Η παραγωγή της χάτσμπακ έκδοσης θα συνεχιστεί, ενώ η σεντάν έχει ήδη σταματήσει.
Μελλοντικές προκλήσεις περιλαμβάνουν την προσαρμογή στους κανονισμούς εκπομπών Euro 7 και πιθανές αλλαγές στους κινητήρες. Η παραγωγή ενδέχεται να μεταφερθεί στην Ουγγαρία, καθώς το εργοστάσιο του Rastatt θα επικεντρωθεί σε νέα μοντέλα CLA.
Πιο αναλυτικά
Η Mercedes-Benz A-Class θα παραμείνει στην αγορά τουλάχιστον μέχρι το 2028. Ενώ πρότερα ο CEO της Στουτγάρδης Ola Källenius είχε δηλώσει ότι το δημοφιλές χάτσμπακ, μαζί με την B-Class, θα σταματήσουν την παραγωγή τους μέσα στο 2026. Ενώ νωρίτερα έλεγαν για παύση το 2025.
Τα δύο μοντέλα βασίζονται στην πλατφόρμα MFA2 της εταιρείας και θα έδιναν τη θέση τους στην ολοκαίνουργια CLA. Σύμφωνα με τους επιτελείς της Mercedes-Benz, για να υπάρξει απλοποίηση της γκάμας, τα εισαγωγικά της μοντέλα έπρεπε να μειωθούν από επτά σε τέσσερα. Αντί όμως για τα παραπάνω, τελικά αποφασίστηκε να υπάρξει μια ανανέωση της Mercedes-Benz A-Class και να παραταθεί η παρουσία της στην αγορά.
«Ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει», λέει ο λαός. Αφού η A-Class πουλάει, γιατί να τη στείλεις στα αποδυτήρια;
Η απόφαση οφείλεται στη συνεχιζόμενη ζήτηση που σημειώνει το 7ετές θερμικό μοντέλο. Σε συνδυασμό με μια βραδύτερη -από την αναμενόμενη- αύξηση ζήτησης των νεότερων ηλεκτρικών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας.
Το 2019, η γκάμα των κόμπακτ μοντέλων της μάρκας έφτασε στο αποκορύφωμά της στις 667.000 παγκόσμιες πωλήσεις. Το 2024, ο αριθμός αυτός είχε μειωθεί στις 534.800. Πτώση μεν, αλλά συνεχίζει ακόμα να βρίσκει αρκετούς αγοραστές.
Η παραγωγή της σεντάν A-Class σταμάτησε νωρίτερα φέτος. Αυτή που θα παραμείνει είναι η χάτσμπακ. Ωστόσο, απομένει να δούμε με ποια μοτέρ θα έρχεται μετά την εισαγωγή των κανονισμών εκπομπών Euro 7 στα τέλη του 2026. Αν δηλαδή οι υπάρχοντες κινητήρες βενζίνης και ντίζελ θα προσαρμοστούν ώστε να πληρούν τα νέα πρότυπα ή θα αντικατασταθούν.
Υπάρχει περίπτωση οι καυτές εκδόσεις A35 και A45 AMG να αποσυρθούν από τις εκθέσεις. Διότι ο υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος M139 δεν συμμορφώνεται με τις νέες προδιαγραφές.
Η παραγωγή είναι πιθανό να μεταφερθεί στο εργοστάσιο του Kecskemét στην Ουγγαρία, καθώς το εργοστάσιο του Rastatt -όπου παράγεται αυτή τη στιγμή- θα κατασκευάζει τις νέες CLA και CLA Shooting Brake.
Η επόμενη γενιά GLA θα ακολουθήσει ως το τελικό μοντέλο βασισμένο στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Αναμένεται στα τέλη του 2026 για να αντικαταστήσει τόσο την υπάρχουσα GLA, όσο και την ηλεκτρική EQA.
Συνοπτικά
- Η Mercedes-Benz A-Class θα παραμείνει στην αγορά μέχρι το 2028 λόγω συνεχιζόμενης ζήτησης.
- Η παραγωγή της χάτσμπακ έκδοσης συνεχίζεται, ενώ η σεντάν διακόπηκε.
- Η απόφαση επηρεάζεται από τη βραδύτερη αύξηση ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
- Η παραγωγή ενδέχεται να μεταφερθεί στην Ουγγαρία λόγω εστίασης του εργοστασίου Rastatt σε νέα μοντέλα.