Το 2025, η Alfa Romeo γιορτάζει 12 εμβληματικά μοντέλα της, τα οποία έχουν αφήσει ανεξίτηλο στίγμα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Από την Alfa Romeo 6C του 1925 έως τη σύγχρονη Giulia, οι παρακάτω κλασικές και σύγχρονες δημιουργίες, όπως η Giulietta Sprint, η Brera και η 75, αναδεικνύουν την πλούσια κληρονομιά και την καινοτομία της μάρκας.
Κάθε μοντέλο έχει τη δική του μοναδική ιστορία και συμβολίζει διαφορετικές εποχές, τεχνολογίες και σχεδιαστικές προσεγγίσεις, επιβεβαιώνοντας τη θέση της Alfa Romeo ως εμβληματική φίρμα στον κόσμο των αυτοκινήτων.
Πιο αναλυτικά
Τι κοινό έχουν μια Alfa Romeo 6C, μια Alfa Romeo Giulietta Sprint, μια Alfa Romeo Eagle και μια Alfa Romeo Brera;
Καταρχήν και προφανώς πως όλες τους είναι Alfa και κατά δεύτερο λόγο, πως εφέτος, το 2025, γιορτάζουν μια συμβολική επέτειο. 13 αυτοκίνητα της Casa del Biscione, σχεδιασμένα για τη μιλανέζικη φίρμα από μάγιστρους καροσερίστες είτε in-house, έχουν αφήσει το ανεξίτηλο στίγμα στην εποχή τους κι εφέτος προσθέτουν άλλη μια δεκαετία στην καμπούρα τους.
Από σπόρτσκαρ του Μεσοπολέμου μέχρι σπορ μπερλίνες, κουπέ, δημοφιλή μοντέλα του ’80 και πρωτότυπα, από τη δεκαετία του ’30 μέχρι κι αυτή του 2010, παρελαύνουν στο drive.gr. Δείτε τις όλες!
Alfa Romeo 6C 1925-1929
Η Alfa Romeo 6C 1500 παρουσιάστηκε το 1925 και χάρισε στη μάρκα την πρώτη της νίκη στις Mille Miglia το 1928, σηματοδοτώντας την έναρξη της λαμπρής αγωνιστικής πορείας της. Ήταν σχεδιασμένη από τον Vittorio Jano και εξελίχθηκε σε διάφορες ισχυρότερες εκδόσεις.
Alfa Romeo 1900 1950-1959
Η Alfa Romeo 1900, που παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1950, θεωρείται η πρώτη σύγχρονη μπερλίνα της εταιρείας. Ήταν το πρώτο μοντέλο με αυτοφερόμενο αμάξωμα και πλήρως βιομηχανοποιημένη παραγωγή, φέρνοντας την Alfa Romeo σε νέο εμπορικό επίπεδο. Διαβάστε περισσότερα εδώ
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1955-1964
Με σπορ κουπέ αμάξωμα και μοντέρνα μηχανολογία, η Giulietta Sprint, σχεδιασμένη από τον Bertone, έγινε αμέσως αγαπημένη των φίλων της μάρκας. Ήταν και το πρώτο αυτοκίνητο που ονομάστηκε «Giulietta», εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για την Alfa. Διαβάστε περισσότερα εδώ
Alfa Romeo Gran Sport Quattroruote 1965–1967
Η Gran Sport Quattroruote, με ρετρό σχεδιασμό εμπνευσμένο από τη 6C 1750 του 1930, σχεδιάστηκε από τη Zagato για το περιοδικό Quattroruote. Κατασκευάστηκαν μόλις 92 μονάδες, προσφέροντας έναν ρομαντικό φόρο τιμής στην προπολεμική αισθητική.
Alfa Romeo Giulia 1600 Sport Coupé 1965 – πρωτότυπο
Το πρωτότυπο Giulia 1600 Sport Coupé βασίστηκε στο ελαφρύ αγωνιστικό πλαίσιο TZ της Zagato και διέθετε αεροδυναμικό αμάξωμα με φουτουριστικό στιλ. Δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, αλλά έδειχνε τη δημιουργική δυναμική της μάρκας.
Alfa Romeo Eagle 1975 – πρωτότυπο
Το πρωτότυπο Eagle, βασισμένο στην Alfetta GT, ήταν ανοιχτό διθέσιο ρόουντστερ με σχεδιασμό από τον Pininfarina, εμπνευσμένο από τα πρωτότυπα αγωνιστικά της εποχής. Παρόλο που δεν εξελίχθηκε εμπορικά, αναδείκνυε τη δυνατότητα εξέλιξης ανοιχτών μοντέλων.
Alfa Romeo 75 1985-1992
Η Alfa Romeo 75 λανσαρίστηκε για τον εορτασμό των 75 χρόνων της μάρκας. Βασισμένη σε τεχνική αρχιτεκτονική των ’70s, διέθετε πίσω κίνηση, transaxle διάταξη και ισχυρούς κινητήρες Twin Spark. Ήταν το τελευταίο μοντέλο πριν από την εξαγορά από τη FΙΑΤ. Διαβάστε περισσότερα εδώ
Alfa Romeo 146 1995-2001
Με χαρακτηριστικό σχεδιασμό δύομιση όγκων, η Alfa 146 αποτελούσε την 5θυρη εναλλακτική της 145. Βασισμένη σε μηχανικά μέρη της FΙΑΤ, συνδύαζε πρακτικότητα με σπορ χαρακτήρα, ιδίως στις εκδόσεις με κινητήρα μπόξερ και Twin Spark.
Alfa Romeo 159 2005-2011
Σχεδιασμένη από τον Giugiaro, η 159 είχε δυναμική παρουσία και κυκλοφόρησε και ως Sportwagon. Με στιβαρότερο πλαίσιο (GM/FΙΑΤ Premium), παρείχε υψηλή ασφάλεια και premium εμφάνιση, αν και υπέφερε από μεγάλο βάρος και περιορισμένη ευελιξία.
Alfa Romeo Brera 2005-2010
Η Brera ήταν ένα κουπέ 2+2 με ιδιαίτερα τολμηρό σχεδιασμό, βασισμένο στην 159. Αν και εντυπωσιακή σε εμφάνιση, η απόδοσή της δεν ήταν αντίστοιχη του σπορτίβ χαρακτήρα της, ιδίως στις εκδόσεις με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο.
Alfa Romeo GT Cabrio 2005 – πρωτότυπο
Το GT Cabrio πρωτοπαρουσιάστηκε το 2005 ως πρωτότυπο της Bertone. Αν και διατήρησε το στιλ της κουπέ GT, δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, παρά το εντυπωσιακό του παρουσιαστικό και την ύπαρξη κανονικά λειτουργικού πρωτοτύπου.
Alfa Romeo Giulia II 2015-σήμερα
Η σύγχρονη Giulia, λανσαρισμένη το 2015, εγκαινίασε την πλατφόρμα Giorgio και σήμανε την επιστροφή στην πίσω κίνηση. Η κορυφαία Quadrifoglio με τον V6 2.9 biturbo των 510 ίππων αποτελεί σύμβολο της νέας εποχής της μάρκας. Θα αντικατασταθεί το 2026. Διαβάστε τις 13 (!) δοκιμές Giulia sto πεδίο Test Drive