Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με το νέο Apple CarPlay Ultra, το οποίο θεωρούν υπερβολικά παρεμβατικό και επικίνδυνο για την ψηφιακή τους αυτονομία. Το CarPlay Ultra προσφέρει βαθύτερη ενσωμάτωση με δυνατότητες ελέγχου βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου και αποστολή δεδομένων χρήσης στην Apple, γεγονός που περιορίζει τον έλεγχο των κατασκευαστών.
Εταιρείες όπως η Mercedes-Benz και η Audi έχουν αναστείλει την υποστήριξη του συστήματος, ενώ η General Motors ανακοίνωσε την πλήρη απομάκρυνση του CarPlay από τα μελλοντικά της μοντέλα. Η αποδοχή του CarPlay Ultra από τους καταναλωτές θα καθορίσει την μελλοντική του πορεία στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Ποιος είναι ο λόγος που οι κατασκευαστές απορρίπτουν το Apple CarPlay Ultra; Θεωρούν το νέο σύστημα υπερβολικά παρεμβατικό, με πιθανή υπονόμευση των δικών τους λογισμικών και πρόσβαση σε πολύτιμα δεδομένα πελατών.
Η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto αποτελεί σήμερα έναν από τους βασικούς λόγους επιλογής (ή απόρριψης) ενός αυτοκινήτου. Οι πελάτες το απαιτούν και, εκτός από την Tesla -που στηρίζεται στη δική της πλατφόρμα- σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές προσφέρουν πλέον τη λειτουργία CarPlay στα μοντέλα τους.
Όταν λειτουργεί το CarPlay Ultra, ορισμένα δεδομένα χρήσης αποστέλλονται στην Apple -κάτι που περιορίζει τον έλεγχο των κατασκευαστών στο ψηφιακό οικοσύστημα του αυτοκινήτου
Η πρώτη έκδοση του Apple CarPlay έκανε την εμφάνισή της στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και έκτοτε έγινε αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων συστημάτωνinfotainment.
Τι αλλάζει όμως με το CarPlay Ultra; Η νέα γενιά, Apple CarPlay Ultra, προχωρά ένα βήμα παραπέρα. Δεν προβάλλει απλώς εφαρμογές από το iPhone στην οθόνη του αυτοκινήτου -επιτρέπει επιπλέον την εμφάνιση της πλοήγησης στον πίνακα οργάνων, όπως και τον έλεγχο βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου, π.χ. του κλιματισμού.
Αυτή η βαθύτερη ενσωμάτωση ωστόσο, εγείρει σοβαρά ερωτήματα για αρκετούς κατασκευαστές. Σύμφωνα με τους Financial Times, εταιρείες όπως η Mercedes-Benz, η Polestar, η Audi και η Volvo που αρχικά σκόπευαν να ενσωματώσουν το σύστημα, έχουν κάνει πίσω. Δεν θέλουν πλέον να το προσφέρουν, τουλάχιστον προς το παρόν.
Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι ο έλεγχος των δεδομένων: Όταν λειτουργεί το CarPlay, ορισμένα δεδομένα χρήσης αποστέλλονται στην Apple -κάτι που περιορίζει τον έλεγχο των κατασκευαστών στο ψηφιακό οικοσύστημα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, η ενσωμάτωσή του συνεπάγεται επιπλέον κόστος, τόσο σε επίπεδο hardware όσο και λογισμικού. Δεν είναι τυχαίο ότι η General Motors έχει ήδη ανακοινώσει πως θα αφαιρέσει εντελώς την υποστήριξη Apple CarPlay από τα μελλοντικά της μοντέλα.
Το ζητούμενο όμως, είναι τι θέλει ο πελάτης! Το αν το CarPlay Ultra θα γίνει τελικά αναπόσπαστο κομμάτι του ψηφιακού κόκπιτ ή αν οι κατασκευαστές θα επιμείνουν στις δικές τους λύσεις, θα εξαρτηθεί από την αντίδραση των καταναλωτών.
Αν η νέα πλατφόρμα της Apple αποδειχθεί το ίδιο απαραίτητη για τους οδηγούς όσο και η πρώτη γενιά του CarPlay, ίσως δούμε αρκετές εταιρείες να αναθεωρούν τις θέσεις τους -παρά τους κινδύνους για την «ψηφιακή αυτονομία» τους.