Η Lada παρουσίασε το νέο Niva Sport Turbo, μια αγωνιστική έκδοση του δημοφιλούς ρωσικού off-roader, που θα συμμετάσχει στο Silk Way Rally, προσφέροντας 280 ίππους και 340 Nm ροπής. Το μοντέλο, που διατηρεί τη μακροχρόνια παράδοση της Lada από το 1977, διαθέτει σημαντικές αναβαθμίσεις, όπως διευρυμένα φτερά, ατσάλινους προφυλακτήρες και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Η καμπίνα έχει απλοποιηθεί για αγωνιστική χρήση, με αγωνιστικά καθίσματα και ενισχυμένο ρεζερβουάρ. Το Niva Sport Turbo υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις και ικανότητες σε δύσκολες διαδρομές.
Πιο αναλυτικά
Οι Ρώσοι βρίσκονται σε αναβρασμό τελευταία. Μετά την παρουσίαση του Azimut, του πρώτου νέου «ψηλού» μοντέλου της μάρκας εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, έχουμε την παρουσίαση του Lada Niva Sport Turbo.
Πρόκειται για μια ραλιτζίδικη έκδοση, που θα ορέγονταν και οι πολλοί ενθουσιώδεις λάτρεις του ρωσικού off-roader στην ελληνική επικράτεια. Το Lada Niva Sport Turbo θα κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο στο φετινό Silk Way Rally, που θα διεξαχθεί στη Ρωσία από τις 12 έως τις 22 Ιουλίου.
Θα συμμετάσχει στην κατηγορία Raid Sport, ένα σκαλί πάνω από την κατηγορία T2 στην οποία αγωνίστηκε ο προκάτοχός του. Η διαδρομή καλύπτει περισσότερα από 5.000 km απαιτητικού εδάφους κατά μήκος της διαδρομής Irkutsk προς Gorno-Altaysk.
Το Niva Sport παραγωγής αποδίδει 124 ίππους και 151 Nm. Καμία σχέση με τους 280 ίππους και τα 340 Nm του αγωνιστικού
Το Lada Niva αποτελεί τo μοντέλo παραγωγής με τη μακροβιότερη συνεχή παρουσία, ουσιαστικά αναλοίωτο από το 1977. Με την πάροδο των δεκαετιών, έχει δεχτεί κάμποσες αναβαθμίσεις, αλλά ο θεμελιώδης χαρακτήρας του έχει παραμείνει αναζωογονητικά απλός.
Γνωστό για τα εκτός δρόμου διαπιστευτήριά του και ακόμη και για την περιστασιακή συμμετοχή του σε ράλι, το Niva Sport Turbo ξεχωρίζει εξωτερικά χάρη στα σημαντικά διευρυμένα μπροστινά και πίσω φτερά.
Οι προφυλακτήρες έχουν αντικαθιστεί από λεπτές ατσάλινες ράβδους, αυξάνοντας τις γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης. Το σνόρκελ στην οροφή τού επιτρέπει να περνά από υδάτινα περάσματα, ενώ τα πλαϊνά παράθυρα Lexan και ο πρόσθετος φωτισμός LED συμβάλλουν στην υπηρεσιακή του ετοιμότητα.
Το μεταξόνιο φτάνει πλέον τα 2.550 mm από 2.200 mm στην έκδοση παραγωγής. Σχεδόν εξαλείφει τους εμπρός και πίσω προβόλους. Τα μετατρόχια ανέρχονται σε 1.680 mm και η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 350 mm, δίνοντας στο Niva μια ακόμη πιο επιβλητική παρουσία. Αλλά και ικανότητες επί του πεδίου.
Στο εσωτερικό, το Niva απαλλάσσεται από οτιδήποτε μη απαραίτητο. Η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με δύο αγωνιστικά μπάκετ καθίσματα, ένα πλήρες roll cage, σύστημα πλοήγησης και ενισχυμένο ρεζερβουάρ καυσίμου. Το πίσω κάθισμα έχει προφανώς καταργηθεί.
Η ροπή μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων με κεντρικό διαφορικό με κλείδωμα. Οι αναβαθμίσεις στο πλαίσιο περιλαμβάνουν ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά αμορτισέρ σε κάθε τροχό, μαζί με πιο ισχυρά φρένα που αποτελούνται από δίσκους 302 mm και 4πίστονες δαγκάνες.