Η Toyota και η Suzuki ετοιμάζουν δύο νέα hot hatch, το Toyota GR Starlet και το Suzuki Swift Sport, τα οποία στοχεύουν να προσφέρουν προσιτή οδηγική ευχαρίστηση σε μια αγορά που κυριαρχείται από SUV. Τα μοντέλα αναμένονται το 2026 και θα διαθέτουν τούρμπο κινητήρες, σπορ εμφάνιση και ενισχυμένο αμάξωμα για βελτιωμένη δυναμική.
Το GR Starlet θα έχει τρικύλινδρο κινητήρα 150 ίππων, ενώ το Swift Sport θα υιοθετήσει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Οι δύο εταιρείες αναπτύσσουν τα μοντέλα ανεξάρτητα, με στόχο να ανταγωνιστούν μεταξύ τους στην κατηγορία των μικρών σπορ αυτοκινήτων.
Πιο αναλυτικά
Σε μια εποχή όπου κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων προσφέρει τουλάχιστον ένα μικρό SUV για να παραμείνει ανταγωνιστικός στην αγορά, αυτό που πραγματικά λείπει είναι τα μικρά αυτοκίνητα που δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική ευχαρίστηση και το συναίσθημα. Αυτό ακριβώς το κενό φαίνεται πως σκοπεύουν να καλύψουν η Toyota και η Suzuki με δύο νέα hot hatch.
Σύμφωνα με πληροφορίες που φτάνουν από την Ιαπωνία, οι δύο φίρμες εργάζονται σε προσιτά αλλά απολαυστικά στην οδήγηση μοντέλα. Το Toyota GR Starlet και το επόμενης γενιάς Suzuki Swift Sport. Αν οι φήμες επαληθευτούν, το επίσημο λανσάρισμα τους αναμένεται μέσα στο 2026.
Τα δύο hot hatch θα διαθέτουν σπορ εμφάνιση, τούρμπο και πάνω απ’ όλα θα είναι προσιτά προς τον μέσο καταναλωτή
Παρόλο που η Toyota και η Suzuki έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν, αυτή τη φορά κάθε μοντέλο αναπτύσσεται ανεξάρτητα, χωρίς κοινά μηχανικά ή σχεδιαστικά στοιχεία. Μάλιστα, εκτιμάται ότι τα δύο αυτοκίνητα θα ανταγωνίζονται άμεσα μεταξύ τους, προσφέροντας διαφορετικές προσεγγίσεις στην κατηγορία των μικρών σπορ μοντέλων.
Αν και καμία από τις δύο εταιρείες δεν έχει προχωρήσει σε επίσημες ανακοινώσεις, η Toyota έχει επανειλημμένα εκφράσει την πρόθεσή της να επεκτείνει τη σειρά GR με περισσότερα μοντέλα. Το ιαπωνικό περιοδικό Best Car αναφέρει ότι τόσο το GR Starlet όσο και το νέο Swift Sport βρίσκονται στα τελικά στάδια της ανάπτυξής τους.
Αμφότερα τα μοντέλα αναμένεται να διαθέτουν κίνηση στους εμπρός τροχούς, τούρμπο κινητήρες και ενισχυμένο αμάξωμα για βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά. Το νέο GR Starlet, σύμφωνα με τις διαθέσιμες αναφορές, θα ενσωματώνει όλα τα γνωστά στοιχεία των μοντέλων της Gazoo Racing, όπως σπορ ανάρτηση, αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
Εκτιμάται ότι θα εφοδιάζεται με τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα απόδοσης περίπου 150 ίππων, καθιστώντας το το πιο προσιτό GR μοντέλο και μια οικονομικότερη εναλλακτική πρόταση έναντι του GR Yaris. Παράλληλα, υπάρχουν ενδείξεις ότι εξελίσσεται και αγωνιστική εκδοχή για την κατηγορία Rally4.
Από την πλευρά της Suzuki, οι προετοιμασίες για το τέλος παραγωγής του υπάρχοντος Swift Sport βρίσκονται σε εξέλιξη, με την ZC33S Final Edition να αναμένεται να βγει από την παραγωγή τον Νοέμβριο του 2025. Η νέα γενιά του Swift Sport αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα στο Japan Mobility Show τον Οκτώβριο του 2025 και θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνική αγορά στις αρχές του 2026.
Το νέο Swift Sport αναμένεται να διατηρήσει τον τούρμπο κινητήρα 1,4 λίτρων, υιοθετώντας πλέον την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και στην ιαπωνική του εκδοχή -όπως ήδη συμβαίνει στην ευρωπαϊκή. Στην τρέχουσα γενιά, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 140 PS στην Ιαπωνία και 129 PS στην Ευρώπη. Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο θα διαθέτει πιο επιθετική εμφάνιση, διαφοροποιούμενη αισθητά από τις απλές εκδόσεις του Swift.