Η Mercedes-AMG ετοιμάζει μια νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που δεν θα θυμίζουν απλώς τις παλιές δόξες με V8 και V12 κινητήρες, αλλά θα προσπαθούν να τις αναβιώσουν μέσω ψηφιακών προσομοιώσεων.
Σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την έντονα συναισθηματική σχέση που ανέκαθεν είχαν τα μοντέλα της με τους οδηγούς τους, η AMG θα ενσωματώσει σε μελλοντικά EV χαρακτηριστικά που συναντάμε σε θερμικά σύνολα, όπως ήχο κινητήρα, κραδασμούς και… αλλαγές ταχυτήτων.
Η είδηση έρχεται από δηλώσεις του Markus Schäfer, τεχνικού διευθυντή του Mercedes-Benz Group, στο περιθώριο της παρουσίασης του AMG Concept GT XX, ενός μοντέλου-ορόσημο για τη μετάβαση της AMG στην ηλεκτροκίνηση χωρίς συμβιβασμούς στο χαρακτήρα. Ο ίδιος ανέφερε πως στόχος είναι η δημιουργία μιας «αυθεντικής και συναισθηματικής εμπειρίας» που θα θυμίζει τις εποχές των V8 και V12 AMG.
«Ένα AMG δεν είναι μόνο τα νούμερα, είναι αυτό που νιώθεις όταν το οδηγείς. Και αυτό το συναίσθημα δεν μπορεί να λείπει από τα ηλεκτρικά μας», δηλώνει ο Markus Schäfer
Ήδη έχει επιβεβαιωθεί ότι η έκδοση παραγωγής του GT XX, που αναμένεται το 2026, θα διαθέτει ηχεία ενσωματωμένα στους προβολείς, τα οποία θα αναπαράγουν τον ήχο ενός AMG V8. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Schäfer, η εμπειρία δεν θα περιορίζεται μόνο στον ήχο. Με έμπνευση από το Hyundai Ioniq 5 N, που εισήγαγε την προσομοίωση αλλαγών ταχυτήτων και ήχου κινητήρα στα ηλεκτρικά, η AMG θα πάει ένα βήμα παραπέρα: θα προσομοιώνει και την αίσθηση των αλλαγών σχέσεων, αλλά και τους κραδασμούς από τη λειτουργία ενός θερμικού μοτέρ.
«Το πώς αισθάνεται το αυτοκίνητο σε επίπεδο ήχου, θορύβου, κραδασμών, αλλαγών σχέσεων… πρέπει να αγγίζει τη συναισθηματική σου πλευρά. Αν δεν το κάνει, τότε δεν είναι ένα AMG», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Schäfer. Μάλιστα, σε βίντεο που αναρτήθηκε στους λογαριασμούς της Mercedes-AMG, το Concept GT XX φαίνεται να αλλάζει «εικονικά» σχέση πριν επιταχύνει δυναμικά και σταματήσει απότομα, ενισχύοντας την αίσθηση ενός παραδοσιακού σπορ αυτοκινήτου.
Κομβικής σημασίας για αυτό το project είναι οι axial-flux ηλεκτροκινητήρες που εξελίσσει η θυγατρική Yasa, με έδρα την Οξφόρδη. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες προσφέρουν υψηλή απόδοση, αλλά και την απαραίτητη ευελιξία στην παροχή ισχύος ώστε να προσομοιώνονται με ακρίβεια οι αντιδράσεις ενός θερμικού συνόλου.
«Η αυθεντικότητα όσον αφορά την απόδοση, την οδηγική συμπεριφορά και τις επιδόσεις στην πίστα είναι απαραίτητη. Αλλά η AMG είναι και μια ακουστική εμπειρία. Είναι θόρυβος, είναι δόνηση και όλα αυτά πρέπει να υπάρχουν και στα ηλεκτρικά μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο Schäfer.
Αναγνωρίζοντας τη δυσκολία της μετάβασης για τους «σκληροπυρηνικούς» φίλους των V8 AMG, ο Schäfer παραδέχθηκε: «Το να πείσεις τους οπαδούς των V8 να στραφούν σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι πρόκληση. Ένα κλασικό EV απλά δεν κάνει τη δουλειά». Με τη νέα προσέγγιση όμως, η AMG δεν προσπαθεί να μιμηθεί απλώς τον ήχο του παρελθόντος, αλλά να τον εντάξει οργανικά στην εμπειρία οδήγησης ενός μοντέρνου ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου.
Όλα δείχνουν πως το AMG Concept GT XX και τα μελλοντικά του «ηλεκτρικά αδέλφια» θα επιχειρήσουν να προσφέρουν το καλύτερο και από τους δύο κόσμους. Μένει να δούμε αν η προσέγγιση αυτή θα πείσει και τους φανατικούς του είδους ή αν το συναισθηματικό χάσμα με το παρελθόν παραμένει αγεφύρωτο.