Η Lotus, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη σημαντική πτώση των πωλήσεών της κατά 42% στις αρχές του έτους, επαναξιολογεί τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση. Αν και είχε δεσμευτεί να γίνει 100% ηλεκτρική μέχρι το 2028, εξετάζει τώρα την υβριδική τεχνολογία PHEV, αρχής γενομένης από το νέο μοντέλο Eletre.
Οι πωλήσεις επηρεάζονται επίσης από δασμολογικούς φραγμούς στις ΗΠΑ, που έχουν αναγκάσει την εταιρεία να διακόψει προσωρινά τις παραδόσεις. Παρά τις προκλήσεις, η Lotus υπόσχεται γρήγορη φόρτιση και μεγάλη αυτονομία για τα νέα της μοντέλα.
Πιο αναλυτικά
Η Lotus είχε δεσμευτεί να γίνει 100% ηλεκτρική μάρκα το 2028, αλλά διαπιστώνει με τον σκληρό τρόπο ότι αυτό έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις της. Τους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς, είχε μείωση 42% των νέων ταξινομήσεων, με μόλις 1.274 παραδόσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο, η βρετανική εταιρεία είχε αρχίσει να αναπροσαρμόσει την πολιτική της. Τότε είχε ανακοινώσει ως -απευκταία αλλά αναγκαστική- λύση τα EREV. Την υβριδική τεχνολογία όπου ο θερμικός λειτουργεί ως γεννήτρια των μπαταριών. Τώρα, η Lotus «κατεβαίνει ένα ακόμα σκαλί» στην κλίμακα των υβριδικών τεχνολογιών, ανακοινώνοντας ότι εξετάζει τα PHEV.
Ήταν στραβό το κλήμα -οι πλούσιοι δεν αγοράζουν ηλεκτρικά, το ’φαγε κι ο γάιδαρος -ο Trump και οι δασμοί του ντε
Η πτώση των πωλήσεων δεν οφείλεται μόνο στην έλλειψη ενθουσιασμού των πιο γερών πορτοφολιών για τα ηλεκτρικά. Αλλά και στην αναστάτωση που προέκυψε από τους δασμολογικούς φραγμούς των ΗΠΑ, οι οποίοι ανάγκασαν τη Lotus να διακόψει προσωρινά τις παραδόσεις της Emira εκεί και τις πωλήσεις του ηλεκτρικού SUV Eletre.
Το τελευταίο θα είναι το πρώτο μοντέλο που αναμένεται να υιοθετήσει την τεχνολογία Hyper Hybrid PHEV που θα παρουσιαστεί στο τέλος του έτους. Με τις πωλήσεις της Eletre που θα γεμίζει στο βενζινάδικο να ξεκινούν το πρώτο 3μηνο του 2026.
Η Lotus ισχυρίζεται ότι η μπαταρία του νέου Eletre Hyper Hybrid είναι αρκετά μεγάλη ώστε να επιτρέπει 300 km μεταξύ των φορτίσεων, με συνολική αυτονομία άνω των 1.000 km.
Ωστόσο, δεν θα απωλέσει την ταχύτατη φόρτιση για την οποία φημίζονται τα ηλεκτρικά μοντέλα της φίρμας. Θα μπορεί να γεμίσει από το 10% στο 80% σε μόλις 12 λεπτά, χάρη στην 900-βολτη αρχιτεκτονική.
Την ίδια στιγμή, η Lotus σχεδιάζει να κλείσει το εργοστάσιο στο Norfolk του Ηνωμένου Βασιλείου μετά από 59 χρόνια και να μεταφέρει την παραγωγή στις ΗΠΑ.