Η θρυλική βρετανική εταιρεία σπορ αυτοκινήτων Marcos, που έχει σταματήσει τη λειτουργία της από το 2007, ανακοινώνει την επιστροφή της στην αγορά. Ιδρυμένη το 1959 από τους Jem Marsh και Frank Costin, η εταιρεία δεν έχει χρεοκοπήσει, ενώ ο William Storey, CEO της Rich Energy, αναλαμβάνει τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου.
Η Marcos σκοπεύει να παρουσιάσει ένα νέο σούπερκαρ εμπνευσμένο από τη Formula 1 τον Νοέμβριο, στοχεύοντας να ανταγωνιστεί μεγάλες μάρκες όπως η Ferrari και η Lamborghini. Με μια πλούσια ιστορία και προηγούμενες οικονομικές δυσκολίες, η εταιρεία ελπίζει ότι αυτή η νέα προσπάθεια θα είναι επιτυχής.
Πιο αναλυτικά
Η βρετανική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων Marcos χρονολογείται από το 1959. Παρά την εξαιρετικά πλούσια ιστορία της, έχει σταματήσει να λειτουργεί από το 2007. Τώρα όμως, σα να φαίνεται -και πάλι- φως στο τούνελ.
Η Marcos ιδρύθηκε το 1959 από τον οδηγό αγώνων Jem Marsh και τον αεροναυπηγό Frank Costin, με το όνομά της να προέρχεται από τις πρώτες συλλαβές των επωνύμων τους. Και μόλις χτες ανακοινώθηκε ότι η μάρκα θα επιστρέψει μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια αδράνειας. Επισήμως δεν έχει χρεοκοπήσει, οπότε η εμπλοκή του William Storey αναμένεται να της δώσει τα απαραίτητα κεφάλαια για το επόμενο βήμα.
Ποιος είναι αυτός; Ο CEO της εταιρείας ενεργειακών ποτών Rich Energy, ίσως τον θυμάσαι από τη χορηγία στα μονοθέσια της Haas F1. Θα αποτελέσει τον νέο διευθύνοντα σύμβούλο της Marcos.
Πρώτη κίνηση της ιστορικής φίρμας η παρουσίαση «νέου σούπερκαρ εμπνευσμένου από την F1 τον Νοέμβριο»
Σε μια ανάρτησή του, ο Storey καυχήθηκε ότι η Ferrari και η Lamborghini «είναι στο στόχαστρο» της Marcos. Αυτό θα αποτελέσει αλλαγή σχεδίων για τους Βρετανούς, αφού η Marcos έγινε γνωστή για τα ελαφριά και σχετικά προσιτά σπορ μοντέλα της από υαλοβάμβακα.
Το 1966, το Mini Marcos -το βλέπεις στην κεντρική φωτογραφία του άρθρου- είχε τρέξει στις 24 Ώρες του Le Mans. Όπου και τερμάτισε 15ο γενικής κατάταξης, το μοναδικό βρετανικό αυτοκίνητο που πέρασε τη γραμμή του τερματισμού εκείνη τη χρονιά!
Η Marcos ήταν πάντα ο Δαβίδ που πάλευε εναντίον του Γολιάθ. Ίσως ένα μικρό, ελαφρύ, οδηγοκεντρικό μοντέλο είναι πιο ταιριαστό στη φιλοσοφία της, παρά για κάτι πανάκριβο εμπνευσμένο από τη Formula 1.
We. Are. Marcos.
Officially.
Reborn in the original and authentic spirit of Jem Marsh and Frank Costin. Website launching soon, with the full Marcos story. #WeAreMarcos #Marcos #MarcosReborn #MarcosMotorCompany #MarcosOfficial #MarcosHeritage #MarcosEngineering #MarcosSales pic.twitter.com/YLh53waLUK
— Marcos Motor Company (@marcos_motor) June 25, 2025
Αλλά προφανώς οι ιθύνοντες πρέπει να εξετάσουν όλες τις επιλογές τους, που θα εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον από τις τρεις προηγούμενες καταρρεύσεις. Θυμίζουμε ότι η πρώτη φορά που χρεοκόπησε η Marcos ήταν μόλις το 1971.
Ακολούθησε άλλη μία το 2000, όπου νέα κεφάλαια και προσλήψεις από την -επίσης σε άσχημη κατάσταση TVR- έφεραν πολλά νέα στελέχη, σε μια προσπάθεια που διήρκεσε μόνο μέχρι το 2007. Ίσως η 4η φορά να είναι η τυχερή.