Η Ferrari αναβάλλει την κυκλοφορία του δεύτερου ηλεκτρικού της μοντέλου, προγραμματισμένου αρχικά για το 2026, λόγω χαμηλής ζήτησης στην αγορά των σούπερκαρ. Το νέο μοντέλο Elettrica θα παρουσιαστεί την άνοιξη του 2026, ενώ το δεύτερο ηλεκτρικό θα καθυστερήσει μέχρι το 2028.
Παρόμοιες αποφάσεις έχουν λάβει και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Lamborghini και η Maserati, καθώς οι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων δείχνουν προτίμηση σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Ferrari επιβεβαίωσε ότι εργάζεται πάνω στο Elettrica, το οποίο θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό μονάδων, αλλά η εμπορική επιτυχία του δεύτερου μοντέλου παραμένει αβέβαιη.
Πιο αναλυτικά
Οι αγοραστές σούπερκαρ και hypercar δεν ψωνίζουν ηλεκτρικά. Ήταν κοινή λογική, ο Mate Rimac το έμαθε με τον δύσκολο τρόπο, τώρα ήρθε η ώρα να το συνειδητοποιήσει και η Ferrari. Οι Ιταλοί θα λανσάρουν το πρώτο τους ηλεκτρικό μοντέλο -την Elettrica- την άνοιξη του 2026.
Ωστόσο, το δεύτερο ηλεκτρικό της εταιρείας, το οποίο επρόκειτο επίσης να κυκλοφορήσει την ίδια χρονιά, δεν θα δει το φως της δημοσιότητας πριν από το 2028. Σύμφωνα με δύο πηγές του Reuters, η Ferrari διαπίστωσε ότι η ζήτηση ήταν πολύ χαμηλή και αποφάσισε να μην το διακινδυνεύσει.
Άποψη που συμμερίζονται και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των πολυτελών μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Η Lamborghini πρόσφατα ανέβαλε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το 2028 στο 2029.
Όποιος αγοράζει ένα σούπερκαρ επιζητά άλλες χάρες από αυτές που καρπώνονται οι περισσότεροι κάτοχοι ηλεκτρικών μοντέλων
Η Maserati σταμάτησε την εξέλιξη της ηλεκτρικής MC20, ο επικεφαλής της Aston Martin δήλωσε ότι οι αγοραστές δεν θέλουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μάρκες όπως η Porsche έχουν αναπροσαρμόσει τα σχέδιά τους. Ώστε τα μελλοντικά τους ηλεκτρικά να μπορούν να δεχτούν και κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Ferrari έχει επιβεβαιώσει μόνο ότι εργάζεται πάνω σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά οι πηγές του Reuters έχουν άλλη άποψη. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το Maranello σχεδίασε την Elettrica από κοινού με τον πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Jony Ive.
Ως ένα μοντέλο «συμβολικού ορόσημου» για να μας εισαγάγει στην ιδέα της ηλεκτρικής Ferrari. Για αυτό και θα παραχθεί σε περιορισμένη παραγωγή. Αλλά το δεύτερο BEV είναι αυτό που θα μπορούσε πραγματικά να αλλάξει το πώς αντιλαμβανόμαστε μια Ferrari. Εφόσον βέβαια η ιταλική μάρκα μπορούσε να βρει αρκετούς αγοραστές που να ήθελαν να το αγοράσουν.
Αν και το άρθρο δεν δίνει καμία ένδειξη για τη μορφή που θα έχει το δεύτερο ηλεκτρικό, αναφέρει ότι το Maranello είχε σχεδιάσει να κατασκευάσει 5-6.000 μονάδες σε μια 5ετή διάρκεια ζωής. Η Ferrari αρνήθηκε να σχολιάσει όταν ρωτήθηκε για τους ισχυρισμούς.