Η Aito, μια σχετικά νέα μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων που ιδρύθηκε το 2021 από τη συνεργασία της Huawei και της Seres, κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις τις παραδοσιακές δυνάμεις της BMW και της Mercedes-Benz στην Κίνα, μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια.
Το 2022, η Aito πούλησε 151.000 οχήματα, καθιστώντας την πιο δημοφιλή μάρκα στην κατηγορία πολυτελείας, με την BMW να ακολουθεί με 145.000 πωλήσεις και τη Mercedes-Benz με 127.000.
Το M9, το μοναδικό μοντέλο της Aito που κοστίζει πάνω από ¥500.000, έχει κερδίσει την προτίμηση των Κινέζων καταναλωτών, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη νέων μοντέλων.
Πιο αναλυτικά
Δεν είναι μυστικό ότι οι δυτικές μάρκες περνούν δύσκολες στιγμές στην Κίνα. Οι πωλήσεις μειώνονται καθώς οι εγχώριοι αγοραστές στρέφονται σε τοπικές μάρκες, που προσφέρουν ανώτερη τεχνολογία σε χαμηλότερη τιμή. Μία από αυτές είναι και η Aito.
Είναι σχετικά άγνωστη στο ελληνικό κοινό, αφού διαβάζουμε τακτικά για την BYD, την XPeng, την Xiaomi και τη Nio, αλλά όχι τόσο για την Aito. Αποτελεί τη μάρκα πολυτελείας του Seres Group, το αντίστοιχο της Lexus για την Toyota. Ή της Denza για την BYD, για να παραμείνουμε στα κινεζικά τεκταινόμενα.
Και την περυσινή χρονιά κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις τα ορόσημα των πολυτελών μοντέλων, την BMW και τη Mercedes-Benz.
Το οξύμωρο; Οι παραδοσιακές δυνάμεις υπολείπονται μιας μάρκας που δεν υπήρχε καν τέσσερα χρόνια νωρίτερα
Η Aito γεννήθηκε το 2021 όταν ο κατασκευαστής smartphone Huawei συνεργάστηκε με τη Seres, εταιρεία που αρχικά κατασκεύαζε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, κυρίως βαν και φορτηγάκια.
Η μία λοιπόν χωρίς εμπειρία στην κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων και η άλλη εντελώς νέα στον χώρο του αυτοκινήτου. Και όμως, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, κατάφεραν να υπερκεράσουν καταξιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Atio πούλησε 151.000 πολυτελή αυτοκίνητα πέρυσι. Ως τέτοια ορίζονται όσα κοστίζουν πάνω από ¥500.000 (€61.000), επίδοση που την κατέστηκε την πιο δημοφιλή μάρκα στην κατηγορία πολυτελείας.
Η BMW ήρθε δεύτερη με 145.000 μονάδες και η Mercedes-Benz συμπλήρωσε το βάθρο, έχοντας παραδώσει 127.000 αυτοκίνητα. Ακολούθησε η Land Rover με 50.000 πωλήσεις και πίσω της βρέθηκε η Porsche. Της οποίας τα προβλήματα στην Κίνα είναι γνωστά, με 48.000 παραδόσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα μοντέλα της Aito κοστίζουν κάτω από το όριο των ¥500.000, οπότε ουσιαστικά εκπροσωπείται στην κατηγορία μόνο από ένα μοντέλο, το M9. Ένα θηριώδες SUV με μήκος 5,23 m, μεγαλύτερο δηλαδή από την Bentley Bentayga.
Η Aito δεν αφήνει το πόδι από το γκάζι. Η εταιρεία λάνσαρε φέτος μια ελαφρώς μικρότερη έκδοση του M9. Ονομάζεται M8, η οποία είναι μόλις 40 mm μικρότερη και ενσωματώνει EREV σύστημα μετάδοσης κίνησης.