Η General Motors, σε συνεργασία με την LG, ανακοινώνει την ανάπτυξη μιας νέας καινοτόμου μπαταρίας πλούσιας σε λίθιο και μαγγάνιο, που υπόσχεται 33% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις υπάρχουσες κυψέλες LFP.
Οι μπαταρίες LMR, που θα χρησιμοποιηθούν κυρίως σε ηλεκτρικά pick-up και SUV, θα μειώσουν το κόστος παραγωγής και την εξάρτηση από ακριβά υλικά όπως το νικέλιο και το κοβάλτιο.
Η παραγωγή τους αναμένεται να ξεκινήσει το 2028, με στόχο την αύξηση της αυτονομίας και την προσιτότητα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Πιο αναλυτικά
Σε συνεργασία με την LG, η αμερικανική General Motors σχεδιάζει να λανσάρει έναν νέο τύπο μπαταριών για τα ηλεκτρικά της.
Οι καινοτόμες μπαταρίες πρόκειται για συστοιχίες πλούσιες σε λίθιο-μαγγάνιο, ικανές να προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και συνεπώς μεγαλύτερη αυτονομία.
Oι μπαταρίες LMR προσφέρουν 33% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με τις καλύτερες κυψέλες LFP, λέει η General Motors
Η General Motors δεν είναι πρωτάρα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει μαζικά στην τεχνολογική καινοτομία, υπογράφοντας μεταξύ άλλων και συνεργασία με την LG Energy.
Οι δύο εταιρείες στοχεύουν πλέον σε μια σημαντική πρόοδο: Την εισαγωγή των μπαταριών LMR (πλούσιες σε λίθιο-μαγγάνιο), με προτεραιότητα τον εξοπλισμό των ηλεκτρικών pick-up και SUV του ομίλου.
Οι νέες συστοιχίες ξεχωρίζουν για τη χημική τους σύνθεση, η οποία βασίζεται σε υψηλότερο ποσοστό μαγγανίου -υλικού πολύ φθηνότερου από το νικέλιο ή το κοβάλτιο που χρησιμοποιούνται στις συμβατικές μπαταρίες. Αυτή η αλλαγή όχι μόνο μειώνει το κόστος, αλλά και περιορίζει την εξάρτηση από κρίσιμα υλικά με ασταθείς τιμές.
Σύμφωνα με τη General Motors, οι μπαταρίες LMR προσφέρουν 33% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με τις καλύτερες κυψέλες LFP (φωσφορικού λιθίου). Αυτή η βελτίωση αναμένεται να αυξήσει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων και ταυτόχρονα να μειώσει την τιμή τους. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2028.
Ο Kushal Narayanaswamy, διευθυντής μηχανικής και μπαταριών στην GM, αναφέρει ότι η τεχνολογία αυτή είναι αποτέλεσμα δέκα ετών έρευνας. Επισημαίνει ότι οι μπαταρίες LMR περιέχουν περίπου 65% μαγγάνιο, 35% νικέλιο και «σχεδόν καθόλου κοβάλτιο» -σύνθεση πολύ διαφορετική από τις υπάρχουσες μπαταρίες χημείας NMC (85% νικέλιο, 10% μαγγάνιο και 5% κοβάλτιο), που χρησιμοποιούνται στα μεγάλα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας.