Η Nissan συνεργάζεται με την κινεζική Dongfeng για την ανάπτυξη νέων μοντέλων που θα διατεθούν στην κινεζική αγορά και διεθνώς.
Ο CEO της Nissan, Ivan Espinosa, δήλωσε ότι η εταιρεία είναι ανοιχτή σε συνεργασίες που θα επιτρέψουν στην Dongfeng να κατασκευάζει αυτοκίνητα εκτός Κίνας, ενώ επεσήμανε ότι το εργοστάσιο στο Sunderland της Αγγλίας δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια κλεισίματος.
Παρά τις προκλήσεις, όπως η αύξηση του κόστους ενέργειας, η Nissan στοχεύει στην κερδοφορία μέσω στρατηγικών συνεργασιών και επενδύσεων.
Πιο αναλυτικά
Η Nissan αναπτύσσει αυτή την περίοδο νέα μοντέλα σε συνεργασία με τη Dongfeng, τα οποία προορίζονται τόσο για την αγορά της Κίνας όσο και για εξαγωγές σε παγκόσμιο επίπεδο. Με τον CEO της ιαπωνικής φίρμας, Ivan Espinosa να ανέφερε ότι η Nissan είναι πρόθυμη να βοηθήσει τη Dongfeng να κατασκευάζει τα μοντέλα της εκτός Κίνας.
«Θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε αυτή τη συνεργασία και εκτός Κίνας, προσκαλώντας τη Dongfeng να ενταχθεί στα παραγωγικά μας οικοσυστήματα», δήλωσε ο Espinosa στο συνέδριο Financial Times Future of the Car στις 15 Μαΐου. «Συνεργαζόμαστε πάνω από 20 χρόνια και όλα τα ενδεχόμενα είναι στο τραπέζι».
Την ίδια ώρα, αρκετοί Κινέζοι κατασκευαστές – όπως οι BYD, Chery και MG χτίζουν ή σχεδιάζουν εργοστάσια στην Ευρώπη για να αποφύγουν τους τελωνειακούς δασμούς. Ερωτηθείς αν το μοναδικό ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας θα μπορούσε να φιλοξενήσει παραγωγή για τη Dongfeng, ο Espinosa απάντησε ότι αυτό είναι θέμα της Dongfeng, αλλά επανέλαβε πως η Nissan είναι «ανοιχτή στη συνεργασία».
Θα ενταχθεί η Dongfeng στο παραγωγικό οικοσύστημα της Nissan; Όπως δήλωσε και ο CEO της τελευταίας, Ivan Espinosa όλα τα ενδεχόμενα είναι στο τραπέζι
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το εργοστάσιο του Sunderland δεν περιλαμβάνεται στα επτά εργοστάσια που η Nissan σχεδιάζει να κλείσει, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης που ανακοίνωσε στις 13 Μαΐου. Ωστόσο, προειδοποίησε ότι αυτή τη στιγμή «δεν υπάρχει πλεονέκτημα» στο να κατασκευάζονται εκεί αυτοκίνητα σε σχέση με την εισαγωγή από την Κίνα: «Οι συνθήκες δεν είναι ισότιμες. Ως τοπικός κατασκευαστής στο Ηνωμένο Βασίλειο, δεν έχεις κανένα πλεονέκτημα. Παράγοντες όπως το κόστος ενέργειας είναι λιγότερο ανταγωνιστικοί σε σχέση με άλλες αγορές και χρειαζόμαστε στήριξη από την κυβέρνηση για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στο Ηνωμένο Βασίλειo».
Το εργοστάσιο του Sunderland παρήγαγε 325.000 αυτοκίνητα το 2023, αρκετά κάτω από τη μέγιστη δυναμικότητά του των 500.000 μονάδων.
Η Nissan έχει επενδύσει 2 δισ. λίρες Αγγλίας (περίπου 2,73 δισ. ευρώ) για την αναβάθμιση της μονάδας, ώστε να κατασκευάζει το νέο ηλεκτρικό Nissan Leaf SUV, καθώς και άλλα μοντέλα, περιλαμβανομένου του διαδόχου του Juke. Στις 12 Μαΐου, η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι εξασφαλίστηκε επένδυση 1 δισ. λιρών (περίπου 1,1 δισ. ευρώ) για την ολοκλήρωση του gigafactory της AESC, της εταιρείας που προμηθεύει με μπαταρίες το εργοστάσιο του Sunderland.
Ο Espinosa δήλωσε επίσης ότι η εταιρεία σκοπεύει να εξάγει το Nissan Frontier Pro, ένα plug-in hybrid pickup, που θα αντικαστήσει Navara, χωρίς να κατονομάσει τις αγορές. Το Navara κατασκευαζόταν στην Ισπανία έως το 2021, όταν έκλεισε το εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη.
Παράλληλα, η Nissan έχει ανακοινώσει ότι θα φέρει κινεζικά προϊόντα στην Ευρώπη, χωρίς όμως ακόμη να αποκαλύψει ποια. Ένα από τα πιθανότερα υποψήφια είναι το N7, μια πλήρως ηλεκτρική μπερλίνα που κατασκευάζεται από Dongfeng και Nissan στη Wuhan. «Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προϊόντα στην Κίνα γιατί η τεχνολογία, η ταχύτητα και η ανταγωνιστικότητά τους είναι ανωτάτου επιπέδου. Αυτά τα προϊόντα θα τα αξιοποιήσουμε και εκτός Κίνας», είπε ο Espinosa.
Η Nissan στοχεύει στην αξιοποίηση συνεργασιών με Dongfeng, Renault και Mitsubishi, καθώς και στην καλύτερη χρήση του παγκόσμιου δικτύου εργοστασίων της, για να επιστρέψει στην κερδοφορία. Η εταιρεία παρουσίασε ζημιές 4,5 δισ. δολαρίων (4 δισ. ευρώ) για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου, λόγω της αναδιάρθρωσης και της προγραμματισμένης κατάργησης 19.000 θέσεων εργασίας.
«Το σταθερό μας κόστος είναι πλέον αδύνατο να καλυφθεί με τα τρέχοντα έσοδα», δήλωσε ο Espinosa κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων στις 13 Μαΐου, επιρρίπτοντας ευθύνες στο φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης του πρώην CEO Carlos Ghosn, το οποίο προέβλεπε πωλήσεις οκτώ εκατομμυρίων αυτοκινήτων ετησίως για τη Nissan και τη Renault.
«Η πραγματικότητα είναι ότι είμαστε πολύ πιο χαμηλά απ’ ό,τι είχαμε σχεδιάσει», πρόσθεσε. Η Nissan πούλησε 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα το οικονομικό έτος έως τις 30 Μαρτίου, σημειώνοντας πτώση 2,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.