Η Tesla παρουσίασε σημαντική πτώση στις πωλήσεις της στην Ευρώπη τον Απρίλιο, με χώρες όπως η Σουηδία και η Δανία να καταγράφουν πτώσεις άνω του 59%.
Η μείωση αυτή φαίνεται να σχετίζεται με την αποστροφή του αγοραστικού κοινού προς τον CEO Elon Musk, ενώ οι πωλήσεις του Model Y δεν φαίνεται να επηρεάζουν θετικά τους αριθμούς.
Αν και η Tesla συνεχίζει να είναι δημοφιλής σε αγορές όπως η Κίνα, η ευρωπαϊκή της απόδοση παραμένει απογοητευτική, με τις συνολικές πωλήσεις να μειώνονται κατά 28,2% το Μάρτιο.
Πιο αναλυτικά
H Tesla δεν ξεκίνησε καλά τη χρονιά, καταγράφοντας πτώση σε όλες τις μεγάλες αγορές. Παρέμενε όμως το ερώτημα για τα αίτια. Κατά πόσο ευθυνόταν η αναμονή για το ανανεωμένο Model Y ή η πολιτική δράση του Elon Musk.
Το ηλεκτρικό crossover της Tesla άρχισε να πωλείται τον Μάρτιο, οπότε βλέποντας τα στοιχεία του Απριλίου, μπορούμε πλέον να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο οι αγοραστές να περίμεναν το Juniper.
Το συμπέρασμα; Φαίνεται ότι για τη μείωση ευθύνεται η αποστροφή που νιώθει μέρος του αγοραστικού κοινού προς το πρόσωπο του CEO της αμερικανικής εταιρείας
Έτσι, τουλάχιστον τρεις μεγάλες χώρες της Ευρώπης ανέφεραν μειώσεις άνω του 59% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024. Στην κορυφή όλων η Σουηδία, όπου οι πωλήσεις έπεσαν κατά 80,7%. Από 1.052 μονάδες τον περασμένο Απρίλιο σε μόλις 208 φέτος.
Ακολουθεί η Δανία με πτώση 67,2%, με αποτέλεσμα οι μηνιαίες ταξινομήσεις εκεί να φτάσουν τα μόλις 180 αυτοκίνητα. Στη Γαλλία, οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 59,4% σε σύγκριση με τον 4ο μήνα του περασμένου έτους, με 863 τεμάχια.
Μήπως όσοι περίμεναν το Juniper έσπευσαν να το παραγγείλουν τον Μάρτιο, οπότε είναι λογικό ο Απρίλης να είναι πεσμένος; Θα ήταν μια εύλογη απορία, αλλά φαίνεται ότι δεν ισχύει. Αφενός δεν γίνεται να παραδόθηκαν όλα τα Juniper εντός Μαρτίου.
Αφετέρου, οι συνολικές πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη τον Μάρτιο μειώθηκαν κατά 28,2%, οπότε πρόκειται για μια διαρκή πτώση και όχι κάτι πρόσκαιρο. Ακόμα και στη Νορβηγία, χώρα που έχει αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση, το μερίδιο αγοράς της Tesla έχει μειωθεί από 18% σε μόλις 11% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Model Y is now the most common car on Norwegian roads 🇳🇴
— Tesla Europe & Middle East (@teslaeurope) May 1, 2025
Ωστόσο, τα πάρα πολλά Model Y που έχουν πουληθεί τόσα χρόνια στη σκανδιναβική χώρα, φέρνουν ένα ευχάριστο μαντάτο μέσα στη γενικότερη καταχνιά: Το Υ έγινε πλέον το πιο πολυπληθές μοντέλο που απαντάται στους νορβηγικούς δρόμους.
Με περισσότερα από 70.000 αντίτυπα, δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο που να έχει περισσότερα τεμάχιά του σε κίνηση. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται πλέον το Toyota RAV4. Ακολουθείται από το Nissan LEAF, το Volkswagen Golf και το Toyota Yaris.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Model Y είχε στρογγυλοκαθίσει στην κορυφή της λίστας ταξινομήσεων της Νορβηγίας τα τελευταία τρία χρόνια. Επίσης, το 2023 σημείωσε ρεκόρ πώλησης των περισσότερων αυτοκινήτων σε ένα έτος, σπάζοντας το ρεκόρ του Volkswagen Beetle από το 1969.
Μέχρι στιγμής, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 28% του νορβηγικού στόλου.
Η ευρωπαϊκή πτώση των πωλήσεων της Tesla δεν αντανακλά σε όλες τις αγορές του πλανήτη. Στην Κίνα για παράδειγμα, το Model Y ήταν το best-seller για τον Μάρτιο. Με την Tesla να το καθιστά ακόμα πιο ελκυστικό για τους Κινέζους αγοραστές, ετοιμάζοντας αμάξωμα με τρεις σειρές καθισμάτων και μακρύτερο μεταξόνιο.
Και τη φημολογία να θέλει μια νέα φθηνότερη έκδοση. Ενδοεταιρικά αναφέρεται ως «E80» και αναμένεται να στερείται αρκετό εξοπλισμό. Με αντάλλαγμα τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή αγοράς.