Στη Βερόνα της Ιταλίας, κατά τη διάρκεια του ετήσιου Fieracavalli 2025, παρουσιάστηκε το νέο pick-up της RAM, το Rampage.
Η RAM, γνωστή για την αποκλειστική της ενασχόληση με τα pick-up, επιδιώκει να εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά με αυτό το "compact" μοντέλο, το οποίο συνδυάζει τη χρηστικότητα με την περιπέτεια.
Το Rampage, με καταγωγή από τη Βραζιλία, διαθέτει βενζινοκινητήρα 2 λίτρων και diesel 2.2 λίτρων, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και σχεδιασμό που θυμίζει SUV.
Η παρουσίαση έγινε σε συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα ιππασίας Scuderia 1918, προσδίδοντας στο μοντέλο έναν αέρα κομψότητας και δύναμης.
Το Rampage στοχεύει να προσελκύσει πελάτες που αναζητούν κάτι διαφορετικό από τα κλασικά C-SUV, ενώ η RAM διερευνά την πιθανότητα εισόδου του στην ελληνική αγορά.
Πιο αναλυτικά
Πήγαμε στη Βερόνα της Ιταλίας για το νέο pick-up της RAM, το Rampage. Με σήμα το κριάρι θέλει να διεμβολίσει την κατηγορία και στόχο να υπερβεί τα εμπόδια. Όπως κάνουν με τέχνη αμαζόνες και αναβάτες

Το RAM Rampage RT στο χώρο όπου διεξήχθη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ιππικών Αγώνων, εν μέσω του ετήσιου Fieracavalli 2025
Η RAM είναι η μόνη εταιρεία της οποίας η γκάμα αποτελείται αποκλειστικά από pick-up. Μόνον. Τέλος. Αυτό ξέρουν να κάνουν και, αν κρίνει κάποιος από τη μακρά πορεία τους -κυρίως στην αμερικανική αγορά και τις μακρινές καταβολές από τους αδελφούς Dodge μέχρι σήμερα- το κάνουν καλά.
Βασικός αυτοκινητικός λόγος η πρώτη πανευρωπαϊκή, στατική παρουσίαση του νέου τους μοντέλου, του Rampage.
Tα αυτοκίνητα που είδαμε από κοντά ήταν προπαραγωγής και μόλις εισαχθέντα εκ Βραζιλίας, όπου και κατασκευάζεται το συγκεκριμένο μοντέλο της RAM.

Το 4Drivers ήταν, λοιπόν, το ένα από τα δύο μόλις ελληνικά Μέσα που ήταν προσκεκλημένα από τη RAM επί ευρωπαϊκού εδάφους. Και τι, εδάφους…

Η επίσημη αφίσα του Fieracavalli 2025
Στη Βερόνα της Ιταλίας, ακριβέστερα στο Fieracavalli 2025, τη σημαντικότερη διοργάνωση επί ευρωπαϊκού εδάφους σχετικά με τον υπέροχο κόσμο της ιππασίας, την εκτροφή ρατσών και μιας ολόκληρης αγοράς που κινείται γύρω τους. Για την ιστορία, πρόκειται για ένα θεσμό με ηλικία 127 ετών
Πτήση για Μιλάνο
Προσγείωση στο Μιλάνο και και μετά τρελή κίνηση στην autostrada.
Όπως μου λέει ο οδηγός του βαν, κάθε μέρα γίνεται ο ίδιος χαμός. Κάμποση ώρα, περίπου μία, ίσα-ίσα μετακινούμαστε.
Μετά, στο δρόμο για Βερόνα, η κίνηση χαλαρώνει, όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτό.

Στην autostrada, στο δρόμο για Βερόνα
Ύστερα από κάνα δυόμισυ ώρες, βράδυ πλέον, φτάνουμε στο ξενοδοχείο. Όχι όποιο κι όποιο, αλλά ένα υπέροχο αρχοντικό, τη Villa Quaranta Tommasi Wine Hotel and SPA. Κατά καιρούς έχουν φιλοξενηθεί εδώ διάφοροι διάσημοι. Από τον Μαραντόνα και τον Σουμάχερ μέχρι τη Λίζα Μινέλι, τον Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και τον Λουτσιάνο Παβαρότι

Το κολάζ με τις αναμνηστικές φωτό στο φουαγιέ της Villa Quaranta Tommasi Wine Hotel and SPA μαρτυρεί τους διάσημους επισκέπτες της
Στο Fieracavalli 2025
Την επόμενη μέρα μπήκαμε στον τεράστιο χώρο του Fieracavalli.
Αν σας αρέσουν τα άλογα, εδώ επιβεβαιώνεται ο λόγος.
Πανέμπορφα και πανύψηλα, με τους μύες να διαγράφονται στα γεροδεμένα τους καπούλια, αμαζόνες που τα κατευθύνουν με χάρη (σ. σ. εντάξει, και αναβάτες αλλά who cares…), ένας κόσμος γενετικής δύναμης, χάρης και κομψότητας. Μαζί τους άνθρωποι που είναι ξεκάθαρο ότι ζουν για να ιππεύουν και να φροντίζουν τα υπέροχα αυτά ζώα

Θαυμάστε τετράποδο κάλλος

Mη νομίζετε πως μόνο τα αυτοκίνητα έχουν αερόσακους, έχουν και τα ειδικά γιλέκα των αναβατών. Οι πτώσεις από τα άλογα πονάνε και μία εταιρεία παρουσίασε το δικό της σχετικό προϊόν

Kομψά περίπτερα εκθετών στο Fieracavalli 2025. Eπάνω δεξιά, αυτό της Scuderia 1918, με την οποία συνεργάζεται η RAM
Η RAM μπαίνει στα compact pick up
Η RAM, συνεργαζόμενη με την αγωνιστική ομάδα ιππασίας Scuderia 1918, βρήκε τη σωστή σημειολογία για να αποδώσει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά και την είδοδό της με το νέο της “compact”, όπως το χαρακτηρίζει, νέου της pick up, το RAM Rampage.
Πόσο compact μπορεί να είναι ένα τέτοιο; Όσο μπορεί να οριστεί κάτι που είναι μεν στα 5 μέτρα, μικρότερο δε από τις μετρημένες στα δάχτυλα αντίστοιχες προτάσεις που κυκλοφορούν στην αγορά

Για τη RAM, το Rampage εκφράζει κάτι πιο βατό στη χρήση του, ένα αυτοκίνητο του οποίου η οδήγηση δεν διαφέρει και πολύ από ενός επιβατικού και κάποιο που μπορεί να πείσει κατόχους ή εν δυνάμει πελάτες SUV να στραφούν σε κάτι πιο αντισυμβατικό, πιο περιπετειώδες αλλά και φιλικό στο χρήστη


Όπως προαναφέρθηκε, το αυτοκίνητο που είδαμε ήταν προπαραγωγής. Δεν ανακοινώθηκε καν τιμή και είναι προφανές ότι η RAM κάνει τη διερευνητική κίνηση για το πού θα τοποθετηθεί εμπορικά

Οι επικεφαλής της RAM στην παρουσίαση του Rampage, στο Fieracavalli 2025. Στη δεξιά φωτό, τα αποκαλυπτήρια της βενζινοκίνητης, υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης Rampage R/T. Υπάρχει και «πετρέλαιο»
«Θα το φέρετε Ελλάδα;»
Αυτή ήταν η αυτονόητη ερώτηση που θέσαμε στον επικεφαλής της παρουσίασης.
Ως γνωστόν, με λίγα pick-up αυτήν τη στιγμή στο ελληνικό εμπορικό περιβάλλον, προφανώς υπάρχει χώρος και για ένα ακόμα.
Ειδικά αν το τιμολογήσουν χαμηλότερα από τον ανταγωνισμό.
Η Stellantis, στο πορτφόλιο της οποίας ανήκει η RAM, έχει ήδη καταστήματα πώλησης σε ευρωπαϊκές χώρες και, εξ όσων ακούστηκαν μεταξύ παρμεζάνας και antipasti, «γίνονται κάποιες συζητήσεις με ελληνικό παράγοντα»
Τι ακριβώς είναι το RAM Rampage;
Το RAM Rampage, βασισμένο σε αυτοφερόμενο πλαίσιο -όχι σε πλαίσιο «σκάλας»- θέλει να παίξει το διττό ρόλο του εργαλείου δουλειάς και οχήματος περιπέτειας.
Με πολλαπλούς συνδέσμους στην πίσω ανάρτηση, έναν βενζινοκινητήρα 2 λίτρων και έναν diesel 2.2 λίτρων, αυτόματο 9 σχέσεων και καμπίνα ανέσεων, εμφανίζεται ως ένα pick-up φιλικό στην καθημερινή χρήση. Επιπλέον είναι -και οπτικά αλλά και με τη μεζούρα- όντως πιο μαζεμένο σε διαστάσεις

Μπροστά βλέπεις τη μεγάλη μαύρη μάσκα της RAM. Πίσω ένας χώρος φόρτωσης 950 λίτρων, με δυνατότητα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενου καλύμματος (σ.σ. απομονώνει και τμηματικά το κάργκο). Γενικώς τα RAM δείχνουν macho. Το Rampage είναι στο πιο συγκρατημένο

Λεπτομέρειες από το RAM Rampage στη βενζινοκίνητη έκδοση R/T απόδοσης 272 ίππων και 400 Nm ροπής, σε συνδυασμό με αυτόματο 9 σχέσεων. Το βάρος είναι στα 1917 κιλά και το βάρος φόρτωσης στα 750 κιλά. Το μεταξόνιο στα 2994 χιλιοστά

Προσεγμένο εσωτερικό με σπορτίφ λεπτομέρειες. Οι επενδύσεις από αλκαντάρα, το τριάκτινο τιμόνι, ο περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο και η θέση οδήγησης που θυμίζει SUV, δίνουν την εικόνα ενός pick-up φιλικό στον χρήστη της καθημερινότητας

Δεν θυμίζει και τόσο pick up ο πίσω «πάγκος», ε; Πέντε συνολικά θέσεις ενώ οι κόκκινες ραφές κάνουν το οπτικό κοντράστ
Κοντολογίς…
Πρόκειται για ένα μοντέλο-«σκάουτερ».
Το RAM Rampage διερευνά την αυξητική τάση του μεριδίου των pick-up στην Ευρώπη και βασίζεται σε μία δοκιμασμένη τεχνογνωσία στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.
Η έρευνα αγοράς της εταιρείας δείχνει πως υπάρχει κοινό, εκεί έξω, που θέλει κάτι διαφορετικό από ένα κλασικό C-SUV.
VIP κατάσταση
Η μέρα έκλεισε εντός μίας κλειστής αρένας, με θέσεις VIP, λίγα μόλις μέτρα από τους διαγωνιζόμενους για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ιππασίας.
Άλματα, καθαρό περιβάλλον, χορηγοί κι ένας άλλος κόσμος που λατρεύει τα υπέροχα αυτά ζώα. Όπως εμείς έχουμε το motorsport, έτσι, με το ίδιο πάθος κάποιοι αναζητούν την ιπποδύναμη στη φυσική της εκδοχή

Λίγο πριν φύγουμε, πιάνω κουβέντα με μία Ισπανίδα αθλήτρια της oμάδας της Scuderia.
Χαμογελαστή -τολμώ να πω, σέξι- μου περιγράφει πώς προπονείται οκτώ ώρες καθημερινά. Βρέξει-χιονίσει.
Χαμογελά αυθόρμητα μιλώντας για τη σχέση της με το άτι. Πώς την αναγνωρίζει από μακριά, πώς είναι σπορ δυαδικής σχέσης, πώς δημιουργείται η σύνδεση μαζί του

Το κλείνω εδώ, λοιπόν. Ήταν ωραία διοργάνωση, διαφορετική, με ένα ωραίο μιξάρισμα μεταξύ του ευγενικά κλασάτου κόσμου των αλόγων, των ανθρώπων γύρω από αυτά και ενός νέου αυτοκινήτου που, όπως και στο σπορ της ιππασίας, θέλει να περάσει τα εμπόδια χωρίς να χρειαατεί να ρίξει κανένα

Info: RAM / Photo: RAM / 4Drivers





