Το VW Golf GTI Edition 50 γιορτάζει τα 50 χρόνια του εμβληματικού μοντέλου με την ισχυρότερη έκδοση που έχει παρουσιαστεί ποτέ, αποδίδοντας 325 ίππους και 425 Nm ροπής. Παρά την προσθιοκίνητη διάταξή του, το μοντέλο έχει επιτύχει εντυπωσιακό χρόνο γύρου στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, χάρη σε βελτιώσεις όπως η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και τα ελαστικά semi-slick. Το επετειακό μοντέλο διαθέτει επίσης προαιρετικό Performance Package με ελαφρύτερους τροχούς και σύστημα εξάτμισης τιτανίου, ενώ η παραγωγή του θα ξεκινήσει στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη του 2025, με παραδόσεις να αναμένονται το 2026.
Πιο αναλυτικά
To Golf GTI Edition 50 σηματοδοτεί μισό αιώνα από τη γέννηση του Golf GTi και είναι το ισχυρότερο GTi που παρουσιάστηκε ποτέ. Μαζί με κάποιες επιπλέον διαφοροποιήσεις

Το Golf GTI Edition 50 στην πίστα του Νορντσλάιφε. Ωραίες λεπτομέρειες από το εσωτερικό της επετειακής έκδοσης (κάτω φωτό)


Με απόδοση 325 ίππων και 425 Νm ροπής, το Golf GTI Edition 50 είναι το ισχυρότερο Golf που φέρει το ιστορικό λογότυπο. Προφανώς προσθιοκίνητο, καθώς έτσι διακρίνεται από το ακόμα ισχυρότερο και τετρακίνητο Golf R.
Ωστόσο, αυτό δεν εμποδίζει το λιγότερο δυνατό Golf GTI Edition 50 να είναι το ταχύτερο Volkswagen παραγωγής στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πετυχαίνοντας γυρολόγιο της τάξης του 7:45.13
Στην περίπτωσή του η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC έχει διαφορετικές ρυθμίσεις και σε συνδυασμό με το ελεγχόμενο διαφορικό και το ακριβές τιμόνι, η VW λέει ότι το Golf GTI Edition 50 «προσφέρει αυξημένη ακρίβεια και οδηγική ευχαρίστηση».
Βεβαίως ο προαναφερθείς χρόνος γύρου στην πίστα του Νορντσλάιφε έχει επιτευχθεί με ελαστικά semi-slick (Bridgestone Potenza Race), τα οποία αυξάνουν την πρόσφυση και την ευελιξία στην πίστα.
Όπως είχε δηλώσει τον Απρίλιο του 2025 ο επίσημος οδηγός της εταιρείας, ο τρόπος που είναι σεταρισμένο «τού θυμίζει το Golf GTI Clubsport S, του 2016». Μόνο που τώρα, όπως λέει ο Benjamin Leuchter, είναι το πιο ακριβές και πιο σπορ Volkswagen παραγωγής που έχει οδηγήσει καθώς, επιπλέον, το αυτοκίνητο προσφέρει ακόμα περισσότερη εμπιστοσύνη να το πιέσεις στο όριο
Ο κινητήρας
Ως γνωστόν, η βάση του Golf GTI Edition 50 είναι ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας από το Golf GTI Clubsport των 300 ίππων.
To κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων.

Το Performance Package
Το σασί είναι χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά ενώ η αρχιτεκτονική της ανάρτησης παραμένει η γνωστή (Γόνατα MacPherson εμπρός και Πολλαπλοί Σύνδεσμοι πίσω).
Για όσους το προτιμούν ακόμα πιο σπορ, η Volkswagen προσφέρει το προαιρετικό GTI Performance Package με ρυθμίσεις σασί Performance, αποκλειστικά για το Golf GTI Edition 50.
Το πακέτο διαθέτει τροχούς Warmenau 19 ιντσών καθώς και ένα ελαφρωμένο σύστημα εξάτμισης R-Performance με σιλανσιέ από τιτάνιο.
Τα ελαστικά της Bridgestone αποτελούν νεότερη εξέλιξη της ιαπωνικής εταιρείας και παρέχουν μεγαλύτερη πρόσφυση με λιγότερη αντίσταση κύλισης ενώ είναι περίπου 1,1 κιλά ελαφρύτερα ανά ελαστικό από τα στάνταρ ελαστικά

Οι σφυρήλατοι τροχοί, με βάρος μόλις 8 κιλά ανά ζάντα, είναι περίπου 3 κιλά ελαφρύτεροι από τους στάνταρ τροχούς 19 ιντσών. Τέλος, το σύστημα εξάτμισης τιτανίου της Akrapovič εξοικονομεί επιπλέον 11 κιλά
H παγκόσμια αγωνιστική πρεμιέρα του VW Golf GTI Edition 50 έγινε στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ.
Η δε παραγωγή του επετειακού μοντέλου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη του 2025.
Σύμφωνα με τα γραφόμενα της εταιρείας, το Golf GTI Edition 50 θα αρχίσει να παραδίδεται σε πελάτες από το πρώτο τρίμηνο του 2026

Info / Photo: volkswagen.com