Το Zeekr 001 FR είναι το πρώτο κινεζικό αυτοκίνητο που αναμένεται να ξεπεράσει την ισχύ των 2.000 ίππων, προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,07 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 280 km/h.
Η κινεζική εταιρεία έχει στρατολογήσει τον Kimi Räikkönen ως σύμβουλο επιδόσεων, ενώ σχεδιάζει να αναβαθμίσει την ανάρτηση και τα φρένα για να διαχειριστεί την αυξημένη ισχύ.
Παρά την εντυπωσιακή ισχύ, το αυτοκίνητο ενδέχεται να είναι περισσότερο ένα επικοινωνιακό εργαλείο, καθώς ανταγωνίζεται την πιο οικονομική και ισχυρή πρόταση της Xiaomi.
Το Zeekr 001 FR θα εισέλθει σε ένα περιορισμένο κλαμπ υπεραυτοκινήτων, μαζί με μοντέλα όπως το Rimac Nevera και το Lotus Evija.
Πιο αναλυτικά
Το σημερινό Zeekr 001 FR αποδίδει 1.265 ίππους και 1.280 Nm! Νούμερα που του επιτρέπουν να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,07”. Τη στιγμή που τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 km/h.
Δεν είναι όμως μονοδιάστατο, να έχει τρομερά γκάζια και από στρίψιμο τίποτα. Θυμίζουμε ότι η κινεζική εταιρεία έχει προσλάβει τον Kimi Räikkönen ως σύμβουλο επιδόσεων. Με σκοπό να απογειώσει το Zeekr 001 FR.
Αλλά μετά το λανσάρισμα του Xiaomi SU7 Ulta των 1.548 ίππων, η Zeekr θεώρησε ότι πρέπει να απαντήσει με κάτι ισχυρότερο. Έτσι, τώρα η φημολογία αναφέρει ότι η ανανέωση του FR θα φέρει συνολική ισχύ άνω των 2.000 ίππων.
Οπότε θα είναι το πρώτο κινεζικό αυτοκίνητο με περισσότερα από 2.000 άλογα
Το οποίο σημαίνει ότι θα υπάρξει ριζική επαναβαθμονόμηση της ανάρτησης και των φρένων, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν την πρόσθετη ορμή που θα αναπτύσσει από στροφή σε στροφή.
Το τρέχον μοντέλο χρησιμοποιεί ένα τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, κάτι που θα διατηρηθεί. Προς το παρόν, φοράει μπαταρία 100 kWh με δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Με το 10-80% να ολοκληρώνεται σε μόλις 15 λεπτά.
Χρειάζεται όμως το Zeekr 001 FR τόση ισχύ; Είναι περισσότερο ένα επικοινωνιακό παιχνίδι. Η πανίσχυρη μπερλίνα της Xiaomi αποδίδει 300 ίππους παραπάνω, έχει συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα μετά από την κατάρριψη του γυρολογίου του Rimac Nevera στην Πράσινη Κόλαση.
Και το σημαντικότερο; Κοστίζει λιγότερο από το σημερινό FR, αφού τιμάται €70.000 στην κινεζική αγορά. Τη στιγμή που το Zeekr ξεκινά από τις €93.000.
Με περισσότερους από 2.000 ίππους, το 001 θα μπει σε ένα πολύ κλειστό club μοντέλων με τέτοια ισχύ. Περιλαμβάνει τo Rimac Nevera R, τη Lotus Evija -η οποία δεν μπορεί να θεωρηθεί αμιγώς κινεζική. Αλλά και το ιαπωνικό Aspark Owl.
Με 2.012 ίππους και 2.000 Nm, το πρωτότυπο SP600 έχει σημειώσει ρεκόρ τελικής ταχύτητας με 438,7 km/h. Αξίζει να σημειωθεί ότι κανένα θερμικό hypercar δεν έχει πλησιάσει καν το νούμερο ορόσημο. Τουλάχιστον σε έκδοση παραγωγής.
Συνοπτικά
- Το Zeekr 001 FR θα είναι το πρώτο κινεζικό αυτοκίνητο με ισχύ άνω των 2.000 ίππων.
- Η αναβάθμιση περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στην ανάρτηση και τα φρένα για καλύτερη διαχείριση.
- Η τρέχουσα έκδοση χρησιμοποιεί τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 100 kWh με γρήγορη φόρτιση.
- Το κόστος του Zeekr 001 FR είναι υψηλότερο από το Xiaomi SU7 Ulta, το οποίο έχει λιγότερη ισχύ αλλά κοστίζει λιγότερο.