Το άρθρο αναφέρεται στο Lexus SC, ένα σπάνιο κουπέ που μπορεί να αποκτηθεί με €15.000. Το μοντέλο, που παρουσιάστηκε το 1991, συνδυάζει ιαπωνική ποιότητα, ευρωπαϊκή πολυτέλεια και αμερικανική άνεση, και απευθυνόταν κυρίως στην αγορά των ΗΠΑ.
Η συγκεκριμένη έκδοση είναι η 3λιτρη 300, με 230 ίππους, και έχει διανύσει 288.000 χιλιόμετρα. Το Lexus SC προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και πλούσιο εξοπλισμό, ενώ η σχεδίασή του παραμένει εντυπωσιακή ακόμα και σήμερα.
Πιο αναλυτικά
Θες ένα επιβλητικό κουπέ παλαιότερων δεκαετιών. Τα σημερινά μοντέλα δεν σου λένε τίποτα. Θεωρείς ότι οι καλύτερες στιγμές της αυτοκίνησης ήταν τη δεκαετία του ’90. Δεν θα σου κακόπεφτε μια BMW 850, αλλά αφενός ξεκινούν από τα €40 χιλιάρικα, αφετέρου σε τρομάζουν τα κόστη συντήρησης μετά από 30 χρόνια. Τι θα έλεγες για ένα Lexus SC;
Η πρώτη γενιά Z30 του Lexus SC παρουσιάστηκε το 1991 και αποτέλεσε μία από τις πιο τολμηρές και καλαίσθητες κινήσεις της πρωτοεμφανιζόμενης τότε ιαπωνικής εταιρείας. Ήταν ένα πολυτελές κουπέ που συνδύαζε ιαπωνική ποιότητα κατασκευής με ευρωπαϊκή πολυτέλεια και αμερικανική άνεση.
Απευθυνόταν κυρίως στην αγορά των ΗΠΑ. Σχεδιασμένο στην California και κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, το θηριώδες Lexus είχε στόχο να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η Mercedes SL, η BMW 8 Series και το Infiniti M30.
Από τις ΗΠΑ βρέθηκε στη Μεθώνη και τώρα μπορεί να γίνει δικό σου
Εισήχθη από τις ΗΠΑ και μετά από 33 χρόνια, έχει διανύσει 288.000 km. Δεν είναι η έκδοση 400, που φορούσε τον 4λιτρο V8 1UZ-FE. Αντίθετα, είναι η λίγο πιο αδύναμη 3λιτρη 300, με τον 2JZ-GE. Τον 6κύλινδρο σε σειρά που έγινε διάσημος στην Toyota Supra 4ης γενιάς.
Ωστόσο, στο Lexus SC είναι σε ατμοσφαιρική μορφή και μάλλον πέφτει λίγος για το μοντέλο των σχεδόν 1.600 kg. Αποδίδει 230 ίππους στις 6.000 rpm και 284 Nm στις 4.800 rpm. Αρκούν για να εκτοξεύσουν το αμάξωμα των 4.860 mm στα 100 km/h σε 7,5”. Θα συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι τα 235 km/h.
Προφανώς είναι πισωκίνητο και με 5άρι χειροκίνητο σασμάν. Το ντεπόζιτο των 78 lt θα πρέπει να χαρίζει εμβέλεια πέριξ των 400 km.
Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω προσέφερε υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ η αεροδυναμική του σχεδίαση με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.31 ξεχώριζε για την εποχή.
Το εσωτερικό ήταν επενδυμένο με δέρμα, ξύλο και ακριβά υλικά, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει ηχοσύστημα της Nakamichi και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα. Ξεχωρίζουμε δύο στοιχεία: Πρώτον τις ξύλινες χάντρες στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού. Μας πηγαίνει πολλά χρόνια πίσω.
Και το φουλαρισμένο ντεπόζιτο στις φωτογραφίες του εσωτερικού. Δεν συνηθίζεται. Κάτι μας λέει ότι θα καταλήξει με ιστορικές κρατικές πινακίδες και τις δύο τουρμπίνες της Supra κάτω από το μακρύ καπό.