Μια μοναδική Porsche 928, εξοπλισμένη με κινητήρα τουρμποστρόβιλου Boeing T50 από ελικόπτερο της δεκαετίας του ’60, αναζητά νέο ιδιοκτήτη στις ΗΠΑ. Το αυτοκίνητο, που διατίθεται μέσω του Duncan Imports and Classics, παρουσιάζει εξωτερικά σχεδόν εργοστασιακή εμφάνιση, αν και οι εσωτερικές τροποποιήσεις είναι προφανείς.
Ο κινητήρας προσφέρει 317 ίππους, αλλά η πραγματική του απόδοση παραμένει αμφίβολη, καθιστώντας το περισσότερο ένα μηχανολογικό παράδειγμα παρά ένα λειτουργικό όχημα. Η τιμή του έχει μειωθεί από 50.000 σε 29.747 δολάρια, αλλά παραμένει δύσκολη πώληση λόγω των υψηλών απαιτήσεων συντήρησης.
Αυτή η Porsche 928 είναι ιδανική για συλλέκτες ή φανατικούς της αεροπορίας, προσφέροντας μια μοναδική πρόκληση.
Πιο αναλυτικά
Αν νομίζετε πως μια Porsche 928 είναι ήδη μια απαιτητική επιλογή σε επίπεδο συντήρησης, τότε κρατηθείτε: αυτή η 928 που πωλείται στις ΗΠΑ πάει την έννοια της ιδιαιτερότητας σε άλλο επίπεδο.
Γιατί; Επειδή κάτω από το καπό της δεν υπάρχει ο κλασικός κινητήρας V8 της Porsche, αλλά ένας… τουρμποστρόβιλος Boeing T50, από ελικόπτερο drone της δεκαετίας του ’60! Η συγκεκριμένη 928 διατίθεται μέσω του Duncan Imports and Classics, ενός εξειδικευμένου εμπόρου κλασικών αυτοκινήτων.
Αυτή η Porsche 928 μοιάζει να είναι περισσότερο φόρος τιμής στη μηχανολογική παραδοξότητα παρά στην απόδοση
Εξωτερικά, το αυτοκίνητο δείχνει σε πρώτη ματιά σχεδόν εργοστασιακό, αν και οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν δύο περίεργους δακτυλίους εμπρός από το παρμπρίζ -στοιχείο που προδίδει τις εσωτερικές επεμβάσεις.
Ο κινητήρας Boeing T50-BO-12A είναι ένας μικρός turboprop που προοριζόταν αρχικά για ελικόπτερα παρατήρησης όπως το Gyrodyne QH-50 DASH. Η ισχύς του φτάνει περίπου τους 317 ίππους, αλλά μην περιμένετε επιδόσεις που να δικαιολογούν το μέγεθος της επέμβασης: Το εγχείρημα μοιάζει να είναι περισσότερο φόρος τιμής στη μηχανολογική παραδοξότητα παρά στην απόδοση.
Η μετάδοση παραμένει αυτόματη και η προσαρμογή του κινητήρα στο αμάξωμα της Porsche έγινε με αρκετή επιμέλεια -τουλάχιστον εξωτερικά. Ωστόσο, δεν είναι ξεκάθαρο αν το αυτοκίνητο μπορεί πραγματικά να οδηγηθεί ή αν προορίζεται περισσότερο για στατικό έκθεμα.
Η Porsche 928 με τον αεροπορικό κινητήρα ήταν αρχικά καταχωρημένη στα 50.000 δολάρια (περίπου 42.450 ευρώ), όμως η τιμή έχει πλέον πέσει στις 29.747 δολάρια (περίπου 25.250 ευρώ). Ακόμη κι έτσι, παραμένει μια ιδιαίτερα δύσκολη πώληση, καθώς η λειτουργικότητά της είναι αμφίβολη και το κόστος συντήρησης -ή επισκευής- αγγίζει τα όρια του παράλογου.
Αυτή η Porsche 928 δεν απευθύνεται σε όσους ψάχνουν ένα συλλεκτικό κλασικό με αξία στο μέλλον. Είναι μια πρόκληση, ένα δείγμα μηχανικής τρέλας κι ένα πρότζεκτ που θα ταίριαζε περισσότερο σε μουσείο ή σε προσωπική συλλογή ενός αεροπορικού φανατικού. Για τον σωστό αγοραστή, όμως, ίσως είναι το απόλυτο conversation piece.