Η κινεζική εταιρεία Didi, μέσω της θυγατρικής της Orange Charging, εισέρχεται δυναμικά στην αγορά υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσιάζοντας έναν φορτιστή 1.600 kW που προσφέρει 100 km αυτονομίας ανά λεπτό. Το δίκτυο της Orange Charging διαθέτει πάνω από 46.000 σημεία φόρτισης στην Κίνα και χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία ψύξης και λογισμικό διαχείρισης για τη σταθερή κατανομή της υψηλής ισχύος.
Αν και η Didi και η Orange κάνουν σημαντικά βήματα, η BYD παραμένει ηγέτιδα στην αγορά, προσφέροντας και οχήματα που αξιοποιούν την υπερταχεία φόρτιση. Ωστόσο, η ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας απαιτεί ακριβές υποδομές και συστήματα για την αποφυγή υπερφόρτωσης του δικτύου.
Πιο αναλυτικά
Η κινεζική Didi, γνωστή για τις υπηρεσίες VTC, ενισχύει την δυναμική της στην αγορά φορτιστών ηλεκτρικών μέσω της θυγατρικής της, Orange Charging (γνωστή και ως Xiaoju Charging).
Η εταιρεία αυτή διαχειρίζεται ένα δίκτυο με πάνω από 46.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Κίνα. Και πρόσφατα αποκάλυψε την ισχυρότερη μονάδα φόρτισης σε επίπεδο hi‑tech αγοράς ηλεκτρικών: 1.600 kW μέγιστη ισχύ, δηλαδή 1,6 MW. Η Orange Charging αναφέρει ότι προσφέρει 100 km αυτονομίας ανά μόλις ένα λεπτό φόρτισης, ξεπερνώντας την προηγούμενη κορυφαία επίδοση των 1 km/1″ που είχε δώσει η Huawei.
H υπερταχεία φόρτιση απαιτεί υποδομές υψηλής τάσης, ακριβά συστήματα υγρής ψύξης και δίκτυα ικανά να καλύψουν αιχμές ζήτησης χωρίς υπερφόρτωση
Η τεχνολογία χρησιμοποιεί ψύξη υγρού τύπου και λειτουργεί με λογισμικό διαχείρισης που ονομάζεται Unicorn OS, το οποίο κατανέμει την υψηλή ισχύ σε πολλαπλά κυκλώματα ή εξόδους φόρτισης, εξασφαλίζοντας σταθερότητα κατά τη διαδικασία.
Η κούρσα της υπερταχείας φόρτισης έχει ενταθεί δραματικά:
– Η Huawei παρουσίασε πρόσφατα φορτιστή 1,5 MW, κυρίως για βαρέα οχήματα, με 2.400 A ρεύμα και 20 kWh ανά λεπτό
– Η Zeekr φέρνει φορτιστή 1,2 MW για επιβατικά αυτοκίνητα
– Η BYD αναπτύσσει φορτιστές 1 MW και έχει ήδη εγκαταστήσει πάνω από 500 σε 200+ πόλεις και σκοπεύει να επεκτείνει το δίκτυό της σε 15.000 σημεία σε συνεργασία με την Orange Charging και την LongShine. Μάλιστα, οι φορτιστές της προσφέρουν 400 km αυτονομία σε μόλις 5 λεπτά.
Ωστόσο, η πρακτική εφαρμογή των αποτελεσμάτων της υπερταχείας φόρτισης έχει προκλήσεις: Aπαιτούνται υποδομές υψηλής τάσης, ακριβά συστήματα υγρής ψύξης (€10.000–€14.500 ανά μονάδα), και δίκτυα ικανά να καλύψουν αιχμές ζήτησης χωρίς υπερφόρτωση του δικτύου.
Παρά τα εντυπωσιακά μεγέθη της Didi και της Orange, η BYD διατηρεί υπεροχή: Δεν προσφέρει μόνο φορτιστές και μπαταρίες συμβατές με την τεχνολογία αυτή, αλλά διαθέτει και μοντέλα (όπως τα Han L και Tang L), ήδη εμπορικά διαθέσιμα, που μπορούν πραγματικά να αξιοποιήσουν την υπερταχεία φόρτιση.