Κατά τη διάρκεια της συναυλίας της Beyoncé στο Χιούστον, η τραγουδίστρια παρουσίασε μια εντυπωσιακή είσοδο με ένα αυτοκίνητο Cadillac Eldorado που πετούσε πάνω από το κοινό. Ωστόσο, λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, το όχημα άρχισε να γέρνει επικίνδυνα, προκαλώντας ανησυχία.
Η Beyoncé, με ψυχραιμία, σταμάτησε το σόου και το «ιπτάμενο άρμα» προσγειώθηκε με ασφάλεια. Παρά το περιστατικό, η συναυλία συνεχίστηκε και το γεγονός έγινε viral.
Η επιλογή του κομματιού «16 Carriages» και του αυτοκινήτου συμβόλιζε μια αναμέτρηση με τις δυσκολίες και το αμερικανικό όνειρο, υπογραμμίζοντας ότι και οι πιο λαμπρές στιγμές μπορεί να χρειάζονται επαναφορά στην πραγματικότητα.
Πιο αναλυτικά
Κατά τη διάρκεια της συναυλίας της στο Huston, στις 28 Ιουνίου, η Beyoncé επεφύλασσε στο κοινό μια θεαματική είσοδο.
Τραγουδώντας το «16 Carriages», επρόκειτο να πετάξει πάνω από το κοινό με ένα αυτοκίνητο που θύμιζε έντονα Cadillac Eldorado convertible της δεκαετίας του ’70 -χρυσή εποχή για την υπερβολή και την αίγλη των αμερικανικών αυτοκινήτων.
Στη σκηνή της Beyoncé, αυτή η Eldorado ήταν το μεταφορικό μέσο για ένα ταξίδι ενηλικίωσης και υπέρβασης -λέμε, τώρα
Ωστόσο, λίγα δευτερόλεπτα ύστερα από την απογείωση, το εντυπωσιακό σκηνικό γύρισε σε… σκηνή αγωνίας. Η Eldorado άρχισε να γέρνει επικίνδυνα, σαν να έχανε την ισορροπία της, με την Beyoncé επάνω της. Φαίνεται καθαρά στα βίντεο που κατέγραψαν θεατές: Η πλατφόρμα/Eldorado βρίσκεται σε γωνία, η πορεία της δεν είναι πια οριζόντια, και η ίδια η τραγουδίστρια –ψύχραιμη αλλά σαφώς ανήσυχη– σταματά το σόου λέγοντας ξεκάθαρα: «Στοπ, στοπ, στοπ!»
Με απόλυτη επαγγελματική ψυχραιμία και χάρη, το «ιπτάμενο άρμα» επέστρεψε στη σκηνή χωρίς παρατράγουδα. Η συναυλία συνεχίστηκε λίγο αργότερα, αλλά το περιστατικό είχε ήδη γίνει viral.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το κομμάτι «16 Carriages» δεν ήταν μια τυχαία επιλογή. Πρόκειται για μια αλληγορία της αποχώρησης από το σπίτι, της αναμέτρησης με τις δυσκολίες του κόσμου –με φόντο το αμερικανικό όνειρο. Η επιλογή μιας Cadillac Eldorado δεν ήταν λοιπόν τυχαία: Ήταν πάντοτε σύμβολο επιτυχίας, χλιδής και ανεξαρτησίας.
Η Eldorado των 70s, με τις υπερβολικές διαστάσεις, τις νικέλινες λεπτομέρειες και τη χαρακτηριστική σιλουέτα κονβέρτιμπλ, υπήρξε σημείο αναφοράς για μια εποχή που τα αμάξια ήταν προεκτάσεις του εαυτού του ιδιοκτήτη -και του στάτους του. Στη σκηνή της Beyoncé, αυτή η Eldorado γίνεται το μεταφορικό μέσο για ένα ταξίδι ενηλικίωσης και υπέρβασης.
Η αποτυχημένη εναέρια «πτήση» δεν αλλοιώνει τον συμβολισμό -αντιθέτως, τον υπογραμμίζει. Διότι όπως και το αμερικανικό όνειρο, έτσι κι αυτή η Cadillac ίσως χρειαστεί να ξαναπροσγειωθεί πριν ξανασηκωθεί.