Η Ford ανακοίνωσε ότι θα εγκαταλείψει τη συνεργασία της με την Tesla για την ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, επιλέγοντας να συνεργαστεί με τη Waymo, θυγατρική της Google. Η απόφαση αυτή προήλθε μετά το κλείσιμο της Argo AI και την επιθυμία της Ford να εξελίξει την τεχνολογία BlueCruise που διαθέτει ήδη σε αρκετά μοντέλα της.
Ο CEO της Ford, Jim Farley, τόνισε τη σημασία του Lidar για την αυτόνομη οδήγηση, γεγονός που διαφοροποιεί τη φιλοσοφία της από εκείνη του Elon Musk. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί πλήγμα για την Tesla, που επιθυμούσε να συνάψει στρατηγικές συμφωνίες με μεγάλους κατασκευαστές.
Πιο αναλυτικά
Για να εξοπλίσει τα μελλοντικά μοντέλα της με ένα πιο εξελιγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης από το υπάρχον BlueCruise, η Ford πήρε τη μεγάλη απόφαση. Και αυτή δεν περιλαμβάνει την Tesla.
Αρκετά μοντέλα της Ford που πωλούνται στη Βόρεια Αμερική και σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές διαθέτουν ήδη το BlueCruise -μεταξύ αυτών και η Ελλάδα. Το σύστημα επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση χωρίς χέρια στο τιμόνι, σε συγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους. Ωστόσο, ύστερα από το κλείσιμο της Argo AI, η Ford αναζητά πλέον εξωτερικούς συνεργάτες για το επόμενο βήμα.
Η επιλογή της Ford αποτελεί άλλη μία απώλεια για την Tesla που προσδοκούσε να κλείσει μια στρατηγική συμφωνία αδειοδότησης με κάποιον μεγάλο κατασκευαστή
Παρά την πρόσφατη επιτυχία μιας πλήρως αυτόνομης παράδοσης, η Ford δεν φαίνεται πρόθυμη να χρησιμοποιήσει το Full Self-Driving (FSD) της Tesla. Ο CEO του Μπλε Οβάλ, Jim Farley, επιβεβαίωσε πως υπήρξαν σχετικές συζητήσεις, αλλά αυτές έχουν πλέον ολοκληρωθεί. Ο ίδιος διατηρεί μια διαφορετική φιλοσοφία από τον Elon Musk όσον αφορά την αυτόνομη τεχνολογία.
Για τον Farley, το Lidar παραμένει ένας απαραίτητος αισθητήρας για τη σωστή λειτουργία της αυτόνομης οδήγησης, ιδιαίτερα σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας, όπως ομίχλη ή καπνός. Έτσι, η Ford στρέφεται πλέον στη Waymo -τη θυγατρική της Google και τον κύριο ανταγωνιστή της Tesla στο πεδίο της αυτόνομης τεχνολογίας.
Η Waymo έχει ήδη συνάψει συμφωνίες με τις Toyota και Hyundai για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας της σε επιβατικά αυτοκίνητα, πέρα από τα ρομποταξί. Η επιλογή αυτή της Ford αποτελεί άλλη μία απώλεια για την Tesla που προσδοκούσε να κλείσει μια στρατηγική συμφωνία αδειοδότησης με κάποιον μεγάλο κατασκευαστή.