Ο οργανισμός Touring Club Suisse (TCS) δημοσίευσε πρόσφατα τα αποτελέσματα ενός τεστ 16 ελαστικών 4 εποχών, αξιολογώντας τα με βάση 19 κριτήρια, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας και της περιβαλλοντικής απόδοσης. Για πρώτη φορά, τέσσερα ελαστικά, μεταξύ των οποίων τα Goodyear Vector 4Season Gen-3 και Continental AllSeasonContact 2, έλαβαν τη διάκριση «Ιδιαίτερα συνιστώμενο».
Οι δοκιμές αποκάλυψαν σημαντικές διαφορές στην απόσταση φρεναρίσματος, με κάποια λάστιχα να απαιτούν έως και 7,3 μέτρα περισσότερα για να σταματήσουν. Επιπλέον, το τεστ κατέδειξε τη χιλιομετρική αντοχή των ελαστικών, με το Goodyear να ξεχωρίζει για τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, σε αντίθεση με άλλα που φθείρονται γρήγορα.
Πιο αναλυτικά
Το Touring Club Suisse αξιολογεί κάθε τύπο ελαστικών εδώ και πολλά χρόνια. Από το 2023, ο οργανισμός έχει διευρύνει το φάσμα του και πλέον αξιολογεί τα λάστιχα με βάση 19 κριτήρια, φυσικά ασφαλείας, αλλά και περιβαλλοντικά.
Στο τελευταίο τεστ ελαστικών All Season που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του 2024, για πρώτη φορά ένα λάστιχο έλαβε τη διάκριση «Ιδιαίτερα συνιστώμενο». Πλέον, τέσσερα ελαστικά έχουν αποσπάσει αυτή τη διάκριση. Προέρχονται από τα εργοστάσια γνωστών κατασκευαστών: Goodyear Vector 4Season Gen-3, Continental AllSeasonContact 2, Pirelli Cinturato All Season SF 3 και Bridgestone Turanza All Season 6.
Οι διαφορές στο φρενάρισμα ανάμεσα στα λάστιχα αποδείχτηκαν σοκαριστικές
Η Michelin, από την πλευρά της, καταλαμβάνει την πέμπτη θέση με τη διάκριση «συνιστώμενο» για το CrossClimate 2. Θα είχε ενδιαφέρον να δοκιμαστεί το νεότερο μέλος της γκάμας, το CrossClimate 3, του οποίου η σπορ έκδοση στοχεύει στους κατόχους GTi. Αναμφίβολα θα περάσει από τα χέρια των δοκιμαστών σε ένα επόμενο τεστ.
Αν και έχει ενδιαφέρον να γνωρίζει κάποιος ποια είναι τα καλύτερα λάστιχα, ο ρόλος του TCS είναι κυρίως να αναδεικνύει τα πιο επισφαλή προφίλ. Παρατηρήθηκε, για παράδειγμα, ότι σε στεγνό δρόμο, ένα αυτοκίνητο που κινείται με 100 km/h και είναι εξοπλισμένο με τα λάστιχα της Pirelli σταματά μέσα σε απόσταση 38 μέτρων.
Αντιθέτως, με τα λάστιχα Barum, απαιτούνται 7,3 μέτρα περισσότερα για να σταματήσει. «Αυτό σημαίνει ότι τη στιγμή που το όχημα με τα Pirelli έχει ακινητοποιηθεί, εκείνο με τα Barum εξακολουθεί να κινείται με υπολειπόμενη ταχύτητα περίπου 40 km/h». Να ένα παράδειγμα που δεν χρειάζεται σχόλια!
Ωστόσο, το TCS παραθέτει και άλλα παραδείγματα το ίδιο εύγλωττα με αυτό. Η επιβράδυνση σε βρεγμένο δρόμο στα 80 km/h δείχνει μια απόκλιση 11,3 μέτρων μεταξύ των Continental και των Arivo. Η υπολειπόμενη ταχύτητα σε αυτή την περίπτωση φτάνει τα 41 km/h.
Στο χιόνι, επιφάνεια όπου η πρόσφυση είναι επισφαλής, το TCS μέτρησε διαφορά 3,5 μέτρων μεταξύ των Nexen και των Petlas όταν το αυτοκίνητο κινείται με 30 km/h. Αν και η υπολειπόμενη ταχύτητα είναι μικρότερη, φτάνει παρ’ όλα αυτά τα 16 km/h.
Για το τελευταίο αυτό τεστ, το TCS ανέδειξε και τη χιλιομετρική αντοχή των ελαστικών. Απέδειξε ότι, εκτός από την κακή απόδοση ως προς την ασφάλεια, τα συγκεκριμένα λάστιχα φθείρονται επίσης πιο γρήγορα. Ενώ λοιπόν το Goodyear αξιολογείται κοντά στα 68.000 km, το Superia δεν θα έφτανε καν τα 35.000 km.
Πλην των Goodyear, Dunlop και APlus που ξεπερνούν τα 50.000 km, τα περισσότερα λάστιχα που δοκιμάστηκαν κυμαίνονται μεταξύ 41.000 και 48.000 km. Η Michelin καταλαμβάνει μόλις την έκτη θέση (47.540 km), παρόλο που ο κατασκευαστής φημίζεται για τη μεγάλη διάρκεια ζωής των προϊόντων του.