Από την 1η Ιουλίου, τέθηκε σε εφαρμογή η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των οχημάτων, όπως συνεργεία, φανοποιεία και πλυντήρια αυτοκινήτων. Οι επιχειρήσεις αυτές υποχρεούνται να καταγράφουν ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν πρόστιμο 100 ευρώ ανά όχημα.
Εξαιρούνται ορισμένες κατηγορίες, όπως οι επιχειρήσεις leasing και οι αυτοεξυπηρετούμενες. Παρά τις υποχρεώσεις, ο κλάδος των συνεργείων εκφράζει ανησυχίες λόγω έλλειψης υποδομών και εκπαίδευσης.
Πιο αναλυτικά
Σε ισχύ έχει τεθεί από χθες 1η Ιουλίου η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου. Σύμφωνα μάλιστα με ασφαλείς πληροφορίες του enikonomia.gr δεν συζητείται, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, να δοθεί παράταση από το υπουργείο εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
Υπενθυμίζεται ότι υποχρεωτικά θα πρέπει να εφαρμόζουν από χθες 1η Ιουλίου το ψηφιακό πελατολόγιο επιχειρήσεις όπως πλυντήρια αυτοκινήτων, συνεργεία, φανοποιεία και χώροι στάθμευσης καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν με πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε όχημα που δεν θα καταγράφεται.
Αναλυτικά, υπόχρεες για την τήρηση του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων είναι οι εξής κατηγορίες επιχειρήσεων:
- συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
- φανοποιεία
- επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα
- χώροι στάθμευσης
- πλυντήρια αυτοκινήτων
- επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.
Εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων:
- οι επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing)
- οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με συστήματα αυτοεξυπηρέτησης, εφόσον τα παραστατικά αξίας εκδίδονται άμεσα με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας
- οι εργασίες που απαιτούνται για την κίνηση και παράδοση των καινούριων αυτοκινήτων στον αγοραστή, οι οποίες πραγματοποιούνται από τα συνεργεία των επιχειρήσεων πώλησης καινούριων αυτοκινήτων (π.χ. αποκήρωση)
- η εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης από ιδιοκτήτες περιφραγμένων οικοπέδων, εφόσον η εκμίσθωση έχει συγκεκριμένη κάθε φορά χρονική διάρκεια, δεν συνοδεύεται από υπηρεσίες φύλαξης ή άλλες υπηρεσίες (π.χ. παρκαδόρος, γραφείο, τηλέφωνο) και ο κάτοχος του οχήματος διαθέτει αυτοτελή δυνατότητα εισόδου και εξόδου
- η επισκευή ή συντήρηση μερών ή εξαρτημάτων οχημάτων, εφόσον αυτά εισάγονται στην εγκατάσταση της επιχείρησης αυτοτελώς, αποσπασμένα από το όχημα που φέρει την πινακίδα κυκλοφορίας (π.χ. μηχανή οχήματος, αναμεικτήρας μεταφοράς σκυροδέματος)
- η χρήση ιδιόκτητου χώρου στάθμευσης επιχειρήσεων για την φιλοξενία/εξυπηρέτηση πελατών τους, με ή χωρίς αντάλλαγμα
- η παροχή υπηρεσιών κινητού συνεργείου και η επισκευή οχημάτων στον τόπο που εμφανίστηκε η βλάβη (ή σε άλλο σημείο που υποδείχθηκε).
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει υποχρεωτικά πλέον να σαρώνουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που κάνουν την είσοδο ή την έξοδό τους από τις εγκαταστάσεις τους.
Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο
Πρόστιμο 100 ευρώ ανά όχημα θα πληρώνουν οι επιχειρήσεις που δεν καταγράφουν ψηφιακά τους πελάτες τους. Αναλυτικότερα, η πληροφορία της πινακίδας του πελάτη θα συνδέεται με τις αποδείξεις ή τα τιμολόγια που θα εκδίδονται και όλα θα συνδέονται άμεσα με τη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ μέσω της εφαρμογής MyData App ή άλλων λογισμικών.
Έτσι η εφορία θα έχει γνώση πόσα οχήματα πελατών διακινήθηκαν αλλά και πόσες αποδείξεις κόπηκαν κάθε στιγμή και κάθε μέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε απεργιακές κινητοποιήσεις έχει προχωρήσει ο κλάδος των συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων καθώς η πλειονότητα αυτών δεν διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές, το προσωπικό ή την τεχνική κατάρτιση.