Η Chevrolet προετοιμάζει την κυκλοφορία της νέας Corvette ZR1X, ενός υβριδικού hypercar με 1.250 ίππους που επιταχύνει από 0-97 km/h σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα. Βασισμένη σε τεχνολογία της Corvette ZR1, διαθέτει έναν LT7 twin-turbo V8 κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα 186 ίππων, προσφέροντας τετρακίνητη απόδοση χωρίς μηχανική σύνδεση στους άξονες.
Η ZR1X περιλαμβάνει εξελιγμένα χαρακτηριστικά όπως βελτιωμένο λογισμικό ελέγχου eAWD και τρία προγράμματα λειτουργίας για διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με την επιλογή ZTK Performance Package να προσφέρει ακόμα πιο σπορ ρυθμίσεις για χρήση σε πίστα.
Πιο αναλυτικά
Η Chevrolet ετοιμάζεται να προκαλέσει αναταράξεις στο παγκόσμιο στερέωμα των hypercars με τη νέα Corvette ZR1X: ένα τεχνολογικό και μηχανολογικό επίτευγμα που φέρει περήφανα τον τίτλο «America’s Hypercar».
Με 1.250 ίππους και επιτάχυνση 0-97 km/h σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα, η ZR1X κοιτάει στα μάτια μοντέλα όπως η Ferrari F80 και η McLaren W1.
Η ZR1X βασίζεται στο μηχανικό υπόβαθρο της Corvette ZR1, η οποία διαθέτει τον ολοκαίνουργιο LT7 twin-turbo V8 κινητήρα απόδοσης 1.064 ίππων, και προσθέτει έναν εμπρός ηλεκτροκινητήρα 186 ίππων από την Corvette E-Ray.
Το αποτέλεσμα είναι ένα εντυπωσιακό τετρακίνητο υβριδικό σύνολο, χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα: το θερμικό μοτέρ οδηγεί τους πίσω τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον εμπρός άξονα για βέλτιστη απόδοση.
Ο LT7 είναι μια ωδή στην αμερικανική μηχανολογία. Συναρμολογείτε χειροποίητα στο Bowling Green Performance Build Center και αποτελεί εξέλιξη του 5.5λιτρου Gemini small-block V8, ο οποίος αναπτύχθηκε παράλληλα με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες των Corvette Z06 και Z06 GT3.R.
Διαθέτει δύο υπερσυμπιεστές 76 mm, τεχνολογία anti-lag για την εξάλειψη της καθυστέρησης απόκρισης, καθώς και ένα συμπαγές σύστημα πολλαπλής εξαγωγής που είναι ενσωματωμένο απευθείας στο σώμα των τουρμπίνων. Αυτός ο συνδυασμός βελτιώνει τη ροή των καυσαερίων και μειώνει τις απώλειες ενέργειας, εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση στο γκάζι και εξαιρετικά ομαλή, συνεχόμενη παροχή ισχύος σε όλο το φάσμα στροφών.
Η ηλεκτρική υποβοήθηση βασίζεται στα εξαρτήματα της E-Ray, αλλά έχει βελτιστοποιηθεί για αυξημένη απόδοση. Η μπαταρία παραμένει στα 1,9 kWh, αλλά προσφέρει ισχυρότερα «ξεσπάσματα» ισχύος, ειδικά σε χρήση πίστας. Ο ηλεκτροκινητήρας του εμπρός άξονα αποδίδει 26 ίππους περισσότερους σε σχέση με την E-Ray, και παραμένει ενεργός μέχρι τα 257 km/h, βελτιώνοντας αισθητά τις επιδόσεις στο 400άρι.
Σύμφωνα με την GM, η ZR1X χρειάζεται λιγότερο από 9’’ για το 1/4 του μιλίου, πιάνοντας ταχύτητα εξόδου πάνω από τα 241 km/h. Η διαχείριση της ισχύος μεταξύ του θερμικού και του ηλεκτρικού μέρους γίνεται μέσω βελτιωμένου λογισμικού ελέγχου eAWD, με τρία προγράμματα λειτουργίας:
- Endurance για σταθερή απόδοση σε παρατεταμένη χρήση πίστας,
- Qualifying για μέγιστο χρόνο γύρου,
- Push-to-Pass για στιγμιαία πλήρη ισχύ όπου και όποτε χρειάζεται.
Η ZR1X προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η βασική προσφέρει περισσότερη άνεση, αλλά παραμένει εντυπωσιακή σε σπορτίφ χρήση. Για απόλυτη απόδοση, το πακέτο ZTK Performance Package προσθέτει πιο σφιχτά ελατήρια και ρυθμίσεις για χρήση σε πίστα.