Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), προκλήθηκε έντονη αντιπαράθεση μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, και του προεδρου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιου Λυμπερόπουλου.
Ο Κυρανάκης υπερασπίστηκε την απόφαση να απαγορευτεί η κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, επικαλούμενος τη γνώμη συγκοινωνιολόγων, ενώ ο Λυμπερόπουλος κατηγόρησε τον υπουργό για εξυπηρέτηση συμφερόντων της Uber και υποστήριξε ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα βλάψουν τον κλάδο των ταξί.
Η συζήτηση χαρακτηρίστηκε από προσωπικές επιθέσεις και αλληλοκατηγορίες, με τον Κυρανάκη να δηλώνει ότι η επιτροπή δεν είναι “καφενείο” και να προαναγγέλλει την υιοθέτηση προτάσεων φορέων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Πιο αναλυτικά
Νέα σύγκρουση καταγράφηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για τον νέο ΚΟΚ ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον πρόεδρο Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιο Λυμπερόπουλο.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης εμφανίστηκε αμετακίνητος για την απαγόρευση της κίνησης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. «Οι συγκοινωνιολόγοι είναι αντίθετοι με την διάταξή μας που επιτρέπει την επιβίβαση και αποβίβαση πελατών ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν αντίθετη άποψη από τους εκπροσώπους ταξί. Εμείς λέμε ότι από τον Ιούλιο που θα μπουν κάμερες στα λεωφορεία θα έχουμε πραγματικά στοιχεία και θα δούμε με πραγματικά δεδομένα την βελτίωση της κυκλοφορίας των λεωφορείων με βάση τις νέες διατάξεις. Αν προκύψει κάτι άλλο από αυτό που λέει η λογική – ότι δηλαδή όταν αδειάζεις τις λεωφορειολωρίδες από άλλα οχήματα τότε επιταχύνεις την κίνηση των λεωφορείων – θα το ξαναδούμε» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.
Στην συνέχεια απάντησε προσωπικά στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος τον αποκάλεσε εκπρόσωπο των συμφερόντων της Uber. «Σήμερα που ήρθατε για κοινοβουλευτικό διάλογο δεν είπατε τίποτα για το νομοσχέδιο. Αντίθετα ισχυριστήκατε ότι εγώ κάνω ντιλ με την Uber. Τι από αυτά που καταθέσαμε στο νομοσχέδιο ευνοεί την Uber η οποία λειτουργεί σήμερα με νόμο Σπίρτζη που έχετε χαρακτηρίσει ως τον καλύτερο νόμο;» αναρωτήθηκε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Τότε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος απάντησε: «Έχει βγει από το ευρωδικαστήριο απόφαση που την έχουμε υιοθετήσει και προβλέπει συγκεκριμένο τρόπο για την λειτουργία των πολυεθνικών και την φορολόγηση τους». «Αυτό δεν έχει σχέση με το νομοσχέδιο του ΚΟΚ. Εσείς έρχεστε και με κατηγορείτε προσωπικά», αντέδρασε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
«Αποδεδειγμένο ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως ταξί δεν αποδίδει. Το λέει όλη η ΕΕ. Είναι ανεπαρκέστατο για να βγάλω 2 βάρδιες. Με αυτό τον τρόπο θα μας αναγκάσουν να ξεπουλήσουμε τις άδειες», σχολίασε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, ενώ ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι «αυτά δεν είναι θέματα του ΚΟΚ ούτε της λεωφορειολωρίδας. Σταματήστε να συκοφαντείτε όποιον διαφωνεί μαζί σας. Δεν είπατε κουβέντα για το μέτρο που έλαβα για να αφαιρεθεί η παράλογη πρόβλεψη που υπήρχε για αφαίρεση άδειας όταν κάποιος μπαίνει σε λεωφορειολωρίδα».
«Δεν θα έχει point system;», ρώτησε τον Αναπληρωτή Υπουργό ο Θύμιος Λυμπερόπουλος. «Δεν είναι καφενείο εδώ, αφήστε με να τοποθετηθώ. Δεν έχετε πει κουβέντα για το μέτρο να μην αφαιρείται η άδεια από οδηγούς ταξί – πρόταση της ομοσπονδίας ήταν – να μην τιμωρούμε τους επαγγελματίες όταν κάνουν μια παράβαση. Σε αντίθεση με ότι μας προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι φέρνουμε την μέση λύση. Φέρνουμε μέση λύση που προβλέπει την είσοδο ταξί σε λεωφορειολωρίδες για επιβίβαση και αποβίβαση πελατών. Οχι πλήρη απαγόρευση», είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Τότε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος σχολίασε με σκωπτικό τρόπο: «Έχετε πάθος με τους Αθηναίους ταξιτζήδες». «Μια χαρά σχέση έχω. Δεν έχω καλή σχέση με όσους με συκοφαντούν», απάντησε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Τότε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος ρώτησε: «Εγώ;». «Εσείς», απάντησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών.
Νωρίτερα, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος είπε προς τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη: «Κάνετε αυτό που θέλει η παγκοσμιοποίηση και η Uber που εσείς εκπροσωπείτε. Κάνετε ντιλ. Δεν κάνω μπουλινγκ. Πολιτικά μιλάω και σε θέλω σύμμαχο όχι απέναντι. Αυτά που λέω εγώ τα λέει ο κλάδος. Κάνατε πραξικοπήματα στον κλάδο μας. Σταματήστε επιτέλους. Θέλουμε να επιβιώσει ο κλάδος μας. Και έχουμε πολιτική αντιπαράθεση γιατί αυτό που κάνετε σήμερα οδηγεί στο ξεπούλημα του κλάδου μας».
Ενόψει της συζήτησης στην Ολομέλεια ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης αποκάλυψε πως προτίθεται να υιοθετήσει προτάσεις φορέων και είπε ότι «μας προτείνατε να επεκταθούν τα αλκοτέστ για να εντοπίζουν χρήση ναρκωτικών ουσιών από οδηγούς για αυτό και η διάταξη που φέρνουμε προβλέπει την δυνατότητα προμήθειας από την τροχαία αντίστοιχου εξοπλισμού».
Ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών απάντησε στους εκπροσώπους της ΚΕΔΕ ότι οι Δήμοι θα έχουν δυνατότητα να ορίζουν αν ύψος του ορίου ταχύτητας στους δρόμους της αρμοδιότητας τους θα είναι 30χλμ/ώρα ή 50 χλμ/ώρα. «Σας το λέω από τώρα ότι μόλις τεθεί σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα που θα μας δίνει live εικόνα από τις κάμερες και θα εκδίδει ψηφιακά κλήσεις για παραβάσεις του ΚΟΚ, θα δοθεί η αντίστοιχη δυνατότητα και στην αυτοδιοίκηση. Η αυτοδιοίκηση θα μπορεί να τοποθετεί κάμερες στο οδικό δίκτυο της αρμοδιότητάς της και να έχει έσοδα από τα πρόστιμα», υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.