Το νέο BYD Dolphin Surf, που εισέρχεται στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης €20.790, επιβεβαιώνει τη θέση της BYD ως ηγέτιδας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Σχεδιασμένο με νεανικό στυλ και τεχνολογίες που συνήθως συναντώνται σε μεγαλύτερες κατηγορίες, το Dolphin Surf προσφέρει ευρύχωρη καμπίνα και προηγμένα συστήματα ασφάλειας.
Διαθέτει τρεις εκδόσεις με αυτονομία μέχρι 500 km σε αστικές συνθήκες και υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση. Το μοντέλο στοχεύει να καταστήσει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή στο κοινό, επιβεβαιώνοντας τη δημοτικότητα της BYD στην ελληνική αγορά με 150-200 παραγγελίες μηνιαίως.
Πιο αναλυτικά
Η επέκταση της BYD στην ελληνική αγορά συνεχίζεται, με το BYD Dolphin Surf, την νέα πρόταση της κινεζικής φίρμας στο B-Segment να επιβεβαιώνει την ηγετική της θέση στην παγκόσμια αγορά των EV.
Αναμφίβολα πρόκειται για ένα ακόμα σημαντικό μοντέλο στην πολυσυλλεκτική γκάμα της BYD, καθώς μέσω αυτού η εταιρεία επιδιώκει να κάνει την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο προσιτή για όλους. Ήδη μάλιστα, το έρεισμα της φίρμας στην ελληνική αγορά είναι μεγάλο, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Σφακιανάκη, κύριο Σταύρο Τάκη να τονίζει πως οι παραγγελίες για τα μοντέλα της BYD υπολογίζονται σε 150-200 τον μήνα, παρά την απουσία της κρατικής επιδότησης.
Το BYD Dolphin Surf ξεκινά την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά από €20.790 χωρίς την κρατική επιδότηση
Το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της BYD έχει ξεκινήσει ήδη την εμπορική πορεία του στην κινεζική αγορά με την ονομασία Seagull. Όπως όμως μας ενημέρωσαν οι άνθρωποι της BYD, το μοντέλο που φτάνει στην Ευρώπη είναι εντελώς διαφορετικό. Όχι τόσο σε επίπεδο εμφάνισης αλλά κυρίως σε επίπεδο δομής και συστημάτων ασφαλείας.
Το Dolphin Surf ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Ocean, όπως το μεγαλύτερο Dolphin, εισάγοντας ένα πιο νεανικό και δυναμικό στυλ. Κάτι που αποτυπώνεται κυρίως στη σχεδίαση του εμπρός μέρους, με την επιθετική μάσκα και τις λείες αλλά ταυτόχρονα αιχμηρές γραμμές του προφυλακτήρα.
Το πίσω μέρος ενσωματώνει την αεροτομή που επιμηκύνει τη γραμμή της οροφής, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ροής του αέρα και της αεροδυναμικής απόδοσης. Την εικόνα ολοκληρώνει μια φωτεινή λωρίδα πλήρους πλάτους που ενώνει τα φωτιστικά σώματα κάνοντας το BYD Dolphin Surf άμεσα αναγνωρίσιμο.
Στο εσωτερικό, το BYD Dolphin Surf καταφέρνει να συνδυάσει χωρίς ακρότητες την υψηλή τεχνολογία με τη πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα. Για του λόγου το ασφαλές, 20 αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται διάσπαρτοι στην καμπίνα.
Όσον αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο, όλες οι εκδόσεις του μοντέλου είναι εξοπλισμένες με την χαρακτηριστική περιστρεφόμενη οθόνη αφής των 10,1 ιντσών της BYD (η διάταξη αλλάζει από ένα πλήκτρο στο τιμόνι), η οποία ενσωματώνει τη νέα διεπαφή χρήστη της μάρκας καθώς και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Αλλά και με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”.
Πέρα όμως από την ευχάριστη στο μάτι και καλομονταρισμένη καμπίνα (υπάρχουν επενδύσεις από vegan δέρμα και στην βασική έκδοση), το μήκους 3,99 m Dolphin Surf προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικους, απόρροια του μεταξονίου του που αγγίζει τα 2,50 m.
Στο άνω άκρο της κατηγορίας κινείται και ο χώρος αποσκευών, στα 308 lt, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα γεγονός που θα διευκολύνει σημαντικά τον ιδιοκτήτη. Με την αναδίπλωση της πίσω σειράς η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.037 lt ενώ υπάρχει διπλό δάπεδο για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.
Ως εταιρεία τεχνολογίας, η BYD αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της εξέλιξης και της πλήρους ιδιοκτησίας όλων των συστημάτων της, προικίζοντας το Dolphin Surf με τεχνολογίες που θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Σημείο αναφοράς η πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ενσωματώνει την καινοτόμο μπαταρία τύπου Blade Battery, σήμα κατατεθέν της BYD. Η τελευταία υιοθετεί την χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), προσφέροντας αυξημένη αντοχή και ενισχυμένα επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες EV, χωρίς τη χρήση κοβαλτίου.
Μάλιστα, ο κινεζικός κολοσσός χρησιμοποιεί για δεύτερη φορά σε κόμπακτ μοντέλο του, μετά το Atto 2 τη δομή Cell-to-Body. Η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών.
Αρχιτεκτονική που επιτρέπει έως και 50% καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου, ενισχύει την ακαμψία και κατανέμει καλύτερα το βάρος. Μέσα σε όλα αυτά, να αναφέρουμε πως χρησιμοποιεί τη δομή 8-in-1, που συνδυάζει οκτώ βασικά εξαρτήματα σε μια ενιαία μονάδα.
Και δεν σταματάμε εδώ. Υποστηρίζει τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load), κάτι που επιτρέπει στο BYD Dolphin Mini να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές με ρεύμα από την μπαταρία του, με ισχύ 3,3 kW. Αυτό πρακτικά δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να χρησιμοποιούν ή να φορτίζουν ελεύθερα συσκευές όπως ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ και εξοπλισμό κάμπινγκ.
Στη βασική έκδοση Active, το BYD Dolphin εξοπλίζεται με μπαταρία 30 kWh, αποδίδοντας 89 PS, ον ικανό να διανύσει 220 km με μια μόνο φόρτιση. Με το ίδιο μοτέρ εξοπλίζεται και η μεσαία έκδοση Boost, που όμως επωφελείται από έναν μεγαλύτερο συσσωρευτή 43,2 kWh.
Η αυτονομία σε μεικτό κύκλο ανεβαίνει στα 320 km, γεγονός που την καθιστά την πιο αποδοτική έκδοση του αυτοκινήτου. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε πως η αυτονομία καθαρά σε αστικό κύκλο ξεπερνά τα 500 km! Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση Comfort με την μεγάλη μπαταρία, αποδίδοντας όμως 157 PS (αυτονομία 310 km, 0-100 km/h σε 9,1”).
O Βενιαμίν της BYD προσφέρει μέγιστη ισχύ φόρτισης DC 65 kW (Active) και 85 kW (Boost και Comfort), επιτρέποντας την φόρτιση από 10% σε 80% σε 30 λεπτά, ανεξαρτήτως της χωρητικότητας της μπαταρίας. Η τριφασική φόρτιση AC 11 kW είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα, προσφέροντας επαναφόρτιση της μπαταρίας από 0% σε 100% σε τρεισήμισι (Active) ή πέντε ώρες (Boost και Comfort).
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της ασφάλειας, όπως σε όλα τα μοντέλα της φίρμας. Η καμπίνα διαθέτει αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αερόσακους τύπου κουρτίνας καθώς και πλευρικούς στα μπροστινά καθίσματα.
Όλες οι εκδόσεις είναι στάνταρ εξοπλισμένες με μια πλήρη σουίτα ADAS, με μία σειρά από βοηθήματα όπως έξυπνο cruise control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας και έξυπνο έλεγχο υψηλής δέσμης φώτων. Η λίστα του εξοπλισμού ασφαλείας περιλαμβάνει επίσης σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, λειτουργία κλήσης έκτακτης ανάγκης και κλειδαριές ασφαλείας για παιδιά.
Η πρώτη μας, σύντομη επαφή με το «Αστικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» έγινε στους δρόμους της αθηναϊκής ριβιέρας. Με το καλημέρα εκτιμήσαμε τα άνετα και μαλακά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα της έκδοσης Comfort και την άμεση απόκριση του γκαζιού που χαρίζουν στο Dolphin Mini τη σπιρτάδα που περιμένεις από τους 157 PS.
Το αυτοκίνητο πατά ωραία στο δρόμο, με καλή ηχομόνωση και ανάρτηση που είναι προσανατολισμένη προς την άνεση, χωρίς ταυτόχρονα να δυσανασχετεί όταν αποφασίσεις να πιέσεις το πλαίσιο. Την ώρα που η διάμετρος στροφής στα 9,90 m καθιστά το Dolphin Surf ευέλικτο και ευκολοδήγητο ακόμα και στα πιο στενά δρομάκια της πόλης.
Η πρώτη μας εντύπωση είναι θετική, με το BYD Dolphin Surf να δείχνει πως είναι ένα ολοκληρωμένο και ευχάριστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. H εταιρεία άλλωστε, που το πρώτο τρίμηνο του 2024 μετρά πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς σε EV και PHEV που αγγίζει το 21% έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη και κάθε της μοντέλο στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας του.
Θα επιβεβαιωθεί αυτός ο ισχυρισμός και στην πράξη; Η αναλυτική δοκιμή έχει ήδη δρομολογηθεί, οπότε μείνετε συντονισμένοι!
Τέλος να τονίσουμε πως το BYD Dolphin Surf ξεκινά την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά από €20.790 χωρίς την κρατική επιδότηση. Ποσό που μόλις ενεργοποιηθεί ο νέος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα μειωθεί στις €15.760. Με τον βασικό εξοπλισμό να είναι πληρέστατος.
Έκδοση | Τιμή |
---|---|
Active, 30 kWh, 89 PS | €20.790 |
Boost, 42,3 kWh, 89 PS | €23.790 |
Comfort, 42,3 kWh, 157 PS | €25.990 |