Το Nissan Terrano είναι ένα γνωστό εκτός δρόμου μοντέλο που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά ως Terrano II το 1993. Παράγεται στην Ισπανία και χρησιμοποιήθηκε τόσο από πολίτες όσο και από κρατικούς φορείς στην Ελλάδα.
Ωστόσο, λίγοι γνωρίζουν ότι υπήρξε και μια δεύτερη γενιά, αποκλειστικά για τη ρωσική αγορά, που κυκλοφόρησε από το 2013 έως το 2022, βασισμένη στο Dacia Duster. Το ρωσικό Terrano είχε διαστάσεις που το τοποθετούσαν στην κατηγορία B-SUV και υπήρχε σε εκδόσεις με κινητήρες 1.600 cc και 2.000 cc.
Οι τιμές του κυμαίνονταν από 10.875 έως 14.895 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση. Η παραγωγή του σταμάτησε λόγω της αποχώρησης της Nissan από τη ρωσική αγορά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Πιο αναλυτικά
Το όνομα «Terrano» δεν είναι άγνωστο στην ελληνική αγορά, αφού το εκτός δρόμου μοντέλο της Nissan το γνωρίσαμε ως «Terrano II», όταν παρουσιάστηκε το 1993. Μάλιστα ήταν ευρωπαϊκής παραγωγής, αφού η κατασκευή του γινόταν στο εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, Ισπανία. Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε ως επιβατικό αλλά και στην Αστυνομία, στο Λιμενικό και στον Στρατό. Κάποια συνεχίζουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους μετά από τόσα χρόνια, φορτωμένα με χιλιάδες χιλιόμετρα, ωστόσο αυτό που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι ότι υπήρξε και επόμενη γενιά, αποκλειστικά και μόνο για τα «μάτια» της Ρωσίας.
To ρωσικό Terrano κυκλοφόρησε για μια δεκαετία σχεδόν, από το 2013 ως το 2022, μέχρι που η Nissan -μαζί με όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες πλην Κινέζων- αποσύρθηκε εντελώς από την εκεί αγορά, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Όπως γίνεται ολοφάνερο, βάση αποτέλεσε το Dacia Duster πρώτης γενιάς, με μια δόση από facelift Nissan Qashqai MK1 στο πίσω μέρος. Οι διαστάσεις θα το τοποθετούσαν σήμερα στα B-SUV, με μήκος 4.315 χλστ., πλάτος 1.822 χλστ., ύψος 1.695 χλστ. και μεταξόνιο 2.673 χλστ., ενώ αναμενόμενα το εσωτερικό ουδεμία σχέση με σύγχρονο αυτοκίνητο θα είχε. Μόνο μια aftermarket οθόνη στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και ένα υποτυπώδες infotainment, αλλά μην ξεχνάμε πως πρόκειται για αυτοκίνητο 10 και βάλε χρόνων.
Συνθήκη που αφορά και τα δρώμενα υπό του καπό. Η βασική έκδοση (και με 4WD) είχε έναν 1.600άρη απόδοσης 114 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 156 Nm στις 4.000 σ.α.λ., που ήθελε 10,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, έφτανε μέχρι τα 167 χλμ./ώρα τελικής και έκαιγε 7,4 λίτρα/100 χλμ. (σε κύκλο NEDC, βάλτε με το μυαλό σας σε WLTP), εκπέμποντας παράλληλα 171 γρ. CO2/χλμ. Έβγαινε και σε 2λιτρο, με στάνταρ τετρακίνηση μάλιστα, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων ή με χειροκίνητο 6άρι. Το συγκεκριμένο μοτέρ απέδιδε 143 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και 195 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., καλύπτοντας το 100άρι σε 10,7 δλ. και φτάνοντας μέχρι τα 180 χλμ./ώρα, την ώρα που η μέση κατανάλωση οριζόταν στα 7,8 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 185 γρ. CO2/χλμ.
Οι τιμές του made in Russia Terrano με τα σήματα της Nissan, το αμάξωμα, τεχνολογίες και λοιπά μέρη από Renault-Dacia, την τελευταία χρονιά διάθεσής του ξεκινούσαν από τα 1.001.000 ρούβλια (10.875 ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία) και έφταναν μέχρι τα 1.371.000 ρούβλια (14.895 ευρώ).