Το BYD Han L, ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα του κινεζικού κολοσσού BYD, προσφέρει εκπληκτική ταχύτητα φόρτισης, επιτυγχάνοντας αναπλήρωση ενέργειας από 13% σε 60% σε μόλις πέντε λεπτά, χρησιμοποιώντας τους νέους ταχυφορτιστές Megawatt Flash Chargers.
Με τιμή κάτω από 26.000 ευρώ, το Han L συνδυάζει προσιτή τιμή και εντυπωσιακές επιδόσεις, φτάνοντας τα 100 km/h σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα.
Παρά την έλλειψη αντίστοιχων ταχυφορτιστών στην Ευρώπη, το μοντέλο μπορεί να φορτίσει γρήγορα και με δύο θύρες ταυτόχρονα, καθιστώντας το μια ελκυστική επιλογή για τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων.
Πιο αναλυτικά
Από τη μία έχουμε πολλούς αγοραστές που επιθυμούν αναπλήρωση EV ενέργειας σε χρόνο αντίστοιχο με το φουλάρισμα ενός θερμικού μοντέλου. Από την άλλη, έχουμε τους χρόνους φόρτισης των σημερινών ηλεκτρικών. Κάπου εκεί έρχεται το BYD Han L να γεφυρώσει τις δύο καταστάσεις.
Το BYD Han L αποτελεί -μαζί με το Tang L- τα πιο προηγμένα μοντέλα του κινεζικού κολοσσού αναφορικά με την ταχυφόρτιση. Όπως και τα ακριβότερα Denza D9 και N7, μπορούν να φορτιστούν σε απίστευτα ταχύ ρυθμό.
Το επιτυγχάνουν από τη στιγμή που μπορούν να αξιοποιήσουν τους νέους ταχυφορτιστές του ενός megawatt της BYD. Γνωστοί ως «Megawatt Flash Chargers», υπάρχουν ήδη 500 στην Κίνα και ο στόχος είναι να ξεπεράσουν τους 4.000. Υπόσχονται ταχυφόρτιση 400 km σε μόλις πέντε λεπτά.
Ναι, καλά διάβασες, ένα megawatt, δηλαδή 1.000 kW. Τη στιγμή που ακόμα και οι 300άρηδες ταχυφορτιστές σπανίζουν στην πατρίδα μας
Και δεν μιλάμε πλέον για κάποια πανάκριβα μοντέλα. Το BYD Han L πωλείται κάτω από €26.000 στην τοπική αγορά, ενώ δεν του λείπουν οι επιδόσεις. Χρειάζεται λιγότερα από 3,0” για να πιάσει τα 100 km/h.
Στην Ευρώπη, όπου δεν υπάρχουν αντίστοιχες εγκαταστάσεις ταχυφόρτισης, το κινεζικό μοντέλο μπορεί επίσης να γεμίσει γρήγορα την LFP μπαταρία των 83,2 kWh. Έχει δύο θύρες, οπότε αν βρεις δύο διπλανές θέσεις σε ταχυφορτιστές 250 kW, όπως το δίκτυο της Tesla, τους κουμπώνεις ταυτόχρονα.
Στην πράξη, το βίντεο δείχνει το BYD να κουμπώνει στους δύο ταχυφορτιστές και να φορτίζει με 400 kW, εκκινώντας με ποσοστό 13%.
Αλλά το μεγάλο νεό είναι όταν συνδέεται στον Megawatt Flash Charger. Κούμπωσε επίσης με 13% και το μέγιστο που έδειξε στον πίνακα οργάνων ήταν 1.002 kW. Μετά από λίγο έπεσε στα 767 kW. Έφτασε στο 30% μετά από μόλις ενάμιση λεπτό, στη συνέχεια στο 40% μετά από δυόμισι λεπτά, φορτίζοντας με 633 kW.
Περίπου τέσσερα λεπτά αργότερα, το αυτοκίνητο είχε φτάσει στο 50%. Σε λίγο λιγότερο από πέντε λεπτά, ήταν ήδη στο 60,1%, με ισχύ φόρτισης 463 kW.
Προφανώς δεν είναι τόσο γρήγορο όσο ένα θερμικό φουλάρισμα, αλλά έχει πλησιάσει πολύ. Τι σημαίνει στην πράξη; Ότι ακόμα και σε κάποια πολύ μακρινή διαδρομή, σε ένα 5λεπτο θα έχεις αναπληρώσει όση ενέργεια χρειάζεσαι για να φτάσεις στον προορισμό σου.
Και μη νομίζεις ότι το καλώδιό του είναι κάνα θηρίο. Ζυγίζει έξι κιλά, ώστε να είναι εξίσου εύχρηστο από όλους τους σωματότυπους.