Η Βόρεια Κορέα αντιμετωπίζει σοβαρές συνέπειες μετά την αποτυχημένη καθέλκυση του μεγαλύτερου πολεμικού πλοίου που έχει κατασκευάσει, γεγονός που εξόργισε τον ηγέτη Κιμ Γιονγκ Ουν.
Τρεις αξιωματούχοι του ναυπηγείου Chongjin συνελήφθησαν καθώς ερευνάται η αιτία της αποτυχίας, η οποία οδήγησε το πλοίο να χάσει την ισορροπία του και να μείνει κολλημένο στη ράμπα.
Αναλυτές υποστηρίζουν ότι το ναυπηγείο δεν είχε την κατάλληλη εμπειρία για την κατασκευή και καθέλκυση ενός τέτοιου μεγάλου αντιτορπιλικού, ενώ η πίεση του Κιμ για γρήγορη ολοκλήρωση μπορεί να συνέβαλε στην αποτυχία.
Πιο αναλυτικά
Τρεις συλλήψεις αξιωματούχων ναυπηγείων έγιναν στην Βόρεια Κορέα, καθώς ερευνάται η αποτυχημένη καθέλκυση του αντιτορπιλικού του Πολεμικού Ναυτικού την περασμένη εβδομάδα, η οποία εξόργισε τον ηγέτη της χώρας, Κιμ Γιονγκ Ουν, ανέφεραν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης την Κυριακή.
Συνελήφθη ο επικεφαλής μηχανικός του ναυπηγείου Chongjin στη βορειοανατολική ακτή της Βόρειας Κορέας, καθώς και ο επικεφαλής του εργαστηρίου κατασκευής του κύτους και ένας αναπληρωτής διευθυντής για διοικητικές υποθέσεις, μετέδωσε το επίσημο Κεντρικό Πρακτορείο Ειδήσεων της Κορέας.
Ο Κιμ παρακολουθούσε αυτοπροσώπως την διαδικασία, καθώς το ναυπηγείο προσπαθούσε να καθελκύσει το νεότευκτο αντιτορπιλικό βάρους 5.000 τόνων την Τετάρτη, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Δορυφορικές εικόνες έδειξαν ότι ένα μεγάλο πλήθος είχε συγκεντρωθεί σε μια περίτεχνη τελετή, καθώς ο Κιμ επιδιώκει να δείξει τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού του ναυτικού της Βόρειας Κορέας.
Όμως το πλοίο έχασε την ισορροπία του καθώς οι μηχανικοί προσπάθησαν να το ρίξουν στο νερό. Μια δορυφορική εικόνα που ελήφθη μετά το ατύχημα έδειχνε το πλοίο να βρίσκεται στο πλάι, με την πρύμνη του στο νερό και την πλώρη του ακόμα κολλημένη στη ράμπα.
Ήταν καλυμμένο με μπλε μουσαμάδες, προφανώς για να το κρύψουν από τους κατασκοπευτικούς δορυφόρους. Η Βόρεια Κορέα συχνά πραγματοποιεί ευαίσθητες στρατιωτικές κατασκευές κάτω από μεγάλα στέγαστρα για τον λόγο αυτό.
Ο πρόεδρος Κιμ αποκάλεσε την αποτυχία της καθέλκυσης “εγκληματική πράξη” και υποσχέθηκε αυστηρή τιμωρία, ανέφεραν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης την περασμένη εβδομάδα. Κανονικά θα ήταν η δεύτερη εκτόξευση τέτοιου αντιτορπιλικού μέσα σε ένα μήνα.
Η πρώτη, τον Απρίλιο, στο λιμάνι Νάμπο στη δυτική ακτή, κύλησε ομαλά. Οι μηχανικοί έριξαν το πλοίο στην επιφάνεια της θάλασσας, αφήνοντας να μπει νερό στην δεξαμενή καθέλκυσης.
Η καθέλκυση με το πλάι
Σε έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, ένα ερευνητικό ινστιτούτο στην Ουάσινγκτον, αναλυτές δήλωσαν ότι το ναυπηγείο Chongjin μπορεί να μην ήταν το κατάλληλο για την καθέλκυση ενός αντιτορπιλικού, και μάλιστα τόσο μεγάλου, του μεγαλύτερου πολεμικού πλοίου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Βόρεια Κορέα.
Η χώρα έχει κατασκευάσει κυρίως φορτηγά πλοία, αλιευτικά σκάφη και βυθοκόρους και “αναμφίβολα στερείται σημαντικής τεχνογνωσίας στην κατασκευή και καθέλκυση μεγάλων πολεμικών πλοίων όπως το νέο αντιτορπιλικό”, ανέφερε η έκθεση.
Η καθέλκυση έγινε από τα πλάγια -μια μέθοδος που, σύμφωνα με αναλυτές, η Βόρεια Κορέα δεν είχε χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν για πολεμικά πλοία. Η συγκεκριμένη μέθοδος απαιτεί λεπτή δουλειά εξισορρόπησης, δήλωσε ο Τσόι Ιλ, συνταξιούχος πλοίαρχος του νοτιοκορεατικού Πολεμικού Ναυτικού.
Τα βαριά όπλα που είναι τοποθετημένα στο αντιτορπιλικό θα μπορούσαν να έχουν κάνει το έργο ακόμη πιο δύσκολο, πρόσθεσε. Νοτιοκορεάτες αναλυτές δήλωσαν ότι η πίεση του προέδρου Κιμ να δρομολογήσει το αντιτορπιλικό, ειδικά μετά την επιτυχή εκτόξευση του προηγούμενου, στο Νάμπο, μπορεί να οδήγησε τους μηχανικούς του Τσονγκτζίν να κάνουν εκπτώσεις στην διαδικασία, αναφέρουν οι Τάιμς της Νέας Υόρκης.