Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025

Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα του θεσμού Όλη η Ελλάδα μία Πολιτισμός 2025

Πρόσκληση για υποβολή προτάσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα "Όλη η Ελλάδα ένα Πολιτισμός" 2025 με θεματικό άξονα την πρόσληψη του παρελθόντος στην τέχνη.

Το πολιτιστικό καλοκαίρι του προγράμματος 2024 του θεσμού του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία, προσελκύοντας για 2 μήνες έναν σημαντικό αριθμό Ελλήνων αλλά και ξένων επισκεπτών. Με κεντρικό θεματικό άξονα την «σύγκρουση» το κοινό είχε τη μοναδική ευκαιρία να απολαύσει συνολικά 140 εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, παραστάσεων/δράσεων για παιδιά και εφήβους, χορού, εικαστικών/περφόρμανς και μουσικού θεάτρου σε αρχαία θέατρα, κάστρα, μνημεία, μουσεία, μονές, εκκλησίες, τζαμιά και σπήλαια ανά την Ελλάδα.

Στην έκτη χρονιά του, ο θεσμός “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” θέτει ως κεντρικό θεματικό άξονα: «Η πρόσληψη του παρελθόντος- Η σήμερον ως αύριον και ως χθες (Ανδρέας Εμπειρίκος)» καιπροσκαλεί την καλλιτεχνική κοινότητα της χώρας  να αναμετρηθεί με τα ερωτήματα και τις προκλήσεις, που θέτει το παρελθόν στο παρόν και στο μέλλον της τέχνης. Το παρελθόν μπορεί να είναι πηγή έμπνευσης ή βάρος, ένδοξο ή ντροπιαστικό, λησμονημένο ή διαρκώς παρόν. Η πρόσληψη του παρελθόντος από τους καλλιτέχνες είναι μια διαχρονική διαδικασία, ένας από τους βασικούς τρόπους μέσα από τους οποίους εξελίσσεται η ιστορία των τεχνών. Τίποτα στην τέχνη δεν είναι καινούργιο. Είναι όμως και όλα παλιά;

Στην τοπoειδική συνθήκη που υποβάλουν οι χώροι αρχαιολογικού ενδιαφέροντος σε ολόκληρη την επικράτεια, οι προτάσεις πρέπει να συνδιαλέγονται δημιουργικά με το παρελθόν ως έννοια, ως μεταφορά, ως ιστορική παρακαταθήκη, ως δημιουργική συνθήκη. Πώς η πρόσληψη του παρελθόντος μπορεί να γονιμοποιήσει το παρόν της τέχνης, χωρίς να τη δεσμεύει στην παρελθοντολαγνεία; Πώς μπορεί το παρελθόν να ιδωθεί μέσα από νέους τρόπους πρόσληψής του; Από τον (συχνά στείρο) σεβασμό, στην (συχνά άγονη) αποδόμησή του, η πρόσληψη του παρελθόντος αποτελεί έναν τόπο στον οποίο διαρκώς επιστρέφει δημιουργικά η τέχνη. Το “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” προσδοκά σε προτάσεις που θα αναμετρηθούν δημιουργικά με τα παραπάνω ερωτήματα ή θα θέσουν καινούργια.

Το πρόγραμμα 2025 του θεσμού του ΥΠΠΟ «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» θα συγκροτηθεί από τις προτάσεις που θα επιλεγούν από Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του Υπουργείου Πολιτισμού, κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης που απευθύνεται σε πολιτιστικούς φορείς που λειτουργούν με τη μορφή Αστικών μη Κερδοσκοπικών Εταιρειών (ΑΜΚΕ).

Οι προτάσεις θα υποβληθούν ηλεκτρονικά μέσω του Μητρώου Πολιτιστικών Φορέων (https://drasis.culture.gr/index.php/allofgreeceoneculture-gno) από τη Πέμπτη 03 Ιανουαρίου 2025  έως και τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025.

Κάθε πρόταση πρέπει να συνδυάζει τουλάχιστον δύο από τους έξι τομείς:

  • Μουσική (όλα τα είδη: κλασική, σύγχρονη, παραδοσιακή κτλ.) 
  • Θέατρο (όλα τα είδη: πρόζα, κουκλοθέατρο, θέατρο σκιών κτλ.)    
  • Χορό    (όλα τα είδη: κλασικός, σύγχρονος κτλ.). Απαιτείται πρωτότυπη μουσική ή διασκευή/παράφραση ήδη υπάρχουσας μουσικής 
  • Μουσικό Θέατρο (Απαιτείται πρωτότυπη μουσική)  
  • Εικαστικές Τέχνες/performance (όλα τα είδη:           ζωγραφική,     γλυπτική,          φωτογραφία κτλ.)
  • Παραστάσεις/δράσεις για παιδιά και εφήβους.

Στις προτάσεις των εικαστικών τεχνών, η έκθεση μπορεί να καλύπτει και ολόκληρη την περίοδο λειτουργίας του προγράμματος, ενώ η δεύτερη απαραίτητη τέχνη θα παρουσιάζεται μέχρι δύο φορές. 

Η Αττική δεν συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα του θεσμού για το 2025. Ωστόσο, ΑΜΚΕ με έδρα την Αττική μπορούν να υποβάλλουν πρόταση. Για τη μεγαλύτερη ωφέλεια και συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών, μετά από την επιλογή των αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και μνημείων από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, προβλέπεται συνεργασία με τους τοπικούς φορείς (Δήμους, Περιφέρειες, ΔΗΠΕΘΕ, τοπικά Φεστιβάλ κ.ο.κ.),  για την υλοποίηση των εκδηλώσεων. Το πλαίσιο της συνεργασίας αυτής θα καθοριστεί από το ΥΠΠΟ και την ΕΛΣ. 

Οι ΑΜΚΕ θα μπορούν συμπληρωματικά, να αναζητήσουν άλλες πηγές χρηματοδότησης όπως χορηγίες ή συμπαραγωγούς.  Οι τεχνικές προδιαγραφές (σκηνικά, φώτα, ήχος, προβολές), οι υπηρεσίες μεταφοράς και διαμονής καθώς και η επικοινωνία των παραγωγών θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στην κοστολόγηση της πρότασης.

Οι προτάσεις πρέπει να εμπίπτουν στις κάτωθι κατηγορίες κοστολόγησης, να είναι επαρκώς αιτιολογημένες και να περιλαμβάνουν απαραιτήτως αναλυτικό προϋπολογισμό και ονομαστική αναφορά όλων των συντελεστών για το σύνολο της κάθε παραγωγής. Κάθε έργο θα πρέπει να έχει διάρκεια 50-70 λεπτά με την υποχρέωση παρουσίασης δύο παραστάσεων, σε χώρο που θα καθοριστεί από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.

  • 15.000 € + ΦΠΑ για 40 παραγωγές  
  • 30.000 €  + ΦΠΑ για 20 παραγωγές
  • 60.000 €  + ΦΠΑ για 10 παραγωγές

Σύνολο: 70 παραγωγές, συνολικού προϋπολογισμού 1.800.000 € + ΦΠΑ

Σημείωση: Κατά την τελική επιλογή των προτάσεων, η κατανομή στις κατηγορίες χρηματοδότησης μπορεί να διαφοροποιηθεί, με την προϋπόθεση ότι το σύνολο θα αφορά σε 70 παραγωγές συνολικού προϋπολογισμού 1.800.000 € +ΦΠΑ.

Οι προτάσεις θα πρέπει να αφορούν σε πρωτότυπη δημιουργία, βασισμένη στον ως άνω θεματικό άξονα, με σκοπό την ανάπτυξη συνεργειών και συνθέσεων πολιτιστικής κληρονομιάς και σύγχρονης δημιουργίας.

Οι ενδιαφερόμενοι φορείς μπορούν να εγγραφούν, έως και τις 10 Ιανουαρίου 2025 στο Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού, ακολουθώντας τα βήματα που θα βρουν εδώ: https://drasis.culture.gr/index.php/taytothta-forea. Ως στοιχείο για την καταληκτική προθεσμία για εγγραφή στο Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά η ημερομηνία υποβολής της υπεύθυνης δήλωσης εγγραφής στο e-mail: [email protected] ή στο Πρωτόκολλο του ΥΠΠΟ (Μπουμπουλίνας 20-22) και όχι η ημερομηνία υποβολής ηλεκτρονικά της ταυτότητας του φορέα.

Οι ΑΜΚΕ για οποιοδήποτε ζήτημα αντιμετωπίσουν σχετικά με:

  • Το περιεχόμενο και τις τεχνικές προδιαγραφές της πρότασής τους, απευθύνονται στην Εθνική Λυρική Σκηνή (τηλ/e-mails: [email protected] / [email protected])
  • Την εγγραφή τους ή την ηλεκτρονική υποβολή του αρχείου της πρότασης, αποστέλλουν e-mail στο [email protected] ή απευθύνονται στα τηλέφωνα της Διεύθυνσης Πολιτιστικών Δράσεων και Εποπτείας (210 8201957, -956, -766, -962, – 781, -782, -712, -772, 787, -925,-718)

Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης για το 2025 καλύπτει όλο το φάσμα των τεχνών και είναι η εξής: 

  • Γιώργος Κουμεντάκης – Πρόεδρος της Επιτροπής, Συνθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΕΛΣ
  • Δημήτρης Μαραγκόπουλος – Συνθέτης, Επικεφαλής του Κύκλου “Γέφυρες” του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Ομότιμος Καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου – Μουσική και Παραστατικές Τέχνες
  • Κωνσταντίνος Χατζής – Σκηνοθέτης
    • Δάφνις Κόκκινος – Χορευτής, Χορογράφος, Διευθυντής της ΚΣΟΤ
    • Συραγώ Τσιάρα – Ιστορικός Τέχνης, Διευθύντρια Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου
    • Νατάσα Τριανταφύλλη – Σκηνοθέτις
    • Αναστασία Γκαδόλου – Αρχαιολόγος, Γενική Διευθύντρια Αρχαιολογικού Μουσείου  Θεσσαλονίκης

Εκ μέρους του ΥΠΠΟ, μετέχουν στην Επιτροπή χωρίς δικαίωμα ψήφου:

Η καθ. Άννα Παναγιωταρέα, Δημοσιογράφος, Σύμβουλος της Υπουργού Πολιτισμού

Η Δήμητρα Φίλιου, Αρχαιολόγος στη Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού.

Η αξιολόγηση των προτάσεων θα ξεκινήσει την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025  και θα ολοκληρωθεί την Τρίτη 4 Μαρτίου 2025. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν ως τις 11 Μαρτίου 2025.

Κάθε φορέας έχει δικαίωμα να υποβάλλει έως δύο προτάσεις, όμως δύναται να επιλεγεί μόνο μία πρόταση ανά φορέα. Για τις ΑΜΚΕ που θα επιλεγούν, θα καταρτιστούν συμβάσεις με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Τα δικαιώματα, για τη μετέπειτα χρήση των παραγωγών, ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους. Για το οπτικοακουστικό έργο που θα προκύψει από τις μαγνητοσκοπήσεις των επιλεχθεισών προτάσεων ανατρέξετε στο Παράρτημα.

 Επίσης, οι ΑΜΚΕ που θα επιλεγούν θα πρέπει να καταρτίσουν τριμηνιαίες συμβάσεις με τους ερμηνευτές  οι οποίες θα έχουν ισχύ μέχρι και την τελευταία παράσταση.

Οι φορείς που επιλέγονται να επιχορηγηθούν για την πραγματοποίηση συγκεκριμένης δράσης, θα λάβουν το εγκεκριμένο ποσό της επιχορήγησης με κατάθεση στον λογαριασμό τους, προκειμένου να καλυφθούν οι σχετικές δαπάνες. Για τον λόγο αυτό, είναι απαραίτητο οι φορείς να μην έχουν οφειλές προς το Δημόσιο και τον ΕΦΚΑ, δηλαδή, να είναι ενήμεροι φορολογικά και ασφαλιστικά για είσπραξη χρημάτων από Φορείς της Κεντρικής Διοίκησης. Δεν δύναται να επιχορηγηθεί φορέας στον οποίο τυχόν συμψηφισμός του ποσού επιχορήγησης, προκειμένου να αποπληρωθούν τυχόν οφειλές του προς Δημόσιο ή Ασφαλιστικά Ταμεία, επαπειλεί την πραγματοποίηση της επιχορηγούμενης δράσης.

Παρέκκλιση, κατά την κρίση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, δύναται να υπάρχει μόνο στην περίπτωση που ο αποκλεισμός ενός φορέα από την επιχορήγηση κρίνεται σαφώς δυσανάλογος, δηλαδή όταν μόνο μικρά ποσά φόρων ή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης δεν έχουν καταβληθεί σε σχέση με το ύψος της επιχορήγησης.

Οι ΑΜΚΕ ενδέχεται να υποβάλλουν ηλεκτρονικό τιμολόγιο για την καταβολή της αμοιβής τους εφόσον απαιτείται από την ισχύουσα νομοθεσία [βλ. σχετ. ΚΥΑ υπ’ αριθ. 52445ΕΞ/04-04-2023 (ΦΕΚ Β’ 2385/12-04-2023) με θέμα “Υποχρέωση υποβολής ηλεκτρονικών τιμολογίων από τους οικονομικούς φορείς”].

Το πρόγραμμα του Θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» για το 2025 θα πραγματοποιηθεί από την 1η  Ιουλίου έως και την 31η Αυγούστου σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία ανά την επικράτεια που θα επιλέξει η Επιτροπή Αξιολόγησης σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4858/2021. Επίσης, οι ΑΜΚΕ δύνανται να δηλώσουν το επιθυμητό χρονικό διάστημα παρουσίασης της παραγωγής τους χωρίς αυτό να είναι δεσμευτικό στην τελική κατάρτιση του προγράμματος. Το προτεινόμενο διάστημα θα ήταν χρήσιμο να περιλαμβάνει 2 εβδομάδες από τον μήνα Ιούλιο και 2 εβδομάδες από τον μήνα Αύγουστο.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή αναλαμβάνει τη διοικητική και οργανωτική ευθύνη του προγράμματος σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

H ΕΛΣ έχει αναλάβει ως δικαιούχος την υλοποίηση του Έργου «Sub.3.29 Πλατφόρμα διαχείρισης πολιτιστικών εκδηλώσεων σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία», το οποίο εντάχθηκε στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Από τις προτάσεις που θα επιχορηγηθούν για το Πρόγραμμα του 2025,  η ΕΛΣ θα επιλέξει και θα μαγνητοσκοπήσει / ηχογραφήσει είκοσι (20) παραγωγές, με σκοπό να δημιουργηθούν 20 ταινίες υψηλής ανάλυσης. Ως εκ τούτου, η υποβολή της πρότασης συνεπάγεται την αποδοχή όλων των όρων της πρόσκλησης και του παρόντος παραρτήματος, καθώς και την πιθανότητα μαγνητοσκόπησης & ηχογράφησης της παραγωγής.

Αναλυτικότερα:

Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

«Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ο Τραμπ σταματά την αμερικανική αναπτυξιακή βοήθεια στο εξωτερικό για 90 ημέρες

Ο Ντόναλντ Τραμπ διέταξε την αναστολή της αμερικανικής αναπτυξιακής...

ΔΥΠΑ: Στους 977.687 έφθασαν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Δεκέμβριο

Το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων στη ΔΥΠΑ τον Δεκέμβριο...

Συνάντηση του Σωκ. Φάμελλου με την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελίων

Ο Σωκράτης Φάμελλος συναντήθηκε με την Ένωση Δικαστών και...

Ανεξόφλητα ενοίκια: Οι δύο ενέργειες των ιδιοκτητών για να μην φορολογηθούν έως και 45%

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων κινδυνεύουν να φορολογηθούν έως και 45%...

Μικτές αντιδράσεις στις αγορές της Ασίας μετά τις δηλώσεις του προέδρου των ΗΠΑ

Μικτές αντιδράσεις από τις ασιατικές αγορές κατά την πρώτη...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Η Κληρονομιά μας»: Το βραβευμένο έργο για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Το πολυβραβευμένο έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ Η Κληρονομιά μας ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις 13 Φεβρουαρίου, στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»...

Ίρυμα Β&Ε Γουανδρή: Jazz στο Μουσείο με Harris Lambrakis Quartet – «Η τέχνη των απλών υλικών και η μουσική»

Η σειρά συναυλιών του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή Jazz στο Μουσείο, που φέτος έχει τίτλο “Jazz Interactions” και εξερευνά τους διαφορετικούς τρόπους που η μουσική...

Eurovision 2025: Η σειρά συμμετοχής των 12 φιναλίστ στον Εθνικό Τελικό

Η κλήρωση, από την οποία προέκυψε η σειρά εμφάνισης των 12 φιναλίστ του Εθνικού Τελικού για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Eurovision 2025, έγινε σήμερα Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025, στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, στην Αγία...

Eurovision 2025: Η σειρά των 12 φιναλίστ στον Εθνικό Τελικό

Η κλήρωση, από την οποία προέκυψε η σειρά εμφάνισης των 12 φιναλίστ του Εθνικού Τελικού για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Eurovision 2025, έγινε σήμερα Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025, στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, στην Αγία...

Release Athens 2025: Beth Gibbons στο Θέατρο Λυκαβηττού

Η μοναδική Beth Gibbons, η στοιχειωτική και μαγική φωνή των Portishead, έρχεται στην Αθήνα για μία συγκλονιστική εμφάνιση, την Κυριακή 20 Ιουλίου, στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού, σε μια...

Ο Τομ Χανκς εξέφρασε ενδιαφέρον για ένα μικρό κινητό Μουσείο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

Μπορεί να μην είναι αναμενόμενο αλλά ο σούπερ σταρ του Χόλιγουντ, Τομ Χανκς εκδήλωσε ενδιαφέρον για ένα μικρό Μουσείο σε μια αγροτική περιοχή της...

Οι διακριθείσες ταινίες του Φεστιβάλ Ολυμπίας έρχονται στην Ταινιοθήκη

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους επιστρέφει στην Αθήνα και την Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48, μετρό Κεραμεικός) με ένα...

Ufo: Ένα έργο που “παίζει” με τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την εξωγήινη ζωή

Σε πανελλήνια πρεμιέρα η Θεσσαλονίκη υποδέχεται απόψε στο Θέατρο Αυλαία από την ομάδα “Άνθρωπος στη θάλασσα”, το θεατρικό έργο του Ivan Vyrypaev“UFO”, σε σκηνοθεσία Κλαίρης Χριστοπούλου, κάθε Δευτέρα και...

Με το κομμάτι ODYSSEY συμμετέχουν οι DINAMIS στον Εθνικό Διαγωνισμό Eurovision

Με μεγάλη συγκίνηση και ενθουσιασμό μίλησαν στο ΕΡΤNews, στην εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ και στους δημοσιογράφους Κώστα Παπαχλιμίντζο και Κατερίνα Δούκα, τα μέλη του συγκροτήματος...

The Ballad of Wallis Island”: Παγκόσμια πρεμιέρα της Κάρι Μάλιγκαν στο Φεστιβάλ Σάντανς

Η νέα ταινία της πολυβραβευμένης σταρ Κάρι Μάλιγκαν (Carey Mulligan) “The Ballad of Wallis Island” θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σάντανς.Σημειώνεται ότι...