Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε νέες αυστηρές ρυθμίσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με έμφαση στην έννοια της υποτροπής και εξοντωτικά πρόστιμα για παραβάτες. Στο πλαίσιο αυτό, εντός Ιουλίου θα τεθούν σε λειτουργία 380 κάμερες στην Αττική για την καταγραφή παραβάσεων, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα εγκατασταθούν και σε κεντρικές λεωφόρους.
Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε επίσης αυστηρές ποινές για υπερβολική ταχύτητα και προανήγγειλε ελέγχους στις επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων.
Τέλος, πρότεινε μια ενδιάμεση λύση για τη χρήση λεωφορειολωρίδων από ταξί, επιτρέποντας τη λήψη και αποβίβαση επιβατών.
Πιο αναλυτικά
«Εισάγεται μία νέα λογική και η έννοια της υποτροπής στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας στο OPEN, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα των λεωφορειολωρίδων και τη χρήση τους από τα ταξί.
Ο κ. Κυρανάκης διευκρίνισε ότι τα πρόστιμα θα είναι «εξοντωτικά» για τη δεύτερη και την τρίτη παράβαση, σηματοδοτώντας μια πιο σκληρή στάση απέναντι στους παραβάτες.
Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε ότι εντός Ιουλίου θα τεθούν σε λειτουργία 380 κάμερες από την Περιφέρεια Αττικής. Επιπλέον, από τον Σεπτέμβριο, θα ακολουθήσει η εγκατάσταση καμερών σε μεγάλες λεωφόρους και φανάρια, με στόχο την καταγραφή των παραβάσεων σε πραγματικό χρόνο.
Επιπλέον, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναφέρθηκε στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών, εξηγώντας ότι η ηλεκτρονική κλήση «θα έρχεται μέσω της θυρίδας του πολίτη. Έτσι είτε σε σταματά ο αστυνομικός στον δρόμο, είτε έρχεται ψηφιακή κλήση, θα γνωρίζεις ότι εντός μιας 5ετιας έχεις 3 υποτροπές».
Τι είπε για τις κυρώσεις για υπερβολική ταχύτητα και για το θέμα των λεωφορειολωρίδων και των ταξί
Στη συνέχεια ο κ. Κυρανάκης έδωσε βάρος στις νέες κυρώσεις για υπερβολική ταχύτητα, λέγοντας πως «στη νέα ποινή για όσους τρέχουν με πάνω από 200χλμ./ώρα, από την πρώτη φορά υπάρχει πρόστιμο 1.200 ευρώ και υπάρχει αφαίρεση διπλώματος για 1 έτος».
Επιπλέον, ανακοίνωσε αυστηρότερους ελέγχους στις επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων στα νησιά, επισημαίνοντας ότι «δεν νοικιάζουν κράνη ενώ έχουν υποχρέωση να το κάνουν».
Κλείνοντας, ο Κώστας Κυρανάκης αναφέρθηκε στη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, αποκαλύπτοντας ότι «η εισήγηση του ΟΑΣΑ που έχω στα χέρια μου είναι να απαγορευτούν πλήρως τα ταξί. Εγώ πρότεινα μια ενδιάμεση λύση: να μην στερήσουμε το έσοδο στους οδηγούς ταξί και άρα να μπορούν να πάρουν επιβάτη αν μπουν για λίγο στη λεωφορειολωρίδα και έχω κάνει και μια υποχώρηση να μπορούν να αφήνουν επιβάτη πίσω από λεωφορεία».
Δείτε το βίντεο του OPEN: