Δύο εβδομάδες μετά τη συντριβή του αεροσκάφους Boeing 787 της Air India στο Αχμενταμπάντ, τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν αδιευκρίνιστα, με τουλάχιστον 279 νεκρούς, συμπεριλαμβανομένων επιβατών και πολιτών στο έδαφος. Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας, Μουρλιντάρ Μοχόλ, δήλωσε ότι όλα τα σενάρια, συμπεριλαμβανομένου της δολιοφθοράς, εξετάζονται, ενώ αναμένονται τα αποτελέσματα από την ανάλυση των μαύρων κουτιών.
Η συντριβή αυτή είναι η πρώτη που αφορά το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους. Μέχρι τώρα, 260 θύματα έχουν ταυτοποιηθεί μέσω DNA και οι έρευνες συνεχίζονται.
Πιο αναλυτικά
Δύο εβδομάδες μετά το αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία όπου το Boeing 787 συνετρίβη κατά την απογείωσή του από το Αχμενταμπάντ, τα αίτια της τραγωδίας ακόμα δεν έχουν διευκρινιστεί.
Αρμόδιος υπουργός της Ινδίας που ερευνά τους λόγους όπου οδηγήθηκαν στον θάνατο τουλάχιστον 279 άνθρωποι –είτε επιβάτες του αεροπλάνου είτε πολίτες που βρίσκονταν στο κτίριο όπου προσέκρουσε- παραδέχθηκε πως όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά.
«Όλες οι πλευρές εξετάζονται» είπε ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας, Μουρλιντάρ Μοχόλ, απαντώντας σε ερώτηση αναφέροντας μάλιστα πως ακόμα και το σενάριο της δολιοφθοράς είναι ανοιχτό.
Η μεγαλύτερη παγκόσμια αεροπορική τραγωδία που συνέβη από το 2014, κόστισε τη ζωή σε 279 ανθρώπους, όπως αναφέρθηκε. Ένας μονάχα επιβάτης του αεροπλάνου της Air India, επέζησε από θαύμα καθώς καθόταν κοντά σε μια έξοδο κινδύνου στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου που μετέφερε 242 επιβαίνοντες, πάνω σε μια συνοικία της πόλης λίγο μετά την απογείωσή του.
Τουλάχιστον 38 άνθρωποι σκοτώθηκαν στο έδαφος.
Ο κυβερνήτης εξέδωσε σήμα συναγερμού λίγο μετά την απογείωση, έγινε γνωστό από τον υπουργό Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας, χωρίς να αποκαλύψει επί του παρόντος άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος.
Σε βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας μετά την πτώση, διακρίνεται το Boeing Dreamliner να αδυνατεί να πάρει ύψος, κατόπιν να συντρίβεται στο έδαφος μέσα σε μια πύρινη σφαίρα.
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο NDTV, o Μοχόλ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο σενάριο μιας ταυτόχρονης βλάβης στους δύο κινητήρες του αεροσκάφους.
«Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ», υπενθύμισε.
«Η έκθεση (της έρευνας) θα μας επιτρέψει να πούμε εάν οι κινητήρες είχαν κάποιο πρόβλημα, εάν επρόκειτο για ένα ζήτημα τροφοδότησης με κηροζίνη και γιατί οι δύο κινητήρες σταμάτησαν να λειτουργούν», συμπλήρωσε ο υπουργός.
«Είναι πολύ νωρίς να το πω, όμως, όποια κι αν είναι η αιτία (του δυστυχήματος), θα τη μάθουμε», συνέχισε ο Μοχόλ, προσθέτοντας πως θα δημοσιευτεί μία έκθεση «εντός τριών μηνών».
Τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους της Air India, ο καταγραφέας των τεχνικών δεδομένων της πτήσης (FDR) και εκείνος των συνομιλιών εντός του πιλοτηρίου (CVR), αναλύονται στην Ινδία.
Η συντριβή της πτήσης 171 της Air India, με προορισμό το Λονδίνο, είναι η πρώτη στην οποία εμπλέκεται ένα B-787, τα οποία τέθηκαν σε υπηρεσία το 2011.
Η πολιτική Αεροπορία διέταξε την επομένη του δυστυχήματος μια επιθεώρηση των άλλων 33 B-787 που χρησιμοποιεί Air India. Ο Μοχόλ επανέλαβε σήμερα πως αυτή η επιθεώρηση δεν αποκάλυψε «κανένα πρόβλημα».
Έως σήμερα, οι ιατροδικαστές κατάφεραν, χάρη στο DNA, να ταυτοποιήσουν 260 θύματα.
Το έργο της ταυτοποίησης συνεχίζεται.