Στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2025, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ κλήθηκαν να εξετάσουν τη μουσική ως παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας, μέσα από τη μελέτη ενός διασκευασμένου άρθρου και του ποιήματος «Τραγούδι στο δρόμο» του Τάσου Λειβαδίτη.
Παρά το γεγονός ότι το θέμα προέρχεται από τη Β’ λυκείου και θεωρείται προσιτό, οι φιλόλογοι επισημαίνουν ότι οι ασκήσεις ήταν αυξημένης δυσκολίας, καλύπτοντας ευρύ φάσμα θεωρίας.
Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αναλύσουν τη συναισθηματική επίδραση της μουσικής και να εκφράσουν τις απόψεις τους μέσω γραπτών εργασιών.
Πιο αναλυτικά
Στην προσφορά της μουσικής στον άνθρωπο και στην αξία της ως τρόπο παγκόσμιας γλωσσικής επικοινωνίας πραγματεύεται το θέμα των Νέων Ελληνικών, που κλήθηκαν να επεξεργαστούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ σήμερα, Σάββατο, πρώτη ημέρα Πανελλήνιων 2025.
Η Ελευθερία Πολίτη, φιλόλογος, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Νέας Σμύρνης ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ ότι τα σημερινά θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων αφορούν μία ενότητα που διδάσκεται τυπικά στη Β’ λυκείου και «αποτελεί ένα εύκολα διαχειρίσιμο θέμα, καθώς τα κείμενα είναι απλά στην κατανόησή τους».
Ωστόσο, όπως σημείωσε, οι ασκήσεις ήταν αυξημένης δυσκολίας και κάλυπταν ένα μεγάλο εύρος της θεωρίας.
Υπενθυμίζεται, ότι οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ κλήθηκαν να αναλύσουν ένα διασκευασμένο άρθρο από το διαδίκτυο και το ποίημα «Τραγούδι στο δρόμο», του Τάσου Λειβαδίτη.
Αντικείμενό τους ήταν η επιρροή της μουσικής στον ανθρώπινο νου και οργανισμό, αλλά και τα συναισθήματα που προκαλεί η μουσική και το τραγούδι.
Αναλυτικότερα, οι υποψήφιοι, πέραν των ερωτήσεων συντακτικού, λεξιλογίου και ερμηνείας, κλήθηκαν να γράψουν σε ένα άρθρο που θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα του σχολείου τους (200-250 λέξεις), τι προσφέρει, κατά τη γνώμη τους, η μουσική στον άνθρωπο και γιατί θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας.
Επιπλέον, με αφορμή το ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αναπτύξουν σε ένα ενιαίο κείμενο 100-150 λέξεων, τις σκέψεις τους και τα συναισθήματα που τους προκάλεσε το ποίημα, κάνοντας παράλληλα αναφορές στα σημεία του ποιήματος που τα δικαιολογούν.