Η ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει στην ανάκτηση του λειτουργικού περιθωρίου στο 4% έως το 2028, επαναφέροντας τα επίπεδα του 2021, και στην ανάπτυξη δικτύου 900 καταστημάτων.
Η εταιρεία βρίσκεται στον τρίτο χρόνο του πενταετούς πλάνου αναδιάρθρωσης, που περιλαμβάνει μετατροπές καταστημάτων σε franchise και κλείσιμο ζημιογόνων σημείων. Το 2024 ήταν ζημιογόνο, με κύκλο εργασιών 1,94 δισ.
ευρώ, αλλά τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν. Οι επενδύσεις επικεντρώθηκαν σε νέες τεχνολογίες και ανακαινίσεις, ενώ η εταιρεία προχωρά σε αυτοματοποίηση και επέκταση του e-commerce.
Στρατηγικός στόχος είναι η αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η επέκταση του δικτύου franchise.
Πιο αναλυτικά
Μέχρι το 2028, η ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει στην επαναφορά του λειτουργικού περιθωρίου στο 4%, δηλαδή στα επίπεδα που ήταν το 2021, και στην ανάπτυξη δικτύου 900 καταστημάτων, όπως δήλωσε χθες (29.9.2025) σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Λαβίδας.
Σήμερα, η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι στον τρίτο χρόνο ολοκλήρωσης του πενταετούς πλάνου αναδιάρθρωσής της, το οποίο περιλαμβάνει μετατροπές εταιρικών καταστημάτων σε franchise, κλείσιμο ζημιογόνων σημείων και ανακαινίσεις καταστημάτων, ενώ η κερδοφορία της βρίσκεται στο 1,4%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα καταστήματα της εταιρείας ανήλθαν σε 652 το 2025 από 624 το 2024. Από αυτά, τα 254 είναι εταιρικά, τα 384 είναι franchise και τα 14 είναι ENA Food Cash & Carry. Φέτος, άνοιξαν 2 νέα εταιρικά και 35 franchise, ενώ 24 εταιρικά καταστήματα μετατράπηκαν σε franchise, με την εταιρεία να στοχεύει σε 700 franchise και 200 εταιρικά καταστήματα μέχρι το 2028. «Κοιτάμε κυρίως βόρεια Ελλάδα και νησιά», επισήμανε ο κ. Λαβίδας.
Όσον αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο ίδιος ανέφερε ότι παραμένουν στρατηγικός μοχλός αξίας, με στόχο αύξησης μεριδίου στο 40% μέσα στην επόμενη πενταετία και εισαγωγής 450 νέων προϊόντων και 1.000 κωδικών έως το 2027.
Ζημιογόνο το 2024 για την εταιρεία
Το 2024, ο κύκλος εργασιών (τζίρος) της ΑΒ Βασιλόπουλος διαμορφώθηκε στο 1,94 δισ. ευρώ, έναντι 1,97 δισ. ευρώ το 2023, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του δικτύου καταστημάτων. «Κάνουμε πολλές αλλαγές στα καταστήματα μας, έχουμε κλείσει μαγαζιά, έχουμε ανακαινίσει μαγαζιά, είμαστε ακριβώς έτσι όπως είχαμε υπολογίσει, όταν ξεκινούσαμε την πορεία μας», σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.
Τα λειτουργικά κέρδη φαίνεται να αυξήθηκαν σε σχέση με το 2023, φτάνοντας στα 13,8 εκατ. ευρώ από 6,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 68,7 εκατ. ευρώ έναντι 59,6 εκατ. ευρώ και η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία στα 26,7 εκατ. ευρώ.
«Το 2024 δεν είχαμε πιάσει τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς και δεν μπορέσαμε να πιάσουμε τον τζίρο, αλλά φέτος ακολουθούμε τον ρυθμό της αγοράς και είμαστε στο 5,5%», τόνισε ο κ. Λαβίδας, προσθέτοντας ότι ο τζίρος της αλυσίδας για το 2025 θα έχει θετικό πρόσημο.
Πού εστίασαν οι επενδύσεις της εταιρείας
Στα 41,5 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι συνολικές επενδύσεις της εταιρείας για το 2024. Από αυτά, τα 9,5 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν σε νέα καταστήματα, 14,5 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις, 6 εκατ. ευρώ σε αποθήκες και διανομή, 6 εκατ. ευρώ σε υποδομές, 4 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και 1,5 εκατ. ευρώ σε πράσινη ανάπτυξη.
«Το σημαντικότερο είναι να διαθέτουμε κεφάλαια για επενδύσεις στις τιμές, ώστε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να επενδύει 240 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες και μειώσεις τιμών το 2024, ενώ για το 2025 το ύψος της επένδυσης στις τιμές θα φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση στις επισκέψεις πελατών κατά 5%.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στα μικρά σούπερ μάρκετ γειτονιάς, τα οποία αναπτύχθηκαν με 6,1% την ώρα που η ανάπτυξη της αγοράς ήταν στο 3,8%. Φέτος, η ανάπτυξή τους βρίσκεται στο 9,6% από 7,7%.
Για τον περιορισμό των δαπανών, η εταιρεία προχωρά σε επενδύσεις αυτοματοποίησης, με στόχο το 70% των εταιρικών καταστημάτων να διαθέτει αυτόματα ταμεία εξυπηρέτησης έως το τέλος του 2025, 200 σημεία και 670 μηχανήματα. Αυτή η επένδυση ανέρχεται στα 3,5 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών σε 190 καταστήματα, επένδυση ύψους 7 εκατ. ευρώ, με περισσότερα από 800.000 νέα ταμπελάκια να μπαίνουν στα ράφια μόνο μέσα στη φετινή χρονιά.
Τα επόμενα βήματα
Η εταιρεία προχωρά με σαφή προσανατολισμό στην επέκταση του fast delivery και της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, στην περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce, στην επέκταση του δικτύου franchise και σε νέες τεχνολογίες.
Πέρα από τα ανοίγματα και τις μετατροπές καταστημάτων από εταιρικά σε franchise, ο κ. Λαβίδας αποκάλυψε ότι πριν από λίγες μέρες υπέγραψαν την εξαγορά πέντε καταστημάτων της αλυσίδας Πτολεμαΐς στην Πτολεμαΐδα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρία εξετάζει ευκαιρίες που «κουμπώνουν» στρατηγικά στο δίκτυό της.
Την ίδια στιγμή, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ενδιαφέροντος για ορισμένα καταστήματα που ίσως μείνουν εκτός συμφωνίας, εάν προχωρήσουν σε deal ο Μασούτης και ο Κρητικός.