Πόση ικανότητα χάνουν οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πότε

Η αξιοπιστία και η διάρκεια ζωής των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαρτώνται από τη χρήση και τη σωστή διαχείριση της ενέργειας.
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Θα γραφτούν πολλά, έπειτα από όσα συνέβησαν στην Αράχωβα, με ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν ξεμείνει από ενέργεια.

Το θέμα είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διαφορετική φιλοσοφία κτήσης, δηλαδή αγοράς, αλλά και χρήσης.

Για τον λόγο αυτό εμπιστευόμαστε τους ειδικούς και δεν κάνουμε αυτά που νομίζουμε ότι είναι σωστά. Κυρίως οφείλουμε να έχουμε πάντα φορτισμένη σε υψηλό ποσοστό τη μπαταρία του οχήματός μας εάν πρόκειται να ταξιδέψουμε και εν συνεχεία να γνωρίζουμε κατά τη διαδρομή αλλά και εκεί που πηγαίνουμε που υπάρχουν φορτιστές, ώστε να κάνουμε ενδιάμεσα φορτίσεις αλλά και εκεί που θα καταλήξουμε.

Η διαχείριση της ενέργειας είναι το Α και το Ω κατά τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όσο περισσότερο κινούμαστε με μεγάλες ταχύτητες, τόσο περισσότερο ενέργεια καταναλώνουμε. Επίσης, ενώ στην πόλη η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι μικρή και το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας που μετατρέπει τη θερμική ενέργεια από το ρολάρισμα και το φρενάρισμα (με τα σταμάτα – ξεκίνα) σε κινητική, αφού την αποθηκεύσει στη μπαταρία, στον αυτοκινητόδρομο που δεν υπάρχει το σταμάτα – ξεκίνα αλλά συνεχής κίνηση, τότε έχεις μόνο κατανάλωση και όχι ανάκτηση, κάτι που σημαίνει ότι το ποσοστό ενέργειας στην μπαταρία μειώνεται σχετικά γρήγορα και πάλι ανάλογα το πόσο γρήγορα οδηγείς. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων βάζουν ηλεκτρονικό κόφτη στα 130 – 140 χλμ./ώρα, ώστε να μην μπορούν να οχήματα να κινηθούν με μεγαλύτερη ταχύτητα και απωλέσουν σε σύντομο χρόνο την ενέργεια του έχουν.

Όπως συμβαίνει με κάθετί που έχει μπαταρία, υπάρχει λογική απώλεια της χωρητικότητάς της με το πέρασμα του χρόνου. Αν είναι μεγάλη η απώλεια σε λίγο χρόνο, τότε είναι ελαττωματική, γι’ αυτό υπάρχουν και οι εγγυήσεις. Και επί του προκειμένου, οι κατασκευαστές αυτοκινήτου δίνουν 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ. για κάθε μπαταρία και από όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα, απειροελάχιστες αντικαταστάσεις έχουν συμβεί παγκοσμίως μέσα σε αυτό το διάστημα.

Βέβαια τα 8 χρόνια εγγύηση δε σημαίνει ότι η διάρκεια ζωής μιας μπαταρία είναι 8 χρόνια, αλλά πολλά περισσότερα. Όμως, μπορεί μετά από 15 χρόνια -και πάλι ανάλογα τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει κάποιος και πόσο τακτικά τη φορτίζει- να βρίσκεται στο 85% της χωρητικότητάς της, που σημαίνει ότι θα έχει μειωθεί κάπως η απόδοσή της.

Και επειδή αναφέρθηκα στο πόσο τακτικά τη φορτίζει ή με πόση ισχύ τη φορτίζει, καλό είναι να αφήνουμε να ξεφορτίζει αρκετά ώστε να την ξαναφορτίζουμε και να μην έχουμε, για παράδειγμα, 80% ενέργεια και δεν έχουμε ταξίδι μπροστά μας, και πάμε να τη φορτίσουμε στο 100%.

Μάλιστα, πολλοί κατασκευαστές έχουν ρύθμιση στο αυτοκίνητο ώστε αν θέλεις να φορτίζεις μόνο μέχρι το 80%, ώστε να μην είσαι με κάθε φόρτιση πάντα στο 100%, ακριβώς για να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής η μπαταρία και μεγαλύτερη απόδοση σε βάθος χρόνου.

Πόση ικανότητα χάνουν οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πότε

Όσο για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ακόμα και αν μειωθεί αρκετά η χωρητικότητά της και χρειάζεται αλλαγή, τότε η παλαιά μπαταρία δεν είναι άχρηστη, καθώς πέραν της ανακύκλωσης, μπορεί να λειτουργήσει ως power bank, δηλαδή χώρος αποθήκευσης ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλού, όπως έχει γίνει με τον φωτισμό του γηπέδου ποδοσφαίρου του Αγιαξ στην Ολλανδία, από δεκάδες παλιές μπαταρίες Nissan Leaf.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη της P3, μιας εταιρείας συμβούλων διαχείρισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με τους ειδικούς φόρτισης Aviloo, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν περίπου 5% της χωρητικότητάς τους στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα, αλλά μετά η απώλεια συμβαίνει σχετικά αργά. Ακόμη και μετά από τα 200.000 χιλιόμετρα, ο μέσος όρος των μπαταριών εξακολουθεί να διατηρεί χωρητικότητα περίπου 87%.

Στα δεδομένα που αναλύθηκαν για μπαταρίες 7.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το σύνολο έδειξε ότι στα 160.000 χιλιόμετρα όπου ισχύουν οι εγγυήσεις των κατασκευαστών, οι μπαταρίες δεν παρουσιάζουν μεγάλες απώλειες της χωρητικότητάς τους.

Κατά μέσο όρο, στα 100.000 χιλιόμετρα η χωρητικότητα φτάνει το 90% και το 87% μεταξύ 200.000 και 300.000 χιλιομέτρων.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων κύκλων φόρτισης, σχηματίζεται ένα στρώμα ενδιάμεσης φάσης στερεού ηλεκτρολύτη στην άνοδο της κυψέλης της μπαταρίας (δηλαδή στον αρνητικό ακροδέκτη της). Αυτή είναι μια κοινή διαδικασία, αλλά ποικίλλει λόγω των παραλλαγών στη ρύθμιση της χημείας της μπαταρίας. Η συνετή οδήγηση και η σωστή διαχείριση της μπαταρίας αποτελεί έναν λόγο που διατηρούν σε καλή κατάσταση τις μπαταρίες.

Από την άλλη στην πράξη, οι γρήγορες φορτίσεις (από φορτιστές μεγάλης ισχύος), αλλά και η γρήγορη οδήγηση, όπως σημείωσα παραπάνω, έδειξαν ότι μείωσαν γρηγορότερα τη χωρητικότητα των μπαταριών. Πολλά αυτοκίνητα, μάλιστα, καταγράφουν και ιστορικό φορτίσεων, πόσες φορές και με πόση ισχύ.

Όσον αφορά τη γήρανση των μπαταριών, αυτές προτιμούν τις χαμηλές έως μεσαίες θερμοκρασίες, που είναι μέχρι τους 25°C. Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε χημικές αντιδράσεις που έχουν ως αποτέλεσμα την επιταχυνόμενη υποβάθμιση της χωρητικότητας. Η πολύ γρήγορη φόρτιση σημαίνει υψηλότερη τάση στην κυψέλη, η οποία επιταχύνει τη γήρανση της μπαταρίας μακροπρόθεσμα. Τα δεδομένα έδειξαν ότι όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να σταθμεύσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πρέπει η μπαταρία να έχει χαμηλή έως μεσαία φόρτιση (10-50%).

Ας ακολουθήσουμε λοιπόν αυτούς τους κανόνες, όσοι θέλουμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς να χρειάζεται να έχουμε κατά νου κάτι άλλο.


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Light: «Έκανα λάθος» – Απολογείται δημόσια για τον προσβλητικό στίχο στο νέο του τραγούδι

Ολυμπιακός: Παρών ο Ορτέγκα στην πανηγυρική φιέστα κόντρα στον ΠΑΟΚ

Wall Street: Άλμα στο πράσινο η συνεδρίαση μετά τις δηλώσεις Λούτνικ

Θάλωσι: Η μαγευτική λίμνη-φάντασμα της Πεντέλης που εξαφανίστηκε

Δημοσκόπηση GPO: Εντυπωσιακή άνοδος στα ποσοστά της ΝΔ – Σκληρή “μονομαχία” ΠΑΣΟΚ και Πλεύσης Ελευθερίας για τη δεύτερη θέση

Ηράκλειο: «Οι ρωγμές στις Βούτες επιδεινώθηκαν από τη διαρροή νερού» – Τι αποκαλύπτει ο καθηγητής Γεωλογίας Αβραάμ Ζεληλίδης

Ζελένσκι: Ο Τραμπ άρχισε να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα διαφορετικά – Τι αποκάλυψε για τη συνάντησή τους στο Βατικανό

Ολυμπιακός: Σαρώθηκαν τα εισιτήρια διαρκείας για τη νέα σεζόν

Η αηδιαστική έκπληξη που κρυβόταν μέσα σε σοκολατένιο λαγουδάκι – «Άρχισα να τρώω και ένιωσα κάτι που νόμιζα ότι ήταν τρίχες»

Γιώργος Καραμίχος: «Αν γνώριζα την πρόκληση του “Πες τη λέξη”, θα απαιτούσα αστρονομική αμοιβή»

“Άγιος έρωτας” Spoiler: Η Κατρίν συνελήφθη αιφνιδιαστικά στη μαγική βραδιά των αρραβώνων της

Σύσκεψη για τη βία στα Πανεπιστήμια: Έρχονται «συνέπειες» για τους δράστες – Κυρώσεις και στα Ιδρύματα που δεν συμμορφώνονται με τον νόμο

Λάμπρος Κωνσταντάρας: «Η κληρονομιά του παππού μου είναι τιμητικό “βάρος” που φέρω»

Ινδία: Τραγωδία με έξι νεκρούς και πάνω από 80 τραυματίες από ποδοπάτημα σε θρησκευτική τελετή

Βιτόρια για το ΑΕΚ – Παναθηναϊκός: «Θα παλέψουμε μέχρι τέλους για τη νίκη»

00:00 / 00:00

Hyundai Ioniq 5 σπάει το φράγμα των 671.000 km και καλπάζει ασταμάτητο

Το Hyundai Ioniq 5 έχει σπάσει το φράγμα των 671.000 χιλιομέτρων, διατηρώντας την μπαταρία του σε εξαιρετική κατάσταση με 87% της χωρητικότητάς της. Η...

Akio Toyoda: Τα ηλεκτρικά οχήματα κρύβουν σκοτεινή αλήθεια

Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, επαναλαμβάνει τις επιφυλάξεις του σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, υποστηρίζοντας ότι τα υβριδικά οχήματα είναι πιο φιλικά προς το...

Νέα βράβευση για τα κορυφαία ελαστικά Kumho ECSTA PS71

Το Kumho ECSTA PS71 βραβεύτηκε πρόσφατα από το Auto Bild ως ένα από τα κορυφαία ελαστικά στην κατηγορία Ultra High Performance (UHP), με εξαιρετική...

Carabinieri απορρίπτουν Alfa Romeo Tonale: Αποτυγχάνει στις καταδιώξεις;

Η απόφαση των Carabinieri να εφοδιαστούν με την Alfa Romeo Tonale έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην Ιταλία, καθώς το συνδικάτο UNARMA αμφισβητεί την καταλληλότητά της...

Ακόμα και ηλεκτρικό, το Mazda MX-5 θα χορεύει στις στροφές! Αποκαλύπτουν οι πατέντες!

Το Mazda MX-5, το εμβληματικό ρόουντστερ που έχει καθορίσει την κατηγορία του από το 1989, ετοιμάζεται να εισέλθει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, διατηρώντας όμως...

Θρίαμβος των επαγγελματικών Ford στην ελληνική αγορά

Η Ford διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (LCV), καταγράφοντας για τον Μάρτιο του 2025 ένα εντυπωσιακό μερίδιο 30%. Τα μοντέλα της,...

Αποκάλυψη: Αυτό είναι το εντυπωσιακό νέο Jeep Compass

Το νέο Jeep Compass θα παρουσιαστεί με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, πλαισιωμένη από ήπια και επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis,...

Η κινεζική Chery εισβάλλει στην Ελλάδα μέσω Spanos Group

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery ανακοίνωσε την επίσημη συνεργασία της με το Spanos Group για την είσοδό της στην ελληνική αγορά, καθώς και σε χώρες...

Η Chery κατακτά την Ελλάδα με τέσσερα εντυπωσιακά SUV

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery εισέρχεται στην ελληνική αγορά με τέσσερα νέα SUV μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των Tiggo 7 και Tiggo 8, που διαθέτουν την τεχνολογία...

Πρωταθλητής πωλήσεων τα επαγγελματικά Ford στην Ελλάδα

Η Ford διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), καταγράφοντας τον Μάρτιο του 2025 το εντυπωσιακό μερίδιο 30% στις πωλήσεις. Το νέο...

Pagani Zonda αναγεννιέται με εντυπωσιακή νέα έκδοση-έκπληξη

Η Pagani Zonda, το εμβληματικό σούπερκαρ που έκανε το ντεμπούτο του το 1999, αναγεννάται με μια νέα, μοναδική έκδοση. Η τελευταία Zonda, γνωστή ως...

Porsche 911 GT3 RS συντρίβεται θεαματικά σε δέντρο [video]

Η νέα Porsche 911 GT3 RS, αξίας 380.230 ευρώ, κατέληξε σε ένα δέντρο κατά τη διάρκεια ενός εντυπωσιακού αλλά επικίνδυνου οδηγικού στιγμιότυπου. Σε βίντεο...

«Φλεγόμενο» Tesla Model Y προκάλεσε πανικό στη Βουλιαγμένη

Στη Βουλιαγμένη, προκάλεσε ανησυχία η εικόνα ενός Tesla Model Y που φαινόταν να έχει πιάσει φωτιά, ωστόσο επρόκειτο για προγραμματισμένη άσκηση Πολιτικής Προστασίας με...

Σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο η Ford Mustang GTD

Η Ford Mustang GTD συνεχίζει να εντυπωσιάζει, σημειώνοντας νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου στο Nurburgring, με χρόνο 6:52.072, βελτιώνοντας την προηγούμενη επίδοσή της κατά πάνω...

Ανίκητο τέρας της φύσης το Jeep Wrangler V8

Η Jeep επαναφέρει τον θρυλικό V8 κινητήρα στο Wrangler Rubicon 392, παρά την αρχική απόφαση να τον αποσύρει. Ο κινητήρας 6.4 V8 Hemi αποδίδει...

Εκτόξευση πωλήσεων για το Subaru BRZ

Το Subaru BRZ σημειώνει εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις του, με 331 ταξινομήσεις τον Απρίλιο, καταγράφοντας αύξηση 85,9% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι....

Ford Mustang GTD, συντρίβει το ρεκόρ κατά 5,5″ στο Nürburgring [video]

Η Ford Mustang GTD έχει καταφέρει να σπάσει το ρεκόρ γύρου στο Nürburgring, μειώνοντας την επίδοσή της στα 6 λεπτά και 52 δευτερόλεπτα, σχεδόν...

Cadillac Seville 1975-1979, επανάσταση διαστάσεων στην αυτοκρατορία του Detroit

Η Cadillac Seville, που παρουσιάστηκε το 1975, αποτέλεσε μια επαναστατική αλλαγή στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, εισάγοντας την έννοια της πολυτέλειας σε πιο κομπακτ και οικονομική...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ντενίση: «Τι με φέρατε εδώ πέρα για 5 λεπτά;» – Το ξέσπασμα της ηθοποιού...

Στην εκπομπή "Πρωινό" του ΑΝΤ1, η Μιμή Ντενίση παραχώρησε...

Μαργαρίτα Θεοδωράκη: «Πληγώθηκα βαθιά από τη διαθήκη του πατέρα μου – Είμαι πεπεισμένη ότι...

Η Μαργαρίτα Θεοδωράκη παραχώρησε μια συγκινητική συνέντευξη στην εκπομπή...

Νίκος Κοκλώνης: Ξέσπασε στο Πρωινό για τα χρέη και την Καινούργιου – «Ψέματα δεν...

Στην εκπομπή "Πρωινό" του ΑΝΤ1, ο Νίκος Κοκλώνης απάντησε...

// ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ