Είχα οδηγήσει το Seat Leon, πριν από 25 χρόνια, κατά την διεθνή παρουσίασή του στην Κρήτη και εκείνη η παρουσίαση έχει μείνει ανεπανάληπτη, αφενός από το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου με coupe χαρακτηριστικά, και, αφετέρου, από το κρητικό γλέντι που ακολούθησε με τη συνδρομή της Τεχνοκάρ, εισαγωγικής εταιρείας του ομίλου Βασιλάκη.
Το Seat Leon γιορτάζει 25 χρόνια στην αγορά, με πάνω από 2,5 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο και δεν είναι υπερβολή να πω ότι ταρακούνησε τον ανταγωνισμό με την τεχνολογία, τη σχεδίαση και τον εξοπλισμό στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων.
Σχεδιασμένο από τον Τζιορτζέτο Τζουτζιάρο, του οποίου το ατελιέ έχω επισκεφθεί στην Ιταλία, το Seat Leon πρώτης γενιάς σηματοδότησε την επιστροφή της Seat στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων. Ηταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας με τετρακίνηση, τροφοδοτούμενο με κιβώτιο 6 σχέσεων και απόδοση έως και 180 ίππους.
Η δεύτερη γενιά έφτασε το 2005, με μια πιο τολμηρή, πιο αεροδυναμική σχεδίαση που ήταν το πνευματικό τέκνο του Βάλτερ ντα Σίλβα και είχε χωνευτές χειρολαβές για τις πίσω πόρτες που το έκαναν να μοιάζει με 2θυρο μοντέλο. Αυτό το αυτοκίνητο συνδύαζε τον σπορ χαρακτήρα, τόσο οπτικά όσο και από άποψη απόδοσης, με πιο αποδοτικούς κινητήρες.
Η τρίτη γενιά του μοντέλου, ήταν ένα σημείο καμπής στην ιστορία της μάρκας, καθορίζοντας το πριν και το μετά. Η χρήση τεχνολογίας αιχμής σε συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η υποστήριξη της ασφάλειας του οδηγού και το γεγονός ότι ήταν το πρώτο συμπαγές αυτοκίνητο που ενσωμάτωσε φωτισμό full LED ήταν μερικά από τα κλειδιά της επιτυχίας του. Αυτή η γενιά ήταν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μέχρι σήμερα, ξεπερνώντας το όριο του ενός εκατομμυρίου παραδοτέων μονάδων.
Η τωρινή, τέταρτη γενιά Seat Leon είναι η πιο προηγμένη τεχνολογικά στην ιστορία της μάρκας, καθώς είναι το πρώτο 100% συνδεδεμένο όχημα. Διαθέτει επίσης πέντε διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένου του e-HYBRID, το οποίο στην εποχή του ήταν το πρώτο plug-in υβριδικό της ισπανικής μάρκας.
Τώρα διαθέτει έναν νέο κινητήρα 1.5 e-HYBRID με ηλεκτρική αυτονομία 133 χλμ., επιτρέπει γρήγορη φόρτιση σε μόλις 26 λεπτά και βελτιώνει τόσο την ασφάλεια όσο και τα συστήματα φωτισμού, με καινοτόμους προβολείς Matrix LED που καθιστούν δυνατή την οδήγηση με ενεργοποιημένα τα φώτα μεγάλης σκάλας χωρίς να θαμπώνει τους άλλους οδηγούς.
Το Seat Leon έχει κερδίσει δεκάδες βραβεία, ενώ το μοντέλο της δεύτερης γενιάς κέρδισε τους τίτλους του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) το 2008 και το 2009, καθιστώντας τη Seat ως την πρώτη μάρκα στην ιστορία που κέρδισε παγκόσμιο τίτλο FIA, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, με κινητήρα ντίζελ.