Όπως γράφεται στο διεθνή Τύπο, από το 2027 και εντεύθεν τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην κινεζική αγορά θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν κλασικές χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών. Εκτός…

Τον τελευταίο χρόνο, οι κινεζικές ρυθμιστικές Αρχές έχουν καθιερώσει ένα νέο πλαίσιο κανόνων ασφαλείας που στοχεύει στην κατάργηση των πλήρως κρυφών, ηλεκτρικά ενεργοποιούμενων χειρολαβών θυρών στα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα από το 2027 και μετά
Τέλος στις αναδυόμενες ηλεκτρικές χειρολαβές μετά από τα διάφορα ατυχήματα / δυστυχήματα, στα οποία έχουν μπλοκαριστεί τα ηλεκτρικά πόμολα αυξάνοντας τον κίνδυνο εγκλωβισμένων επιβατών.
Στο εξής η Tesla και άλλοι κατασκευαστές που τα χρησιμοποιούν, τουλάχιστον για την Κίνα, θα πρέπει να κάνουν τις απαιτούμενες σχεδιαστικές αλλαγές.
Η κίνηση αυτή, η οποία ενδέχεται να τεθεί σε ισχύ σταδιακά με επίσημη εφαρμογή από τον Ιούλιο του 2027, αποτελεί μία από τις πλέον σημαντικές αλλαγές στους κανόνες κατασκευής οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως.
Η απόφαση αυτή προέρχεται από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας (MIIT), το οποίο δημοσίευσε σχέδιο νέων τεχνικών απαιτήσεων σχετικά με την ασφάλεια των χειρολαβών θυρών.
Το προσχέδιο των κανόνων σημειώνει ότι τα ηλεκτρικά αναδυόμενα (fully hidden) συστήματα, τα οποία έχουν γίνει δημοφιλή σε πολλά μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων λόγω της αισθητικής και της αεροδυναμικής τους, παρουσιάζουν σοβαρούς κινδύνους λειτουργικότητας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως μετά από δυστυχήματα, απώλεια τροφοδοσίας ή πυρκαγιά μπαταρίας

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα, η επιτυχής λειτουργία των ηλεκτρικών χειρολαβών σε πλευρικές συγκρούσεις είναι σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με τις παραδοσιακές μηχανικές χειρολαβές, γεγονός που ενισχύει τις ανησυχίες των Αρχών για την ασφάλεια των επιβατών

Τι προβλέπει το σχέδιο
Το προτεινόμενο καθεστώς δεν απαγορεύει πλήρως τις χειρολαβές με ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά απαιτεί οι εξωτερικές και εσωτερικές χειρολαβές να διαθέτουν μηχανική λειτουργία έκτακτης ανάγκης που να επιτρέπει το άνοιγμα της πόρτας ακόμα και σε περίπτωση απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Η αλλαγή αυτή προκαλεί ήδη σημαντική αναστάτωση στη βιομηχανία, καθώς πολλές επιτυχημένες κινεζικές εταιρείες, όπως οι Τesla, NIO, Xpeng και άλλες, έχουν υιοθετήσει ευρέως αυτά τα συστήματα στα νέα τους ηλεκτρικά οχήματα. Θα απαιτηθούν αναπροσαρμογές στο σχεδιασμό και στις γραμμές παραγωγής ώστε να συμμορφωθούν με τα νέα πρότυπα.
Συνολικά, η κίνηση της Κίνας αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση παγκοσμίως να δοθεί προτεραιότητα στην ασφάλεια έναντι καθαρά αισθητικών χαρακτηριστικών, επηρεάζοντας πιθανώς τις στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών σε διεθνές επίπεδο
Και το ερώτημα επανέρχεται: γιατί κάτι τόσο απλό, δοκιμασμένο επί δεκαετίες και απροβλημάτιστο να πρέπει να γίνεται περίπλοκο, ακριβό και εν δυνάμει επικίνδυνο; Μήπως το design έχει υπερισχύσει της κοινής λογικής;
Photo: 4Drivers





