Η Ford συνεργάζεται με τη Renault για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Ampere της Renault, γνωστή από τα μοντέλα 4 και 5.
Αυτή η συνεργασία θα οδηγήσει στην επανεμφάνιση του Fiesta, καθώς και πιθανώς του Focus, με τα νέα μοντέλα να κατασκευάζονται στη Γαλλία. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης τη διερεύνηση κοινής ανάπτυξης επαγγελματικών οχημάτων.
Η συνεργασία αυτή αποτελεί στρατηγική κίνηση για τη Ford, η οποία επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου έχει χάσει έδαφος τα τελευταία χρόνια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλι, τόνισε τη σημασία της συνεργασίας για τη δημιουργία οχημάτων που θα είναι διασκεδαστικά και αυθεντικά Ford.
Πιο αναλυτικά
H Ford συνεργάζεται με τη Renault για την κατασκευή μιας νέας γενιάς μικρών ηλεκτρικών μοντέλων, βασισμένων στην πλατφόρμα Ampere της γαλλικής εταιρείας, η οποία αποτελεί τη βάση για ιδιαίτερα επαινεμένα μοντέλα όπως τα νέα 4 και 5. Και κάπως έτσι, το Fiesta επιστρέφει. Μπορεί και το Focus

Aπό τα δύο εικονιζόμενα αυτοκίνητα, το ένα είναι ο δότης και το άλλο ο λήπτης. Renault 5 και Ford Fiesta, στη νέα μέρα συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών
Η κοινοπραξία μεταξύ Ford και Renault θα οδηγήσει στην παραγωγή δύο μοντέλων με σήμα Ford που θα βασίζονται σε τεχνολογία της Renault και, παρότι προς το παρόν δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες, θα κατασκευάζονται σε εργοστάσιο της Renault στη βόρεια Γαλλία
Το πιθανότερο είναι να πρόκειται για το εργοστάσιο της μάρκας στο Douai, όπου ήδη κατασκευάζονται τα ηλεκτρικά 4, 5, Megane και Scenic, καθώς και τα Alpine A290 και το νέο Nissan Micra, τα οποία βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο 5.
Σε αντίθεση με το Nissan, το δίδυμο των Ford φαίνεται πως θα είναι κάτι περισσότερο από απλώς ένα Renault με διαφορετικά σήματα – θα διαθέτει «ξεχωριστή οδηγική δυναμική, αυθεντικό DNA της μάρκας Ford και διαισθητικές εμπειρίες». Το πρώτο από τα δύο αναμένεται να φτάσει στις εκθέσεις στις αρχές του 2028


Η γενικότερη συμφωνία μεταξύ Ford και Renault
Πέρα από τη συμφωνία για συνεργασία στα ηλεκτρικά οχήματα, η Ford και η Renault υπέγραψαν επίσης μια επιστολή προθέσεων για τη διερεύνηση της από κοινού ανάπτυξης επαγγελματικών οχημάτων.
Δεν είναι σαφές τι σημαίνουν όλα αυτά για την υφιστάμενη συνεργασία της Ford με τη Volkswagen, στο πλαίσιο της οποίας η πρώτη παρέχει πλατφόρμες για ορισμένα επαγγελματικά οχήματα της δεύτερης και, αντίστροφα, τα νέα Explorer και Capri βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα ID.4 και ID.5.
Παρ’ όλα αυτά, η νέα συνεργασία θα μπορούσε να αποτελέσει μια μεγάλη ευκαιρία για τη Ford να επαναδραιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου η άλλοτε πανταχού παρουσία της έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια – το 2014 ήταν η δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα αυτοκινήτων στη Γηραιά ήπειρο, ενώ το 2024 δεν κατάφερε καν να μπει στη δεκάδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλι, δήλωσε: «Η στρατηγική συνεργασία με τον Όμιλο Renault αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη Ford και στηρίζει τη στρατηγική μας να δημιουργήσουμε μια ιδιαίτερα αποδοτική και έτοιμη για το μέλλον επιχείρηση στην Ευρώπη. Θα δημιουργήσουμε οχήματα που είναι διασκεδαστικά, ικανά και ξεκάθαρα Ford στο πνεύμα τους».
Το μόνο μεγάλο ερώτημα, λοιπόν, είναι ποια αυτοκίνητα θα προκύψουν από αυτή τη συνεργασία. Ένα νέο Fiesta βασισμένο στο 5; Ένα νέο Focus βασισμένο στο Megane; Ή ένα εντελώς νέο ζευγάρι μοντέλων; Θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο ακόμη για να το μάθουμε.


Photo: Media Press





