Το άρθρο εξετάζει δύο εμβληματικά αυτοκίνητα με V10 κινητήρες, το Lexus LFA και την Porsche Carrera GT, που έχουν αφήσει εποχή με τον μοναδικό τους ήχο και τις εντυπωσιακές επιδόσεις τους.
Παρόλο που οι ατμοσφαιρικοί V10 κινητήρες είναι πλέον σπάνιοι, αυτά τα μοντέλα ξεχωρίζουν για την τεχνολογία και την ηχητική τους απόλαυση.
Η Porsche Carrera GT, με 612 ίππους, και το Lexus LFA, με 560 ίππους, εντυπωσιάζουν όχι μόνο με τις επιδόσεις τους αλλά κυρίως με τον χαρακτηριστικό ήχο τους, που συγκρίνεται με άλλους κινητήρες σε ένα βίντεο από το κανάλι Hagerty.
Το άρθρο τονίζει τη σημασία του συναισθήματος που προκαλούν αυτά τα αυτοκίνητα, πέρα από τους αριθμούς και τις επιδόσεις.
Πιο αναλυτικά
Αν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες είναι είδος προς εξαφάνιση μια φορά, τότε οι V10 έχουν σχεδόν εκλείψει. Ούτε το Audi R8 με τη Lamborghini Huracan δεν υπάρχουν πλέον να βαστάνε τη δεκακύλινδρη σημαία. Ένα λάβαρο που έφτασαν σε ιστορικά υψηλά, το πρώτο Lexus LFA (γιατί έρχεται MK2, αλλά αμιγώς ηλεκτρικό) και η Porsche Carrera GT.
Αμφότερα προήλθαν από αγωνιστικά προγράμματα που δεν προχώρησαν και συγκλόνισαν τον κόσμο τόσο με τις προδιαγραφές, όσο κυριότερα με τον κολασμένο ήχο τους. Η Carrera GT προηγήθηκε του LFA κατά 7 χρόνια, παρουσιαζόμενη το 2003. Ο ατμοσφαιρικός V10 των 5.733 κ.εκ. αποδίδει 612 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 590 Nm ροπής στις 5.800 σ.α.λ., με τον κόφτη να βρίσκεται στις 8.400 σ.α.λ. Το μόλις 1.380 κιλών αμάξωμα επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 3,5 δλ., στα 160 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., στα 200 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και φτάνει μέχρι τα 330 χλμ./ώρα τελικής.

Η Toyota συνεργάστηκε με τη Yamaha, προκειμένου να δημιουργήσει έναν κινητήρα που στροφάρει τόσο γρήγορα, ώστε χρειάστηκε η εξέλιξη ψηφιακού κοντέρ για να τον προλαβαίνει η βελόνα! Ο υστερικός V10 των 4.8 λίτρων αποδίδει 560 ίππους στις 8.700 σ.α.λ. και 480 Nm στις 6.800 σ.α.λ., με τον κόφτη να επεμβαίνει 500 σ.α.λ. πριν τις 10.000! Τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 3,6 δλ. και η τελική φτάνει στα 326 χλμ./ώρα. Όπως με την Porsche, πάντως, οι αριθμοί μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Ακόμα και το αποτέλεσμα της μεταξύ τους κόντρας. Το κανάλι Hagerty έφερε στην εξίσωση και τρία Audi (S3, RS 3 κι ένα βελτιωμένο 200 20V), για να συγκρίνει τη χροιά τετρακύλινδρων, πεντακύλινδρων και δεκακύλινδρων. Το 200άρι σοκάρει με την ταχύτητά του, όμως οι διαπεραστικοί συριγμοί και τα ντεσιμπέλ (108,8 το LFA, 103 η Carrera GT) των δυο V10 καλύπτουν -κυριολεκτικά και μεταφορικά- τα πάντα.
Για όσους θεωρούν ότι οι αριθμοί είναι απλά τυπικότητες, το βρετανικό Top Gear βάζει τις δυο V10 «Σειρήνες» αντιμέτωπες μόνες τους, με έμφαση στο συναίσθημα. Τα video που ακολουθούν, απολαμβάνονται αυστηρά με τα ηχεία στο τέρμα!
Το άρθρο Οργασμικά ντεσιμπέλ Lexus LFA & Porsche Carrera GT (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.








